Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, jeg hater kvinner

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Jeg har tider hvor jeg misliker kvinner som "masse" rett og slett fordi jeg ser hvor godt de har det.

Jeg er sjalu, og jeg har ofte ønsket jeg var kvinne selv. Men hver gang jeg er åpen om det begynner folk å le og konkludere med at ja da MÅ jeg være homofil, transvestitt eller transkjønnet.

Allikevel har jeg aldri vurdert noen kjønnskifteoperasjon eller i noe i den duren. Rett og slett fordi resultatet som regel blir ganske latterlig og vanskelig å vedlikeholde. Ja, og fordi jeg er streit og sikkert ville savnet å ha penis.

Man får spille med kortene man er tildelt, selv om fordelingen kanskje er skjev. Men meningene til brutal_mann er for meg et friskt pust i riktig retning. Feminismen har snublet i sine egne bein, og spør du mange selvutnevnte feminister hva deres "feminisme" innebærer får du mange ulike svar. Det hjelper ikke stort heller at den har delt seg inn i radikal og uradikal feminisme.

Ved å gjenopplive maskulismen vil vi kunne få en mer balansert likestillingsdebatt, ikke bare for mennenes skyld, men også for at feminismen kan få samlet seg og gjøre rede for hva den står for, en gang for alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow dette var mye mer konstruktivt enn: Er du seriøs.

No hard feelings, altså?

Alerede glemt.

De fleste top possisjoner er besat av menn dette betyr at de kontrolerer de organisasjoner som gir ut informasjon. Den informajsonen som vi daglig tar til oss og som konstant manipulerer oss og hvordan vi oppfører oss. Se på klærne vi bruker osv. Det er ikke tilfeldige sammensetninger de passer inn i stiler, systemer lagd av andre, andre som er med i organisasjoner. Organisasjoner med sjefer, sjefer som oftest er menn.

Og det er dette som smaker for mye av konspirasjonsteori eller «ovenfra-og-ned»-organisering: at påvirkningen går én vei. Det vitner om en tankegang der noe ikke kan være umåtelig hensiktsmessig og velorganisert uten å være resultat av én mektig persons eller organisasjons «design». Det mest opplagte moteksempletet er språket vårt, som er ufattelig strukturert, detaljert og påvirkningskraftig, uten at du vil finne noe enkeltmenneske som har laget alt dette. Det er med kulturen som med økonomien: Den lever sitt eget, uforutsigbare liv, og de som styrer med informasjonen, vil i enda større grad styres av den samme informasjonen.

Følgelig er det ufattelig misforstått å gi feministene eller en annen «maktgruppe» skylden for alt som er galt med det kulturelle status quo, selv om det er akkurat dét som gjøres hver gang «maskulinistene» tar til orde.

Og hva pokker er det vi snakker om her, egentlig? Vi trenger ikke mer tåkeprat om å «gjenreise maskulinismen mot feminismen», vi trenger debatt om konkrete saker som kvotering, barnebidrag, abort o.l. Vær mann nok til å skjære til beinet og gå rett på sak, eller hold kjeft.

Top possisjoner ikke 1 man på top. Men de øvre possisjoner er oftest besat av menn. Og alle organisasjoner har administratorer av en eller annen form siden det har stor nytte verdi innbiler man seg.

Språket vårt blir daglid forandret og de nye ordene blir valgt av organisasjoner. Hvor igjenn ledende stillinger oftest er besat av menn.

Enig med deg om debat om konkrete saker, men da må du lage konkrete topicer fordi denne tråden ble laget for en helt annen sak og ble ført ut i konspirasjonsteorier om hvor fæle kvinner er av visse medlemer og jeg prøvde bare å vise til at dette er feiloppfatninger uten bakgrunn i virkeligheten. Noe som i værste fall påvirker trådstarter til å fortsette med nye entusiasme og hate kvinner.

Lenke til kommentar

Det er viktig å skille mellom maskulister og mannsjåvinister. Tror forsåvidt det er en forskjell på maskulinister og maskulister også, da begrepet maskulist ikke dukket opp før på 80-tallet, mens maskulinist har så vidt jeg vet vært et begrep siden 20-tallet.

Men årstall har aldri vært min sterke side, så dette skal jeg ikke si for sikkert.

**EDIT**

Eh, ja. Poste først, sjekke oppslagsverk etterpå. Men her er altså en link til den engelske wikipedia'n.

http://en.wikipedia.org/wiki/Masculism

Endret av Camellia
Lenke til kommentar

Tror egentlig det finnes mange av det mannlige kjønn der ute som ikke er spesielt glade i feminister, slevfølgelig av ulike grunner som mange sikkert vil si at er helt gale.

Min oppfatning av mange feminister(les: mange!! IKKE ALLE!) og kilden til min skepsis er at de er hykleriske. Mange vil ha alle godene i samfunnet, mens alle byrdene som menn i dag har(verneplikt osv.) ikke skal fordeles likt mellom kjønnene.

Men når det er sagt, kvinner skal selvfølgelig ha like rettigheter som alle menn.

Men da sår de jaggu ta seg av pliktene og...

Lenke til kommentar
Tror egentlig det finnes mange av det mannlige kjønn der ute som ikke er spesielt glade i feminister, slevfølgelig av ulike grunner som mange sikkert vil si at er helt gale.

Min oppfatning av mange feminister(les: mange!! IKKE ALLE!) og kilden til min skepsis er at de er hykleriske. Mange vil ha alle godene i samfunnet, mens alle byrdene som menn i dag har(verneplikt osv.) ikke skal fordeles likt mellom kjønnene.

Men når det er sagt, kvinner skal selvfølgelig ha like rettigheter som alle menn.

Jeg kjenner ingen feminister som ikke vil omfavne de samme "pliktene" som menn. I farten kommer jeg egentlig bare på verneplikt, og den er jeg helt klar for at skal være kjønnsnøytral.

Ut av ren nysgjerrighet; hvilke byrder i samfunnet bæres bare av menn?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen feminister som ikke vil omfavne de samme "pliktene" som menn. I farten kommer jeg egentlig bare på verneplikt, og den er jeg helt klar for at skal være kjønnsnøytral.

Ut av ren nysgjerrighet; hvilke byrder i samfunnet bæres bare av menn?

Omskjæring, høye selvmordsrater, høyere mørketall i forbindelse med seksuelle misbruk og offer for vold i hjemmet, høyere fysiske krav til gutter i f.eks gym i skolen, for å nevne et par.

I tillegg kommer urimelige tradisjonelle forventninger, osv. Mye av det kan unge menn i dag takke pappa og bestefar generasjonen for, men det er fortsatt ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Omskjæring, høye selvmordsrater, høyere mørketall i forbindelse med seksuelle misbruk og offer for vold i hjemmet, høyere fysiske krav til gutter i f.eks gym i skolen, for å nevne et par.

I tillegg kommer urimelige tradisjonelle forventninger, osv. Mye av det kan unge menn i dag takke pappa og bestefar generasjonen for, men det er fortsatt ikke rettferdig.

Er det bare menn som omskjæres? Er det bare menn som begår selvmord? Er det bare menn som begår seksuelle overgrep og er voldelige? Nei, det er ikke det. Ergo: ingen av disse "byrdene" bæres av menn alene. Forøvrig synes jeg ikke det burde være noen kampsak å gjøre flere kvinner til voldtektsforbrytere, når dette strengt talt er noe som burde utryddes.

Høyere fysiske krav kommer av at menn/gutter som oftest er sterkere fysisk enn en kvinne/jente.

Urimelige tradisjonelle forventninger finnes da vitterlig i aller høyeste grad mot kvinner også.

Lenke til kommentar

I tillegg? Er det ikke noen sammenheng her? Og hvordan kan man legge vekt på dette og overse at nøyaktig samme mekanisme er viktigste årsak til at det fremdeles er langt igjen til kjønnene er likestilt? Dette kommer til å ta generasjoner, og begge kjønn lider under tradisjoner og kulturelt kjønnsbestemte forventninger til dem.

Lenke til kommentar
Er det bare menn som omskjæres? Er det bare menn som begår selvmord? Er det bare menn som begår seksuelle overgrep og er voldelige? Nei, det er ikke det. Ergo: ingen av disse "byrdene" bæres av menn alene. Forøvrig synes jeg ikke det burde være noen kampsak å gjøre flere kvinner til voldtektsforbrytere, når dette strengt talt er noe som burde utryddes.

Høyere fysiske krav kommer av at menn/gutter som oftest er sterkere fysisk enn en kvinne/jente.

Urimelige tradisjonelle forventninger finnes da vitterlig i aller høyeste grad mot kvinner også.

Protest!

-I norge er det bare menn som omskjæres, ja.

-Det er en vesentlig høyere andel menn som begår selvmord, og det skal ikke avfeies bare fordi selvmord begås av begge kjønn. Vi kan ikke nekte for at kvinner er overrepresenterte i enkelte yrker heller, selv om det finnes menn i samme yrke.

-Høyere fysiske krav i grunnskolen er totalt urimelige, og spesielt i ungdomsskolen der jentene ofte er tidligere utviklet enn guttene.

Forskjellen på de urimelige tradisjonelle kravene som kvinner og menn sliter med på hver sine måter er at som et resultat av kvinnekampen ble mange av tingene som ble sett på som totalt sosialt uakseptable for kvinner å gjøre redusert. Menns rolle ble også en del friere som følge av dette, men ikke i like stor grad. F.eks, mange menn finner det fortsatt vanskelig å f.eks gråte fordi fedrene deres lærte dem opp til det, og fordi kvinnene rundt dem ble opplært til at slikt er lite attraktivt. Og dette har uheldige psykologiske ringvirkninger på mange, det er bevist ved flere anledninger.

Ved å øke fokuset på menns behov og rettigheter trenger vi ikke krenke eller innskrenke kvinnenes behov eller rettigheter. Så jeg ser ikke helt problemet med å øke menns "awareness" rundt sine egne kjønnsroller. Alt det kan føre til er jo bare mer likestilling.

Lenke til kommentar
Protest!

-I norge er det bare menn som omskjæres, ja.

-Det er en vesentlig høyere andel menn som begår selvmord, og det skal ikke avfeies bare fordi selvmord begås av begge kjønn. Vi kan ikke nekte for at kvinner er overrepresenterte i enkelte yrker heller, selv om det finnes menn i samme yrke.

-Høyere fysiske krav i grunnskolen er totalt urimelige, og spesielt i ungdomsskolen der jentene ofte er tidligere utviklet enn guttene.

Greit, jeg skal gi deg omskjæringspoenget.

Men jeg skjønner ikke hvor du vil med selvmordsstatistikken. Hva har det med likestilling å gjøre?

Nå finner jeg ingen steder hvor det står om de fysiske kravene i grunnskolen, og helt ærlig så husker jeg ingenting fra de årene selv, så her kan jeg ikke si noe hverken for eller imot.

Forskjellen på de urimelige tradisjonelle kravene som kvinner og menn sliter med på hver sine måter er at som et resultat av kvinnekampen ble mange av tingene som ble sett på som totalt sosialt uakseptable for kvinner å gjøre redusert. Menns rolle ble også en del friere som følge av dette, men ikke i like stor grad. F.eks, mange menn finner det fortsatt vanskelig å f.eks gråte fordi fedrene deres lærte dem opp til det, og fordi kvinnene rundt dem ble opplært til at slikt er lite attraktivt. Og dette har uheldige psykologiske ringvirkninger på mange, det er bevist ved flere anledninger.

At menn kvier seg for å gråte er på lang vei en holdning dere opprettholder for dere selv. Hverken jeg, eller noen av jentene/kvinnene jeg omgås ville tenkt negativt om en mann som gråt. For ja, dette har vi diskutert flere ganger.

Det blir som at jenter blir lært opp til å være omsorgspersoner, og er redde for å miste deler av sin kvinnelighet hvis de ikke har denne omsorgstrangen i seg.

Ved å øke fokuset på menns behov og rettigheter trenger vi ikke krenke eller innskrenke kvinnenes behov eller rettigheter. Så jeg ser ikke helt problemet med å øke menns "awareness" rundt sine egne kjønnsroller. Alt det kan føre til er jo bare mer likestilling.

Her er jeg enig, og jeg er på ingen måte negativ til å akseptere de forskjellene som finnes mellom kjønnene fra naturens side. Men at mannen skal ha det så ille i dagens samfunn, det kan jeg ikke tro.

Lenke til kommentar

Menns byreder.. Eller mangel på privilegier.

Det totale fraværet av maskuline verdier i barnehager og skole. Maskuline trekk blir sett på som brysomme og undertrykkes helt bevisst. Å nekte en fireåring å stå å pisse er et meget stort overgrep mot hans maskulinitet og maskuline identitet.

Den selvfølgeligheten blant kvinner at det å få barn uten en man er en selvfølgelig rett. En holdning som går ut over både menn og barn.

Verneplikten i seg selv. For ikke å snakke om lavere fysiske krav til kvinner i forsvaret. Våpen og gru veier like mye uasnett kjønn som bærer det. Hvorfor skal kvinner få lov å orke å løfte på mindre?

Kvotering. Kvotering av kvinner gir et eneste resultat. Uinspirerte og faglige dårlige arbeidstakere. Noe som igjen fører til at kvinner blir uglesett og mistenkeligjort i disse bransjene. Som igjen resulterer i at de få kvinnene som kunne bidratt med noe fornuftig blir eksludert.

Barnefordelingsaker. Der har, og vil , alltid menn være den store taperen. Det har, blant kvinner, nesten gått sport i å rapportere falske overgrep mot både kvinner og barn. Noe som ruinerer uskyldige menns liv, fratar barn deres far og som misstenkeligjør de reelle offer for overgrep.

Anakronismen "Det er ikke lov å slå kvinner". En holdning som ikke fungerer i en moderene verden der kvinner er minst like voldelige som menn. Kvinner har funnet ut, og utnytter til fulle, at de kan denge en mann så mye de vil uten at det er sosialt akseptabelt for en mann å ta igjen.

Den tragiske kvinneideen om at "Menn kan ikke voldtas". Jo, menn kan voldtas av både menn og kvinner. Like så mye som kvinner kan oppleve orgasme under en voldtekt (noe som forsterker hennes skamfølelse og fortvilelse) kan en mann oppleve ufrivillig ereksjon og påfølgende utløsning under overgrep fra kvinner som menn. Det som gjør ting verre for en mann er, som nenvt, en utbredt og vedtatt sannhet blant kvinner at menn ikke kan voldtas. Derfor er mange kvinner overgripere med god samvittighet. "Han fikk jo både ståpik og utløsning, så han må jo virkelig ha syntes at jeg var fantastisk". Plus at kvinner betrakter en voldtatt mann som svak, og derfor totalt uinterresant som samlivspartner. Dobbelt tap for mannen.

Dette og mere til er hodninger som kvinner bruker til å hevde seg selv og til å knuse mannen som individ. Den arroganse og pytt pytt holdning kvinenr er i stand til å utøve er skremmende. Det finnes noen naive sjeler som sier at om kvinner bestemte så vile et ikke vert krig. Disse enfoldige menneskene ville grått og kastet opp om hverandre når de så hvilke grusomheter kvinner er i stand til. En mann skyter sin fiende og er ferdig med det, en kvinne vil nyte sin fiende sinlidelse så lenge som overhode mulig.

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Greit, jeg skal gi deg omskjæringspoenget.

Men jeg skjønner ikke hvor du vil med selvmordsstatistikken. Hva har det med likestilling å gjøre?

Nå finner jeg ingen steder hvor det står om de fysiske kravene i grunnskolen, og helt ærlig så husker jeg ingenting fra de årene selv, så her kan jeg ikke si noe hverken for eller imot.

Den ujevne selvmordstatistikken er en indikator på frustrasjon og samfunnsproblemer blant menn. Ingen tar selvmord for moro skyld, det er noe man gjør når man føler at smerten ved å dø vil være mindre enn smerten ved å leve. Og når kjønnsforskjellen er så stor (3/4) må det være ett eller annet ulikestilt som ikke blir satt fokus på.

At menn kvier seg for å gråte er på lang vei en holdning dere opprettholder for dere selv. Hverken jeg, eller noen av jentene/kvinnene jeg omgås ville tenkt negativt om en mann som gråt. For ja, dette har vi diskutert flere ganger.

Det blir som at jenter blir lært opp til å være omsorgspersoner, og er redde for å miste deler av sin kvinnelighet hvis de ikke har denne omsorgstrangen i seg.

Sant nok, og derfor pekte jeg på pappa og bestefar-generasjonen. Men kvinner opprettholdt slike holdninger over lang tid før de ble "opplyst", så og si. Og nå vil jeg påstå at kvinnenes innsikt i egne kjønnsroller overgår mennenes (med noe slikt som 10 år eller mer), men det har jeg ingen statistikk på.

Lenke til kommentar

Jada, jada, jada... Dere _sier_ at en mann som kan vise følelser er tiltrekkende. Men hvordan dere handler er en helt annen sak! Kvinner flest ser på gråtende menn som svake og lite tiltrekkende. En kvinne går hjem med han som står rakrygget og lar han som gråter sitte igjen ute i rengnet. Så å være rdd for å miste sin kvinneligheti mangel av omsorgstrang e ubegrunnet. Den omsorgstrangen er konstruert av samfunnet. En kvinne bryr seg, som regel, om sine barn. Og der stopper det!

Lenke til kommentar

Det meste av det du kommer med her er rene spekulasjoner og antagelser, brutal_mann.

Du snakker om at kvinner har sine vedtatte sannheter, men hvis du leser det du selv skriver her, vil du straks se at du lever etter samme moral selv.

Jeg finner ikke slike påstander verdt å kommentere en gang, da de er basert på dine teorier om kvinners tanker og holdninger, og ikke på fakta.

Lenke til kommentar
Den ujevne selvmordstatistikken er en indikator på frustrasjon og samfunnsproblemer blant menn. Ingen tar selvmord for moro skyld, det er noe man gjør når man føler at smerten ved å dø vil være mindre enn smerten ved å leve. Og når kjønnsforskjellen er så stor (3/4) må det være ett eller annet ulikestilt som ikke blir satt fokus på.

Kvinner opplever også frustrasjon og samfunnsproblemer, og jeg har virkelig vondt for å tro at man kan basere disse tallene på at menn har det verre. Det blir spekulasjoner. Kanskje jeg skal spekulere litt selv, og påstå at det skyldes at menn er psykisk svakere enn kvinner?

Sant nok, og derfor pekte jeg på pappa og bestefar-generasjonen. Men kvinner opprettholdt slike holdninger over lang tid før de ble "opplyst", så og si. Og nå vil jeg påstå at kvinnenes innsikt i egne kjønnsroller overgår mennenes (med noe slikt som 10 år eller mer), men det har jeg ingen statistikk på.

Det kan godt være, ja. Sånn sett er det kanskje like fullt på tide med en holdningsrevolusjon blant menn, for menn.

Lenke til kommentar
Det meste av det du kommer med her er rene spekulasjoner og antagelser, brutal_mann.

Du snakker om at kvinner har sine vedtatte sannheter, men hvis du leser det du selv skriver her, vil du straks se at du lever etter samme moral selv.

Jeg finner ikke slike påstander verdt å kommentere en gang, da de er basert på dine teorier om kvinners tanker og holdninger, og ikke på fakta.

De er basert på hva jeg her opplevd her i livet. Dessverre har ikke SSB elelr andre hengt over meg som STASI, men jeg har konkrete eksempler for hver eneste påstand.

Du burde uansett ha klart å si noe om voldtekt av menn og de skjeve fysiske krav under verneplikt.

En kvinne bryr seg, som regel, om sine barn. Og der stopper det!

Gid jeg var så heldig å ha en mor som brydde seg mye. o_p

Ditto :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...