Ivar Bjo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Prøver å installere Windows 7 på min gamle pc(selvbygd med windows xp). Har klart å installere os'et slik at jeg velger mellom xp og w7 når den starter opp. Men når jeg kommer inn i w7 får jeg opp en feilmelding på nettverks controlleren. Får opp en feilkode: This device cannot start. (Code 10). Har prøvd å laste ned en driver Nvidia nForce MCP driver men denne hjalp ikke. Finner ikke noen driver hos Nvidia til den MCP'en jeg har (NVIDIA nForce 220-D). Det skal sies at maskinen er over 5 år gammel (kanskje eldre, husker ikke når jeg bygde den). Her er en link til en gammel test av hovedkortet. Og her er Asus sin side om hovedkortet med litt driver, og noen maualer Er det noen som har forslag til ka jeg kan gjøre? (utenom å kjøpe nytt ) Når jeg kjører i XP funker alt som det skal. Endret 6. februar 2009 av sir ivar Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Drivere laget for Windows XP fungerer ikke i Windows Vista/7 Det er ganske stor sannsynlighet at det bare finnes XP-drivere til det hovedkortet. Lenke til kommentar
Ivar Bjo Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Takk, det var det jeg var en smule redd for. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Win7 bruker samme driver som Vista. Finner du ikke drivere så kan du sette inn et enkelt nettverkskort som du får til en hundrings på ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå