TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nei. Jeg forlanger i enhver diskusjon pordet likestilling byttet ut med ordet rettferdighet. Jeg motarbeider ALLE former for kvotering. Jeg påpeker kalre urettferdiheter i forhold til menn og barn. Jeg er bevisst på å ikke gi kvinner noen som helst fordeler "fordi hun er kvinne". Jeg påpeker det ulidelig egoistiske, mannsfiendtlige og barnefiendtlige i klinikken "Storken". Osv. Mao, jeg lar ikke femninistene kjøre skuta på land uten å i alle fall ha skreket høyt om skjæret vi kommer til å treffe med den kursen de tror er så fantastiek å følge. Dramaqueen Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det var da måte på entusiasme, brutal_mann. Har dere det virkelig så ille, altså? Er det ikke heller slik at noen menn og noen kvinner skaper seg et bilde og et inntrykk av verden som er litt skeivt i forhold til hvordan den egentlig er? Jeg føler absolutt ikke at jeg sitter med noe som helst makt her i verden, og i hvert fall ikke at jeg blir favorisert fordi jeg er kvinne. Og tro meg, jeg har mange års erfaring fra mannsdominerte miljøer og yrker. Skjønner heller ikke hvorfor barn skal bli vannskjøtte fordi man har likestilling. Er det fordi mor har mulighet til å gå ut i jobb, kanskje? Jeg setter fortsatt ikke pris på generaliseringen, og det er av den enkle grunn av kvinner ikke kan settes i en gruppe. Akkurat som jeg ikke generaliserer menn, fordi jeg vet at ikke alle mener det samme som deg. Men allikevel så er det veldig lett å vite på forhånd hvordan gruppen menn og kruppen kvinenr vil reager på bestemte scenarioer. Til og med på tvers av kulturer. Likevel så har gruppen menn og gruppen kvinner helt klare forhåndsdefinerte aktivitetssenter i hjernen. Ja, det finnes individuelle forskjeller som tipper skalaen i begge retninger, men som gruppe er både menn og vkienner forutsigbare og forksjellige. Problemt oppstår når en av gruppene suggerer seg til å heve seg over den andre. I Norge i dag er et kvinnene som sitter på all makt, og de utnytter den på det groveste. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nei. Jeg forlanger i enhver diskusjon pordet likestilling byttet ut med ordet rettferdighet. Jeg motarbeider ALLE former for kvotering. Jeg påpeker kalre urettferdiheter i forhold til menn og barn. Jeg er bevisst på å ikke gi kvinner noen som helst fordeler "fordi hun er kvinne". Jeg påpeker det ulidelig egoistiske, mannsfiendtlige og barnefiendtlige i klinikken "Storken". Osv. Mao, jeg lar ikke femninistene kjøre skuta på land uten å i alle fall ha skreket høyt om skjæret vi kommer til å treffe med den kursen de tror er så fantastiek å følge. Dramaqueen Mhm... Jeg og alle andre som sloss for at en gruppe skal få beholde sine rettigheter... Det er fit å se at en kvinne kommer så til kort med argumentene at hun går over til at "angrep på person" er det beste forsvar... Hva med å heller komme med motargumenter? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Men allikevel så er det veldig lett å vite på forhånd hvordan gruppen menn og kruppen kvinenr vil reager på bestemte scenarioer. Til og med på tvers av kulturer. Likevel så har gruppen menn og gruppen kvinner helt klare forhåndsdefinerte aktivitetssenter i hjernen. Ja, det finnes individuelle forskjeller som tipper skalaen i begge retninger, men som gruppe er både menn og vkienner forutsigbare og forksjellige. Problemt oppstår når en av gruppene suggerer seg til å heve seg over den andre. I Norge i dag er et kvinnene som sitter på all makt, og de utnytter den på det groveste. Nei, ærlig talt. Nå fremstiller du deg selv som en bitter og liten mann. Du må ha et ganske forvrengt bilde av virkeligheten hvis du oppfatter samfunnet slik. Du kunne jo prøvd å leve en uke som kvinne i et mannsdominert yrke, så hadde du nok opplevd at gutteklubb-holdningene fortsatt sitter som støpt i visse miljøer. Jeg blir kjønnsdiskriminert stadig vekk, jeg, men jeg sitter ikke her og fordømmer alle menn av den grunn. Mhm... Jeg og alle andre som sloss for at en gruppe skal få beholde sine rettigheter... Det er fit å se at en kvinne kommer så til kort med argumentene at hun går over til at "angrep på person" er det beste forsvar... Hva med å heller komme med motargumenter? Jeg synes du overdramatiserer. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Feminismen i dag i Norge er etter min mening et stort problem og skadelig for samfunnet. Likestilling er viktig, men dagens feminisme og faktisk likestilling har kollidert for lenge siden. Dog, det er synd at trådstarter opplever å bli bitter pga disse opplevelsene. Selv så liker jeg ikke feminister og har egentlig fint lite med slike å gjøre. Kvinner er ikke noe "værre" enn menn, men feminister uansett om det er menn eller kvinner er en uting. Men se litt lysere på det, det er heldigvis en masse kvinnfolk som ikke er feminister og også skjønner at slik som det er i Norge i dag går over styr. Jeg synes den eneste loven som burde gå på kjønn i det norske lovverket er et generelt forbud mot diskrimingering på bakgrunn av kjønn. Alle andre kjønnsreferanser i lovverket burde være fullstendig unødvendig. Martine: Om du synes han overdramatiserer så er det vanlig høflighet på et debattforum og argumentere på hvorfor du mener det. Endret 8. februar 2009 av Pivotal Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg er feminist. Jeg klarer fint å leve fredelig sammen med resten av samfunnet. Jeg er like positiv til menn, som jeg er til kvinner. Jeg har et såpass nyansert syn på verden at jeg kan godt si at en kvinne overdriver, eller misbruker ordet feminisme. Man trenger nemlig ikke være riv ruskende gal selv om man er feminist. Martine: Om du synes han overdramatiserer så er det vanlig høflighet på et debattforum og argumentere på hvorfor du mener det. Har gjort det i andre innlegg. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Sånn jeg ser det, TS, så har du helt rett med untak av en ting. Dette gjelder ikke bare kvinner. Menn er minst like gale som menn, om man skal generalisere på denne måten. Jeg sliter endel med det samme som deg, jeg er svært skeptisk til folk generellt, og har vanskelig for å slippe dem innpå meg. Der jeg tror du (og jeg) kansje har litt å lære, er når det kommer ned på individnivå. Selv om det er en opplest og vedtatt sannhet (for meg) at "alle" er idioter, så merker jeg at de jeg gidder å komme litt nærmere innpå og som slipper meg også litt inn, stort sett er grei, spesiellt når man får de på tomannshånd. Det handler om å ta en sjangs. Velger å ikke svare på mann vs kvinne i samfunnet her, da jeg synes det er et veldig vanskelig spørsmål, som jeg ikke har noe godt svar på. Lenke til kommentar
.... Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Jeg blir kjønnsdiskriminert stadig vekk, jeg, men jeg sitter ikke her og fordømmer alle menn av den grunn. Dette er om lag et like informativt utsagn som «hver femte jente under 18 år har blitt utsatt for overgrep». Betyr det at du betviler min evne til å forstå når jeg blir diskriminert, eller betyr det at du gjerne vil at jeg skal utdype? Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det betyr at visse ord ikke betyr noe som helst før man kommer med eksempler. I beg to differ. Det var nettopp derfor jeg bevisst skrev "kjønnsdiskriminert", og ikke bare "diskriminert". Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Akkurat som NOVA veksler mellom «overgrep» og «seksuelle krenkelser», altså. Nei. Et overgrep kan bety så mangt. En seksuell krenkelse er en langt mer spesifikk betegnelse. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg vil bare vite om noen har noen tips for hvordan jeg kan hate mindre og ikke være så bitter for ting som har skjedd før? Eventuelt om noen har opplevd å være i en lignende situasjon. Jeg ønsker bare å si først at jeg hverken trenger psykolog eller sympati. Jeg føler meg mentalt frisk, og ønsker bare bli kvitt fordommene mine og all bitterheten jeg ofte føler. Jeg har selv et slags hat forhold til kvinner. Grunnene til dette er mange og de er ikke alle helt åpenbare. Kvinner og den mentaliteten de har går tvert imot min egen og vi havner lett i debat. Også debatformen går på tvers. Jeg er rasjonalistisk og liker logikk osv. Kvinner er ofte mer opptatt av å samle seg rundt mainstream, de er mer opptatt av følelser og tar lettere til seg religion og psi emner, som jeg kjemper imot. Jeg hadde ganske lite kontakt med kvinner i tidligere alder i forhold til menn og jeg hadde anerledes interesse felt. Jeg er ikke flinkt til å sjekke opp kvinner fordi mitt verdisystem er upassende for den mentalitet som fungerer best når man skalle sjekke opp kvinner. Jeg vet om mange fler menn en kvinner som jeg anser som rasjonelle på mit eget nivå. osv. osv. Men dette er ikke produktet av kvinner egentlig. Forkjellene i interesse handler mest om at jeg er utenfor mainstream og de fleste for jeg ikke god kontakt med både menn og kvinner. Det at det er flest menn kan være mer produkt av at jeg oftere kontakter dem siden jeg føler det er lettere som igjenn kan ha med sosiale systemer å gjøre. Det at kvinner har oftere en annen mentalitet har med samfunnets påvirkning på kvinner å gjøre hvilken rolle de blir gitt gjennom media og annet. osv. osv. etter å ha kjønt mye av dette er det fortsatt vanskelig i situasjonen og ikke feste irritasjonen på de bestemte aktører og derfra generalisere og skape steretypier. Alikevel hater jeg ikke kvinner når jeg tenker meg ordentlig om. Det er ikke dems skyld at forholdene ligger an som de gjør, mener jeg selv. Og jeg har truffet flere kvinner jeg har kunne diskutere godt med. Når jeg først tenker meg om. Det er veldig lett og trekke feilsutninger og la seg guide av enkel ukomplet forståelse av hva som kjer rundt deg. Jeg kunne ramset opp dette veldig mye mer detaljer for å virkelige vise poengene, men jeg føler heller for å se på en film etterpå Å bli kvitt fordommer krever at du forstår visse systemer. Du burde kaste fra deg skyldsbegrepet til en viss grad og holde deg una generalisering. Å gå til psykolog eller andre som man kan snakke til om slike emner er aldri en dårlig ide uanset om du har problemer eller ikke det er alltid noe du kan få vite fra de som har studert et felt. Med din vanskelige oppvekst kjønner jeg ikke din påstand om at du ikke trenger psykolog. Ingen trenger psykolog fordi ingen trenger noenting, men du kan få mye bra ut av det, hvorfor ikke prøve ? Å få den riktige psykolog er viktig også man bør ikke gi seg etter et forsøk. Men du kan jo også snakke med noen du kjenner som virker som en oppegående person. vil bare tilføye her at er det noe som jeg hater over alt på jord så er det feminister. har ikke ord for noen tragiske figurer de er Dette er barnslig utsagn i en diskusjon. Og en skikkelig generalisering. Feminister har et bredt spekter av saker de kjemper for og mange av dem er gode. Ettersom vi har hatt slik fremgang i likestilling har mange lagt det hele på is og anser det for fullbyrdet. Og dermed er plutselig feministene rene pesten. Det er ikke slik og vi bør fortsette å kjempe for rettferdighet for begge parter. Det er fortsatt mye å gjøre som du fort finner ut hvis du faktisk studerer emne. Vi er forskjellige, både fysisk og mentalt. Sett din maskulinitet i hevd og nekt å bli fortalt av kvinner hvordan verden skal være! Grunnen til at vi er forskjellige er det miljø vi er født inn i. I flere stammesamfunn hvor moderniteten ikke er kommet ennå er rollene til kvinne og menn helt omvendt, kvinnene er de maskuline og menn de feminine. Det er ikke noe biologisk ved disse rollene og denne troen bygger på feilinformasjon. Du skal aldri nekte du skal bare være skeptisk til alt og gjøre egene tanker om emne. Brutal mann du kommer med utalelser om at kvinner vil ta over alt og at kvinner har de dominate possisjoner. Sannheten er at kvinner er utelatt i de høyere possisjoner der hersker mennene, de mennene som styrer den informasjonen vi får med oss og som dermed skaper de rollene som kvinnene og mennene får. Det er lite sannsynlig at en av kjønnene vil ta over alt og utrydde det andre. En heller vill konspirasjonsteori vil jeg påstå. Det er mulig at kvinner har litt dominans når det kommer til sjekking på byen men når de gifter seg blir det fort mennene som denger damene. Jeg påstår ikke at kvinner ikke gjør sitt med psykologiske taktiker men det er mye generalisering ute å går her. Alt i alt må man fokusere litt lenger bak i årsakskjedene og tenke nøyere gjennom utalelsene sine, jeg syns det er litt vel mye ekstremisme, vrangforestillinger og tullete utalelser her i tråden og jeg gidder ikke henvende meg direkte til alt sammen det blir for langtrukkent. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 En mindre abstrakt betegnelse er ikke «langt mer spesifikk». Her har du operasjonaliseringen av «seksuell krenkelse»: Noen har blottet seg for deg Noen har befølt deg Du har befølt deg selv foran noen Du har befølt en annen Du har måttet onanere mens andre så på Du har hatt samleie Du har hatt oralsex Du har hatt analsex Du har hatt annen form for sex Enn så lenge er utsagnet ditt innholdsløst. Blir det ikke en krenkelse først når man opplever og utøver disse handlingene mot sin egen vilje? Det vil jeg tro gjør listen en del punkter kortere. Begrepet "kjønnsdiskriminering" kan selvsagt brukes til å beskrive mange typer situasjoner. For min del dreier det seg mest om dårlig behandling innen mannsdominerte miljøer og yrker, hvor mitt kjønn har blitt brukt mot meg som et argument for hvorfor jeg ikke kan gjøre ditt, eller forstå datt. Kjønnsdiskriminering kan selvsagt også gå den andre veien. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Brutal mann du kommer med utalelser om at kvinner vil ta over alt og at kvinner har de dominate possisjoner. Sannheten er at kvinner er utelatt i de høyere possisjoner der hersker mennene, de mennene som styrer den informasjonen vi får med oss og som dermed skaper de rollene som kvinnene og mennene får. Det er lite sannsynlig at en av kjønnene vil ta over alt og utrydde det andre. En heller vill konspirasjonsteori vil jeg påstå. Er du seriøs? I dag ligger all makt i hendene på kvinnene. I Norge i dag er et kvinnene som sitter på all makt, og de utnytter den på det groveste. Brutal mann sine utalelser. Jeg gidder ikke finne fram all den statistikken som viser at det er motsatt. Den finner du ved å studere samfunsforskning. Menn som maskuline individ er snart radert bort fra jordens overflate. Etter hvert, når teknologien har kommet langt nok (ironisk nok utviklet av menn) så vil menn som kjønn også forsvinne. Jeg tolker dette som at brutal referer til ny teknologi til å få barn uten å trenge sex osv. Å det virker som han da mener at kvinner vil lage masse kvinner og menn vil som kjønn forsvinne for alltid. Er det noe jeg virkelig hater i diskusjon er det folk som kommer med en eneste dum linje hvor det eneste de gjør er å trakasere et innlegg uten et eneste argument eller ståsted. dette er så lavmål at jeg blir forundret over at folk kan gidde å skrive slike innlegg. Jeg regner med at du egentlig er et troll longwinded. Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg bestrider ikke det faktum at menn innehar de mektigste posisjonene. Jeg synes bare det er pussig å snakke om at disse enkeltmenneskene har makt til å «skape de rollene som kvinnene og mennene får», for deretter å anklage andre for å fare med konspirasjonsteorier … Wow dette var mye mer konstruktivt enn: Er du seriøs. Det var for å sette det på spissen og vise den siden brutal ignorerer. De fleste top possisjoner er besat av menn dette betyr at de kontrolerer de organisasjoner som gir ut informasjon. Den informajsonen som vi daglig tar til oss og som konstant manipulerer oss og hvordan vi oppfører oss. Se på klærne vi bruker osv. Det er ikke tilfeldige sammensetninger de passer inn i stiler, systemer lagd av andre, andre som er med i organisasjoner. Organisasjoner med sjefer, sjefer som oftest er menn. Min utalelse er så sikker viten som noe annet. Alle rasjonelle mennesker vet at det rundt oss påvirker oss. Det jeg sa er ikke en konspirasjonsteori. Selvfølgelig kunne det jeg sa tolkes til at det fins en maktelite av menn som kontrolerer verden eller noe i den duren, men det var ikke akurat det jeg prøvde å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå