pekaman77 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg påpekte en brist i ditt resonnement om språk som maktmedium. Hvis det er off-topic, så var resonnementet ditt også off-topic. Feil. Det er tydelig at du har totalt missforstått, det er gang nummer N nå og hver gang retter jeg deg med nye innlegg og du misforstår dem like mye som om det var med vilje, du greier også å hoppe over halvparten av det jeg skriver. Om du ikke er et troll så er du helt blind for hva jeg skriver og jeg regner med at dette har å gjøre med dine evner til å forstå den andre sidens argument, som igjenn kobles til din evne til å sette deg inn i det istedefor å bare scrolle over, å lese ord er ikke det samme som å forstå og du har ikke greid det minste en eneste gang. Jeg har ikke tenkt til å hjelpe deg noe lenger før du faktisk leser igjenn og tolker ordentlig. Jeg har gjort dette med dine innlegg og andre flere ganger nå og jeg hadde rett forståelse hver gang viser det seg fra tilbakemeldinger. Du har hatt feil hver gang og aldri gått tilbake og lest igjenn tør jeg vedde på, hvis du har så i så gjør det bare det hele være viss dette er tilfellet. Les på nytt og se dine egne logiske brister hopp og totale missforståelser hvis du ikke kan, så stop i det minste å argumenter, prøv heller da å lære deg opp i å lese på en konstruktiv og mindre selektiv måte. Lenke til kommentar
.... Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 @-LE- Det er "beundringsverdig" å se hvor totalt fraværende din kritiske sans er til fenimiseringen av samfunnet. Du ressonerer som en jøde som starter en Zyklon B fabrikk i 1942... At omsorgsyrker er underbetalt skal jeg si meg enig i, men det har ingetingmed at det er kvinner som dominere dem å gjøre. Det har med at i vårt egosentriske samfunn så finnes det ingen med BI diplom som er i stand til å finne avkastning i å behandle de svake i samfunnet. Det handler om penger og profitt, ikke om kvinner vs. menn. Jeg anbefaler det virkelig å komme degut i verden og se på den ekstremt selvopptatte sex&singeliv generasjonen av kvinner du finner her i landet. de er bereiste, vellykkede, godt utdannet og vet _alt_ om verden og internsjonal politikk. Men be dem om å bli litt skitne på fingrene og engasjere seg i trafficing, barnearbeid, kynisk utnyttelse av ressurrser i den tredje verden osv. Nei da, da får du et spørrende blikk over kaffelatten der de sitter og forsvarer kvinners rett til kunstig insimansjon for å slippe å bry seg med en mann. (At barnet hadde hatt godt av et mannlig forbilde og kjærlig far er definitivt underordnet). Norske feminister i dag er ikke engasjert et sekund for dem sm faktisk er vanskeligstilte her i verden. Prøv å fortell norske kvinner om de lidelser skapes og kriger som utkjempes for at de skal få bære sine diamantringer. da får du en førsteklasses demonstrasjon av selektiv hørsel. Prøv å kreve verneplikt for kvinner, da kommer maset om å ta vare på barne (som de ikke skal ha før etter fyllte 35), myke verdier (café og kaffelatte er koseligere n gjørme og skau) og hvor fælt det er med krig (mens de har akskjer i våpenfabrikkene og bærer diamanter og gull som er betalt med blod, samt designerklær sydd av barnearbeidere). Kvinners muligheter og rettigheter i Norge i dag er fullt på høyden,og på enkelte områder langt forbi, de muligheter og rettigheter menn har i dag. Når det gjelder plikter og krav ligger kvinner langt bak i forhold til hva som kreves av menn. Feministenes eneste agenda i dagens Norge er å skumme fløten på bekostning avmenn og barn. Et hvert forsøk på å påpeke forskjeller og urettferdighet møtes med ignorering. Eventuelt latterliggjøring. Det er rett og slett ikke lov for menn å si at det finnes urettferdighet som går utover menn i dagens samfunn. Det er ingen myte, men en sannhet at en mann som ser en naken kvinne i et vindu er en kikker,mens om en kvinne ser en naken mann, så er han en blotter. Menn må i alle tvistesaker med en kvinne bevise sin uskyld, mens kvinnen ikke trenger å bevise sine påstander. Som mann er du alltid skyldig til det motsatte er bevist. Dette gjelder alltid i alle tvistesaker der det er mann vs. kvinne. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 @-LE- Det er "beundringsverdig" å se hvor totalt fraværende din kritiske sans er til fenimiseringen av samfunnet. Du ressonerer som en jøde som starter en Zyklon B fabrikk i 1942... At omsorgsyrker er underbetalt skal jeg si meg enig i, men det har ingetingmed at det er kvinner som dominere dem å gjøre. Det har med at i vårt egosentriske samfunn så finnes det ingen med BI diplom som er i stand til å finne avkastning i å behandle de svake i samfunnet. Det handler om penger og profitt, ikke om kvinner vs. menn. Jeg anbefaler det virkelig å komme degut i verden og se på den ekstremt selvopptatte sex&singeliv generasjonen av kvinner du finner her i landet. de er bereiste, vellykkede, godt utdannet og vet _alt_ om verden og internsjonal politikk. Men be dem om å bli litt skitne på fingrene og engasjere seg i trafficing, barnearbeid, kynisk utnyttelse av ressurrser i den tredje verden osv. Nei da, da får du et spørrende blikk over kaffelatten der de sitter og forsvarer kvinners rett til kunstig insimansjon for å slippe å bry seg med en mann. (At barnet hadde hatt godt av et mannlig forbilde og kjærlig far er definitivt underordnet). Norske feminister i dag er ikke engasjert et sekund for dem sm faktisk er vanskeligstilte her i verden. Prøv å fortell norske kvinner om de lidelser skapes og kriger som utkjempes for at de skal få bære sine diamantringer. da får du en førsteklasses demonstrasjon av selektiv hørsel. Prøv å kreve verneplikt for kvinner, da kommer maset om å ta vare på barne (som de ikke skal ha før etter fyllte 35), myke verdier (café og kaffelatte er koseligere n gjørme og skau) og hvor fælt det er med krig (mens de har akskjer i våpenfabrikkene og bærer diamanter og gull som er betalt med blod, samt designerklær sydd av barnearbeidere). Kvinners muligheter og rettigheter i Norge i dag er fullt på høyden,og på enkelte områder langt forbi, de muligheter og rettigheter menn har i dag. Når det gjelder plikter og krav ligger kvinner langt bak i forhold til hva som kreves av menn. Feministenes eneste agenda i dagens Norge er å skumme fløten på bekostning avmenn og barn. Et hvert forsøk på å påpeke forskjeller og urettferdighet møtes med ignorering. Eventuelt latterliggjøring. Det er rett og slett ikke lov for menn å si at det finnes urettferdighet som går utover menn i dagens samfunn. Det er ingen myte, men en sannhet at en mann som ser en naken kvinne i et vindu er en kikker,mens om en kvinne ser en naken mann, så er han en blotter. Menn må i alle tvistesaker med en kvinne bevise sin uskyld, mens kvinnen ikke trenger å bevise sine påstander. Som mann er du alltid skyldig til det motsatte er bevist. Dette gjelder alltid i alle tvistesaker der det er mann vs. kvinne. Jeg kunne sagt noe for og imot alle punktene dine, men jeg begynner og bli lei dette. Jeg studerer sosiologi på universitet hvor dette du snakker om er pensum. Dine personlige erfaringer blir ikke det jeg kommer til å side med. Jeg er en skikkelig hater av de fleste mennesker, du aplauderte jo min tolkning av en kvinne i en tidligere tråd. Tro ikke et sekund at jeg ikke er en kritikker. jeg misliker de fleste og de kvinne typene du snakker om er jeg vel kjent med. Men du er for generaliserende og for stor i munnen om visse aspekter ved dette og jeg kan ikke si meg enig i alt du sier, noe er bare helt overdrevent og mye kan menn ta skylden for også, og i det hele tatt menneske som vesen. Alle lyver og alle er egoister det er min mening mann som kvinne vi gjør det vi vil. Mange kvinner kjempet mot feiminsmen i starten. Fordi disse kvinnen likte sin rolle i samfunnet. Feminismen kjemper ikke bare for at kvinnene skal ha det best. Du utaler deg om de ekstreme. Lenke til kommentar
Camellia Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Når det er snakk om at menn er i maktposisjoner synes jeg det blir gjort liten forskjell på de som faktisk sitter i ledende stillinger og mannen i gata. Og hva påstanden om at "de problemer menn har i dag er forårsaket av menn" angår, hva så? Betyr det at vi ikke skal få løse dem, eller at vi fortjener å motarbeides? Er det rettferdig at jeg og eventuelle sønner jeg måtte få skal fortsette å unngjelde for en undertykking som foregikk lenge før vi ble født bare fordi kvinner av bestemorgenerasjonen har blitt undertrykt tidligere? Jeg bare spør. Tror menn finner seg i litt for mye iblant, rett og slett fordi de er flinke og hører på mamma, og er litt for glad i fitte. Lysistrata II? Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Når det er snakk om at menn er i maktposisjoner synes jeg det blir gjort liten forskjell på de som faktisk sitter i ledende stillinger og mannen i gata. Og hva påstanden om at "de problemer menn har i dag er forårsaket av menn" angår, hva så? Betyr det at vi ikke skal få løse dem, eller at vi fortjener å motarbeides? Er det rettferdig at jeg og eventuelle sønner jeg måtte få skal fortsette å unngjelde for en undertykking som foregikk lenge før vi ble født bare fordi kvinner av bestemorgenerasjonen har blitt undertrykt tidligere? Jeg bare spør. Tror menn finner seg i litt for mye iblant, rett og slett fordi de er flinke og hører på mamma, og er litt for glad i fitte. Lysistrata II? Absolut ... Gå og finn en løsning på de problemene du. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du utaler deg om de ekstreme. Jeg uttaler meg om hva jeg kjenner på kroppen hver eneste dag. Lenke til kommentar
.... Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg uttaler meg om hva jeg kjenner på kroppen hver eneste dag. Hva driver du med? Lever et helt vanlig liv? I et mannsdominert yrke. der jeg har oppdratt barn som har vert gjennom det norske feministiske oppdragersamfunnet. Også kjent som barnehage og skole. Avtjent vernepllik. Gjennomgått skilsmisse. I det heltatt prøvd ut livet på godt og vondt. På den veien gjør en sine erfaringer og en får en del betraktninger. Mannens verdi har aldri vert lavere i vårt samfunn noen gang. Se deg rundt i samfunnet og (mangelen på) samspilelt mellom menn ogkvinner, og se hvem som taper. (Hvem sin mentalitet legges skole og utdanning opp til? Hvilket kjønn blir kvotert? Hvilket kjønn får goder der kvotering ikke virker? Hvilket kjønn vinner barnefordelingssaker? Hvilket kjønn krever å få barn 100% på egenhånd?) Vi menn margenaliseres, og vi har oss selv å skylde på for å ikke sette hardt mot hardt. Lenke til kommentar
.... Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Du utaler deg om de ekstreme. Jeg uttaler meg om hva jeg kjenner på kroppen hver eneste dag. Vi mennesker har en evne til å fokusere selektivt og huske selektivt. Ta det med i regningen så blir det ikke det samme, jeg tror dog at dette blir for vanskelig. Jeg kjenner nesten alt du kjenner på kroppen likevel har vi forskjellige meninger. Kansje har det med at jeg har lest om emne og faktisk befater større kompetanse på området ? Lever et helt vanlig liv? I et mannsdominert yrke. der jeg har oppdratt barn som har vert gjennom det norske feministiske oppdragersamfunnet. Også kjent som barnehage og skole. Avtjent vernepllik. Gjennomgått skilsmisse. I det heltatt prøvd ut livet på godt og vondt. På den veien gjør en sine erfaringer og en får en del betraktninger. Mannens verdi har aldri vert lavere i vårt samfunn noen gang. Se deg rundt i samfunnet og (mangelen på) samspilelt mellom menn ogkvinner, og se hvem som taper. (Hvem sin mentalitet legges skole og utdanning opp til? Hvilket kjønn blir kvotert? Hvilket kjønn får goder der kvotering ikke virker? Hvilket kjønn vinner barnefordelingssaker? Hvilket kjønn krever å få barn 100% på egenhånd?) Vi menn margenaliseres, og vi har oss selv å skylde på for å ikke sette hardt mot hardt. Et helt vanlig liv er lav kompetanse for å utale seg om dette emne med ekstreme meninger og påstander. Et mannsominert yrke betyr for meg at du er påvirket mer av menns meninger en kvinners, der faller din kredibilitet litt lenger ned. Feministisk oppdragersamfunnet ? Kan du si noe om din forståelse av hva feminisme er for noe ? Livet i den forstand du snakker om er veldig mye større enn det enkeltindivider kan få med seg. Alle får erfaring og betraktninger. Også i tidlig alder, men mesteparten av befolkningen gjør veldig mye dumt og mener veldig mye dumt fordi de faktisk vet veldig lite og utforsker ikke kunskap på vitenskapelig vis. Heller velges anekdoter, dagliglivet og lignende som referanser. Noe som selvfølgelig sjeldent er riktig. Jeg vet ikke om du har en tidsmaskin siden du kan utale deg om hvilken verdi vi har hatt gjennom all tid. Det jeg selv mener er at menn fortsatt har den høyeste verdi i dagens samfunn, som en konsekvens av dette har vi hatt lavere verdi i jeger og samler samfunnene 5000 år tilbake, på den tiden sto de fleste likt ettersom det bare var akurat nok resurser for den enkelte. Fra det punktet av at vi fikk bedre resurser klatret mannen oppover mens kvinnene ble dyttet ned. Nå prøver vi å rette på dette, og prosessen er ikke ferdig og mannen skal ikke bli negilisert. Utalelsene dine angår bare noen få av de mange tingene som det råder ulikhet rundt. Ulikheten skapes av mange faktorer, disse faktorene bør vi gå hardt ut mot, men faktorene er gjerne uklare og vanskelige å finne blant de mange blindveiene. Det virker som du mener feminisme og kvinner er det vi skal gå ut mot, men dette vil nok vise seg å være lite givende på mange punkter. Jeg lurer på hva din taktik ville være for å skape forandring. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Feministiske oppdragersamfunnet inneholder bla.: Gutter i barnehager får ikkelov å leke med pinner. Det kanjo ende med en ulykke! Gutter i barnehager får ikke lov å lekesloss (Gjelder også på barneskolen). Lekeslossing er en meget viktig del av menns sosiale utvikling. Gutter får ikke lov å stå og tiss. Ref: http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/188022/-+...e+og+tisse.html Gutter får ikke lov å klatre i trær. På barneskolen kvoteres jenter inn til å spille fotball i friminuttene. For hvis det ikke gjøres så er det are guttene som spiller. Men at jentene faktisk ikke vil spille fotball i friminuttene, nei det er det ingen som bryr seg om. Så lagne ender opp med uengasjerte jenter og elendige medspillere. Dette kan vidre trekkes som en paralell til alle plasser i samfunnet der kvinner kvoteres inn. Skolen legges til rette for stille og snille piker, mens mer utagerende og høylytte gutter blir sett på som et problem og behandles deretter. Noe vi bla. annet ser igjen i "teori-fiseringen" av praktiske fag. Menn oppdras ennå med at "det er stygt å slå jenter" mens jenter oppdras til å sparke balla av en hver mann de ikke tåler trynet på. Noe som fører til mang en situasjon der han får all skyld. Hennes gjentagende go vedvarende psykiske og fysiske overgrep ignoreres. Menn som misshandles og missbrukes blir msitenkeliggjort. For slik skjre jo rett og slett ikke... Verneplikt. Menn har alltid fått ekstra studiepoeng for å ha avjent verneplikt. Noe feministene har sett på som så urettferdig at de forlanger samme ekstrapoengene for kvinner, fordi de er kvinner... samtidig som de forlanger, og har fått, lavere fysiske krav for kvinnelige soldater. Noe som er latterlig da våpen veier det samme uansett hvem som bærer dem. Trengs det flere eksempler? Alt over er selvopplevd enten direkte, eller gjennom mine barn og deres møter med det feministiske Norge. At feministenejubler over å kunne resie til Storken i København og få barn uten en mann, ja da har verden virkelig nådd det ultimate feministiske mål! Jeg lurer på hva din taktik ville være for å skape forandring. Enkelt. Fornekt ordet likestilling, forlang ordet rettferdighet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg lurer på hva din taktik ville være for å skape forandring. Enkelt. Fornekt ordet likestilling, forlang ordet rettferdighet. Din taktikk er å gjenta de samme argumentene til siste motdebatant har gitt opp. Når den siste har gitt opp betyr det ikke at du har vunnet diskusjonen, men at du har tapt den. Nesten alt du lister opp er temmelig marginale og tabloide saker. Jeg skjønner livet har vært hardt mot deg, men du generaliserer alt for mye til å bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Ja, jeg mener allerede å ha diskutert, og svart deg på mye av dette brutal_mann. Og der jeg har svart deg, hopper du bare videre fra skanse til skanse, mens du stadig gjentar den sammen listen med argumenter til enhver som snubler innom tråden. Og hva mener du med "rettferdighet"? Hvem skal bestemme hva som er rettferdig for alle andre? Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Det er et par ting jeg ikke helt forstår;Feminister mener at de er minst like sterke/smarte som menn. (gjerne også bedre enn menn) Tullprat, oppegående mennesker vet at alle har forskjellige kvaliteter, feminister også. Det er ikke noe sterkest og smartest debat mellom de seriøse. Men f.eks. ved kvoteringer, hvorfor trengs det? Kvinner er jo minst like flinke og skal da kunne oppnå bedre resultater enn menn og dermed komme inn på studier hvor de nå kvoteres inn. Har f.eks. hørt om et tilfelle der en person søkte på nanotek, og hadde gode nok karakterer, men en jente fikk hans plass pga. kvotering, til tross for dårligere karakterer. Hvis da alle kvinner er like gode eller bedre enn menn, hvorfor er det ikke alle disse studiene proppfulle av damer? Jeg gidder ikke å tiltale spørsmålet ditt siden det bygger på en feilkonkludering jeg alt skrev om ovenfor. Når det gjelder kvotering har det å gjøre med at regjeringen prøver å rette opp i det de anser som dårlige normer. Den dårlige normen som tenkes på i dette tilfellet er det enorme skillet i hvor folk arbeider. Alle kvinnene i en type jobb og menn i en annen. Dermed får kvinner og menn ekstra poeng så de kommer først i rekkene for utdanninger og jobber hvor det er færre av det kjønnet de har. Dette gjøres også med lederstillinger fordi kvinner er underrepresentert der. Tiltaket er på en måte irrasjonelt fordi man for mindre kompetanse, men det vil gi bedre resultater på sikt håper man ettersom vi for en annen mentalitet om hvor man kan jobbe uavhengig av kjønn. Ang. fysiske krav til kvinner i gym/forsvaret osv.Hvis en kvinne vil inn i et fysisk krevende yrke, bør hun ikke da være like sterk som menn som søker? Gym-krav på min skole er helt latterlige, alle jentene som går på håndball eller lignende 1-2 ganger i uka, surfer rett opp til 6'ern i alle øvelsene uten problemer. Men sånn er det kanskje for guttene og? Jaja, bortsett fra at de eneste som surfer opp er gutter som trener MYE, f.eks. skigutta som trener hardt og mye, kanskje 4-5 ganger i uka. Ski er jo også en øvelse som trener det meste. Der gutter får 2'er på 3000 får jenter 6'er, men hvem har skolerekorden på hinderløypa? OI EN JENTE! Ja hun var sprek, ja hun trente mye, men det gjør alle gutter som får 6'er i gym og, mens resten av jentene er halvtrente folk som får karakterene kastet etter seg. Menn bygger lettere muskler og får naturlig mer i forhold til kvinner fra ca. 12 års alder. Alikevel kan det hende de overdriver resultatforskjellen og dermed sender jentene enkle karakterer, men jeg har en følelse av at du overdriver ettersom vi faktisk har folk som jobber med å løse slike tvister og du beskriver jobben som er gjort litt for elendig. Det kan vel ligge i at man tar snitt av jenter og de som trener gjør det veldig mye bedre en de andre jentene siden det er en mentalitet på at man skal late som man er svak for noen jenter. Det blir da lett for de jentene som er flinke å få karakterer siden forventninger er lave. Mens guttene alle prøver så godt de kan fordi der er det konkuranse mentalitet og da må du få til litt mer for å oppnå karakterene. Det er mulig dette er uretferdig, men dette er et enkelt problem som jeg vil tro blant annet feministene vil fikse. Feminster syns nok oftest lite om normen om at jenter skal leke dårlig i sport. Nå vet ikke jeg hvor utredt dette er og jeg setter bare opp en teori. Mindre feil som dette finner du i alle samfunn på fleres bekostning. Tror u kansje kvinnene syns det er gøy å konstant bli harselert med av menn som mener den idreten de bedriver er bare tull siden mannelagene alltid er bedre. Dette er bare en fortsettelse av det smale synet hvor alt er galt for menn mens kvinne plutselig har fått alle godene som har pågått her i tråden. Suger hardt på å quote deler og editere så dette kan bli litt messy i forhold til hva det kunne ha vært: Kan du nevne steder hvor menn får "cred"/"plusspoeng" eller kvoteringsplasser? Jeg kan ingen og har aldri hørt om det. Sier ikke at det ikke finnes, men jeg vil gjerne ha et ordentlig eksempel. Det med at regjeringen prøver å rette opp en dårlig norm er tøys, eller, det er ikke tøys, men det er HELT feil måte å tenke på. Jeg VET at folk som sitter med makt til å rekruttere og ansette nye folk i høye stillinger i div. bedrifter her i landet gir jobbene til de som gir seg ut for å være best egnet, uten å tenke på kjønn (faren min driver med dette og har hatt et par diskusjoner med han rundt dette). Kvinner må bare lære seg å være litt hardere på den fronten og virkelig ville det. Ikke vente på at regler og folk som viser medynk skal måke vei og slå unna de som vil ha "fair play" (GENERALISERING OMG WTF!.!). Dette vil IKKE bli bedre på sikt...hvordan blir det det? Hvordan kommer det til å bli når de som blir snytt for plasser, pga. at en kvinne kom in via kvoteringsregler, kommer oppover i systemet og må hanskes med de som kom foran i køen fordi de er kvinner? (og ja, de kommer oppover, fordi kvinner venter på å få regler som gir dem "ezmode" videre, mens menn som virkelig vil noe har guts nok til å bite tenna sammen og kjøre løpet helt ut og lenger enn det). Da skal jeg love deg at det blir en del menn som ikke har troa på at kvinner kan klare noe (noen kvinner har klart å komme oppover via "fair play", men det er de færreste - facts)! Det hadde vært så inderlig greit med kvinner i toppen, for guds skyld vi menn kan jo henge etter beina på dere! Det bidrar også til et bedre arbeidsmiljø, men det er ikke rart det blir mobbing på arbeidsplasser når folk er bittre på andre som kommer oppover på et flygende teppe... Også dette med fysiske krav, det er i et par tilfeller en veldig enkel løsning, og i andre så er det ikke fullt så enkelt. Når det kommer til skolesituasjonen som tmg skrev om er jeg 110% enig i uttalelsen. Jenter får det ALTFOR lett i forhold til gutter. Det sier seg selv når det tmg sier her er helt riktig, nemlig at gutter som går i ski-toppen og trener så å si hver dag får 6'er, og jenter som driver med håndball 1-2 ganger i uka drar en 6'er enda lettere. Rett og slett helt skeiv fordeling... Problemet blir f.eks. når kvinner skal inn i militæret og de ALLTID kommer til å bli det svake ledd, men fordi militæret vil ha kvinner så kommer de nok en gang forran gutta. Samtidig så ville det i mitt syn vært litt brutalt å utestenge noen fra et yrke fordi de er født som kvinne. Det at vi menn harselerer som du sier er piss...Jeg har opplevd at voksne folk, meg selv og andre menn har sagt at kvinner ikke duger til noe annet enn til å passe barn og å lage mat. Jeg vil si jeg snakker for 80% når jeg sier at dette er alltid sagt i en spøkefull tone, og vi mener det ikke i det hele tatt. Det er bare brukt for å småirritere eller "tease" kvinner... Hvorfor er dette synet så smalt? Og ja, jeg er villig til å lytte siden jeg ikke er 100% opplyst her i denne saken. -Nevn hva som gjøres for menn i dette samfunnet, og ikke kom med at menn kontrollerer alt, for pga. kvoteringer er ikke det mulig. Og hvis kvinner som vil noe ikke får lov av menn til å leke (noe de får hvis de kan det de driver med) så bør de forstå at det å lage sin egen lille lekeplass = profitt. Trøtt etter en god del laaaaaange dager så litt rotete setninger skal jeg rette opp hvis noe er uklart...Og brutal_mann pleier å være litt for brutal etter min smak i noen sammenhenger (les: samliv&relasjoner), men i dette tilfellet kommer han med en god del saklige argumenter som jeg hittil ikke har funnet noen som kan si noe imot. Endret 11. februar 2009 av Emblazer Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Suger hardt på å quote deler og editere så dette kan bli litt messy i forhold til hva det kunne ha vært:Kan du nevne steder hvor menn får "cred"/"plusspoeng" eller kvoteringsplasser? Jeg kan ingen og har aldri hørt om det. Sier ikke at det ikke finnes, men jeg vil gjerne ha et ordentlig eksempel. De fleste yrker/utdannelser med færre av et kjønn som jeg alt sa. Sykepleier og lignende for menn altså. Det med at regjeringen prøver å rette opp en dårlig norm er tøys, eller, det er ikke tøys, men det er HELT feil måte å tenke på. Jeg VET at folk som sitter med makt til å rekruttere og ansette nye folk i høye stillinger i div. bedrifter her i landet gir jobbene til de som gir seg ut for å være best egnet, uten å tenke på kjønn (faren min driver med dette og har hatt et par diskusjoner med han rundt dette). Kvinner må bare lære seg å være litt hardere på den fronten og virkelig ville det. Ikke vente på at regler og folk som viser medynk skal måke vei og slå unna de som vil ha "fair play" (GENERALISERING OMG WTF!.!). Det jeg utalte meg om er lover som f.eks en viss % av stillingene skal være besat av kvinner osv. Jeg kjønner ikke hva du vil fram til her. Dette vil IKKE bli bedre på sikt...hvordan blir det det? Hvordan kommer det til å bli når de som blir snytt for plasser, pga. at en kvinne kom in via kvoteringsregler, kommer oppover i systemet og må hanskes med de som kom foran i køen fordi de er kvinner? (og ja, de kommer oppover, fordi kvinner venter på å få regler som gir dem "ezmode" videre, mens menn som virkelig vil noe har guts nok til å bite tenna sammen og kjøre løpet helt ut og lenger enn det). Da skal jeg love deg at det blir en del menn som ikke har troa på at kvinner kan klare noe (noen kvinner har klart å komme oppover via "fair play", men det er de færreste - facts)! Kvinner har mer utdannelse en menn nå tildags, er dette fordi de ikke klarer noe ? Hørt om glasstaket ? Glasstaket står for den effekten at kvinner kommer til et vist nivå i hirarkiet men så blir de blokert av et glasstak som de kan se gjennom, men ikke komme seg gjennom. På toppen sitter mennene. Regjeringen vil ha kvinnene opp for å gi likevekt, slik at vi har en endret mentalitet. De som ikke oppnår possisjoner fordi kvinner for ekstra poeng blir vel sure slik som alle blir når verden er urettferdig mot dem. Er ikke mer å si om den saken. Det hadde vært så inderlig greit med kvinner i toppen, for guds skyld vi menn kan jo henge etter beina på dere! Det bidrar også til et bedre arbeidsmiljø, men det er ikke rart det blir mobbing på arbeidsplasser når folk er bittre på andre som kommer oppover på et flygende teppe... Folk er flinke til å være bittre og mobbe folk ja... Også dette med fysiske krav, det er i et par tilfeller en veldig enkel løsning, og i andre så er det ikke fullt så enkelt.Når det kommer til skolesituasjonen som tmg skrev om er jeg 110% enig i uttalelsen. Jenter får det ALTFOR lett i forhold til gutter. Det sier seg selv når det tmg sier her er helt riktig, nemlig at gutter som går i ski-toppen og trener så å si hver dag får 6'er, og jenter som driver med håndball 1-2 ganger i uka drar en 6'er enda lettere. Rett og slett helt skeiv fordeling... Er det bedre gjennomsnittsresultat i gym for gutter eller jenter ? Problemet blir f.eks. når kvinner skal inn i militæret og de ALLTID kommer til å bli det svake ledd, men fordi militæret vil ha kvinner så kommer de nok en gang forran gutta. Samtidig så ville det i mitt syn vært litt brutalt å utestenge noen fra et yrke fordi de er født som kvinne. Sier du det ? Det at vi menn harselerer som du sier er piss...Jeg har opplevd at voksne folk, meg selv og andre menn har sagt at kvinner ikke duger til noe annet enn til å passe barn og å lage mat. Jeg vil si jeg snakker for 80% når jeg sier at dette er alltid sagt i en spøkefull tone, og vi mener det ikke i det hele tatt. Det er bare brukt for å småirritere eller "tease" kvinner... Sier du det.. Men det er de som mener det, jeg lurer på hvor de spøkene kommer fra egentlig. Det går aldri andre veien. Hvorfor er dette synet så smalt? Og ja, jeg er villig til å lytte siden jeg ikke er 100% opplyst her i denne saken.-Nevn hva som gjøres for menn i dette samfunnet, og ikke kom med at menn kontrollerer alt, for pga. kvoteringer er ikke det mulig. Og hvis kvinner som vil noe ikke får lov av menn til å leke (noe de får hvis de kan det de driver med) så bør de forstå at det å lage sin egen lille lekeplass = profitt. Fordi alt dere gjør er å finne frem en rekke eksempler dere mener er uretferdige, å deretter klager dere. I stede for å se at den sosiale stimulansen folk får fra barndommen har skapt mye av dagens problemer, og vi prøver å fikse litt på sakene. Lage en likestilling. Istede for at menn er overrepresentert på alle punkter, penger, makt og prestisje. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 De fleste yrker/utdannelser med færre av et kjønn som jeg alt sa. Sykepleier og lignende for menn altså. Fordi alt dere gjør er å finne frem en rekke eksempler dere mener er uretferdige, å deretter klager dere. I stede for å se at den sosiale stimulansen folk får fra barndommen har skapt mye av dagens problemer, og vi prøver å fikse litt på sakene. Lage en likestilling. Istede for at menn er overrepresentert på alle punkter, penger, makt og prestisje. Googlet litt rundt og fant ingen plasser der menn kvoteres inn. Jeg fant forslag til at det bør skje, men ingen konkrete vedtak. Så det å finne konkrete eksempler som går løs på menn og menns identitet. Konkrete eksempler på ting som er klart urettferdig der menn er taperne, det er ikke gyldige argumenter i denne debatten? Det skal jeg jammen huske til neste gang en feminist påstår at kvinner har det så ille! Da er det bare å fortlle henne at selv om hun kan vise til en kvinne som lønnes mindre enn en mann i samme jobb så gjelder ikke det argumentet! (Hvorfor argumentet ikke gjelder er ikke så viktig, men vi kan jo si det er fordi hun er kvotert inn). Menn er overrespresentert på tidlig død, uføre, selvmord, trefikkdød og mye mer av klart negative ting. Teller ikke det noe? eller er det bare kvinenr som er så svake at de trenger litt ekstra hjelp for å klare seg? Bare ideen om likestilling er hinsides all fornuft og all lgikk. Deter en fysisk umulighet å likestille menn og kvinner. Til det er vår anatomi og mentalitet alt for forksjellig. Men vi kan godt snakke rettferdighet. Like muligheter, lik lønn (for likt arbeid), likt ansvar osv. I dagens samfunn er det politisk korrekt å undertrykke det maskulinge og hedre det feminine, av slikt blir det konflikter! Det er betimelig hvor få konkrete eksempler feministene klarer å hoste opp... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Bare ideen om likestilling er hinsides all fornuft og all lgikk. Deter en fysisk umulighet å likestille menn og kvinner. Til det er vår anatomi og mentalitet alt for forksjellig. Men vi kan godt snakke rettferdighet. Like muligheter, lik lønn (for likt arbeid), likt ansvar osv. Men forstår du ikke at likestilling dreier seg om nettopp dette? Jeg siterer regjeringen.no : "Regjeringen vil bekjempe all diskriminering. Alle skal ha krav på å få de samme mulighetene til å utvikle seg, utnytte sine evner og leve sine liv, uavhengig av kjønn, sosial bakgrunn, religion, seksuelle orientering, funksjonshemming eller etniske tilhørighet.". Hva har dette med fysiske og mentale forskjeller å gjøre? Ingen har som mål å skape en verden bestående av en grå masse med tvekjønnede mennesker. Ingen har som mål å gjøre kvinnen til den nye mannen, eller omvendt. Kjønnene er forskjellige, og fint er det. Men vi vil likevel at menn og kvinner skal ha de samme mulighetene. Verre er det virkelig ikke. Fortsatt skummelt med likestilling, synes du? Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Fortsatt skummelt med likestilling, synes du? Likestilling er faktisk veldig skummelt, for den blir liksom snudd og vendt på i alle retninger. Bare sånn som dette med kvoteringer for eksempel - hva har det med likestilling å gjøre? Jeg hater det. Og alt skal tjene oss jenter, vi hører aldri om menn som blir kvotert inn i redaksjonen for diverse moteblader, for det er liksom "vårt". Stygge blader som tar for seg hvordan vi skal leve som single, "10 tips for å se om mannen din er god nok", osv. På mange måter så hater jeg kvinner selv. Jeg kunne nevnt masse negativt om oss. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Men forstår du ikke at likestilling dreier seg om nettopp dette? Jeg siterer regjeringen.no : "Regjeringen vil bekjempe all diskriminering. Alle skal ha krav på å få de samme mulighetene til å utvikle seg, utnytte sine evner og leve sine liv, uavhengig av kjønn, sosial bakgrunn, religion, seksuelle orientering, funksjonshemming eller etniske tilhørighet.". Hva har dette med fysiske og mentale forskjeller å gjøre? Ingen har som mål å skape en verden bestående av en grå masse med tvekjønnede mennesker. Ingen har som mål å gjøre kvinnen til den nye mannen, eller omvendt. Kjønnene er forskjellige, og fint er det. Men vi vil likevel at menn og kvinner skal ha de samme mulighetene. Verre er det virkelig ikke. Fortsatt skummelt med likestilling, synes du? Fine ord fra regjeringen,men all fokus er på hvordan _kvinner_ og mørkhudede innvandrere (det er ingen som drar f.eks. briter inn under "etnisk tilhørighet") skal få det bedre. Ære være for et bra utganspunkt, men det blir bare så helt feil i praksis. Det evige maset om likestilling har ike gitt menn noen ting, tvert i mot! Det har kun ført til en nedverdigelse avmannen og hans verdier. Se på "Da kvinnene dro" eller hva dette TV2 programmet heter. lag noe tilsvarende om kvinner og du vil få side opp og side ned om hvor slemme og stygge menn er. Se på alle reklamer der menn fremstilles som idioter. Fremstill kvinner som idioter (om det ikke er vakre kvinner da, for feminister hater vakre kvinner også) og du vil få en storm av klager. Når en ser på kjernen i "likestilling" og konsekvensene av den så er alt av kvinner og for kvinner. Menn er og blir tapere. Det er en grunn for at kvinner nekter å godta at menn vil snakke om rettferdighet. Gi meg rettferdighet, og jeg skal være med. Fortsett å tvihold på utopien likestilliing og jeg vil ikke respektere deg som kvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå