Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, jeg hater kvinner

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

"Kan vi få være så snill å stå foran kjøkkenbenken og røre i sausen til vi dør av alderdom? "

Haha. Noe sier meg at brutal_mann egentlig har lyst å svare "Ja" på det spørsmålet der.

Men det er jo faktisk svært mange menn som kanskje ikke direkte HATER alle kvinner, men er lett irriterte på dem og føler seg lett brydd av dem. Er det ikke? Det jeg har fått inntrykk av ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller ikke det er så mange menn som regelrett hater kvinner. Man huske at det å hate er en veldig sterk følelse, som ofte er knyttet til personlig kjenskap til noe eller noen. Å gå rundt å hate noen man aldri har møtt, det blir litt merkelig for meg.

Det er generaliseringen som er det verste her, synes jeg. Jeg kan selvsagt gå med på at det er masse dårlige kvinnfolk der ute, men det gagner ingen å skjære alle over samme kam.

Lenke til kommentar
Det er generaliseringen som er det verste her, synes jeg. Jeg kan selvsagt gå med på at det er masse dårlige kvinnfolk der ute, men det gagner ingen å skjære alle over samme kam.

Enig i den.. Her på forumet tas mange folk, grupper og kjønn over en kam uten å tenke stort lenger enn til nesetippen.

Lenke til kommentar

Enig i den.. Her på forumet tas mange folk, grupper og kjønn over en kam uten å tenke stort lenger enn til nesetippen.

Det er 100% menneskelig å generalisere. Alle gjør det, fordi det tar for lang tid å researche og liste opp alle unntakene.

Lenke til kommentar
Så det er ok å generalisere alle kvinner fordi det gjør det lettere å forklare hvorfor man hater dem?

Hmmm.... Ja? Selv om det er ganske utrivelig og sikkert ikke særlig gøy for kvinner å høre.

Men i likhet med Brutal_mann ser jeg ikke så mye hat her. Bare frykt og en følelse av manglende rettferdighet.

Lenke til kommentar

Den manglende rettferdigheten ligger vel like mye i den grove generaliseringen som foregår. Han gjør det ikke noe lettere for seg selv ved å forhåndsdømme og tillegge slike negative egenskaper til mennesker han aldri har møtt. Og da reagerer jeg ikke fordi jeg er kvinne, men fordi det er en tydelig mangel på nyanser og perspektiv her.

Lenke til kommentar
Den manglende rettferdigheten ligger vel like mye i den grove generaliseringen som foregår. Han gjør det ikke noe lettere for seg selv ved å forhåndsdømme og tillegge slike negative egenskaper til mennesker han aldri har møtt. Og da reagerer jeg ikke fordi jeg er kvinne, men fordi det er en tydelig mangel på nyanser og perspektiv her.

Det foregår grov generalisering fra begge sider av kjønnsdebatten. Men hvilke negative egenskaper er det du sikter til, og hvilket innlegg?

Lenke til kommentar

Jeg skumleste bare gjennom posten, men her er det punktet som slår meg som viktigst og mest relevant for det du sikter til:

"Kvinner skifter på å være svake og sterke og snur kappen etter vinden. De har gitt meg et inntrykk av å være forræderiske, svikefulle og uærlige. Jeg ønsker hardt å tro at det ikke er sant, men alt jeg hører og leser til daglig retter ikke akkurat opp inntrykket jeg har dannet meg."

Trådstarter sikter utelukkende til egne inntrykk og opplevelser, med unntak av generaliseringen "Kvinner skifter på å være svake og sterke og snur kappen etter vinden".

Lenke til kommentar

Men han nevner også:

"Jeg skal ikke brette ut om alle grunnene til hvorfor jeg misliker kvinner, men la oss bare si at grunnene er mange, og har etter hvert ført til at jeg begynner å fortelle meg selv at enkelte atferdsmønstre "ligger i kvinnens natur", og "slik er alle kvinner" selv om jeg vet jeg blir forbannet når jeg leser generaliseringene av menn som radikal-feministene kommer med."

...og det er ikke noe særlig godt tegn.

Men, det gleder meg at han er i besittelse av såpass god selvinnsikt, og at han er klar over hva han gjør. Og siden han baserer det meste fra egne erfaringer, kan man nesten bare anta at han har vært svært uheldig gjennom livet og møtt alt for mange "dårlige" damer.

Lenke til kommentar
* klippet latterlige generaliseringer *

Det går da helt fint å være Mann uten å gå bananas bare noen nevner "likestilling".

Når en som mann, i likestillingens navn, blir "rævpult" av samfunnet hver eneste dag så går en bananas! Verdien av en mann i dag er på vei mot null. Det finnes INGEN planer om at jeg stiltiende kommer til å godta det!

Lenke til kommentar
Å være Mann handler ikke om å pumpe jern. Det handler om å være mentalt sterk. Det handler om å være bskytter. Det handler om å være initiativ rik. Det handler om å lede. Det handler om å oppdra sine barn til selvstendige individer. Det handler om opdagertrang. [...]

Javel? Så kvinner kan ikke være mentalt sterke, de kan ikke beskytte noen, være intiativrike, ledere, oppdragere eller oppdagere? Fine greier, da gitt. Hva kan vi være da, egentlig? Kan vi få være så snill å stå foran kjøkkenbenken og røre i sausen til vi dør av alderdom?

Det er ikke det jeg sier! Jeg sier at diskusjoner kjønnene i mellom skal foregå ved bruk av ordet rettferdighet. Jeg har ingenting imot kvinnres deltagelse på alle nivåer i samfunnet, så lenge det skjer på rettferdige prinsipper. Dagens selvforherligelse blant kvinner flest vil føre til et polarisert samfunn der menn (og til dels barn) blir klemt opp i et hjørne. Utfallet av det kommer til å bli mindre pent. I dag ligger all makt i hendene på kvinnene. Noe en ser på alle "fjottene" av menn som skriver tråder opp og ned her inne om hovrdan de har blitt mentalt missbrukt av kvinner. Det e et slikt mentalt missbruk av menn som har ført frem den heller lite sjarmerende PUA generasjoen. Rent evulosjonsmessig sitter kvinnene med alle kortene, og de utnytter dette grovt uten å skjemmes. Derfor må vi menn KREVE ordet rettferdihet i en hver diskusjon som omhandler kjønn for at vi skal kunne ta vare på vår egenart, stolthet og verdi.

Lenke til kommentar
"Kan vi få være så snill å stå foran kjøkkenbenken og røre i sausen til vi dør av alderdom? "

Haha. Noe sier meg at brutal_mann egentlig har lyst å svare "Ja" på det spørsmålet der.

Men det er jo faktisk svært mange menn som kanskje ikke direkte HATER alle kvinner, men er lett irriterte på dem og føler seg lett brydd av dem. Er det ikke? Det jeg har fått inntrykk av ihvertfall.

Langt der i fra. Jeg jobber i et meget mannsdominert yrke og er sjeleglad hver eneste gang det kommer en kvalifisert kvinne inn i bransjen. Dessverre ødelegges kvinners rykte i denne bransjen (og sikkert alle andre der dette skjer) av innkvoterte mehe uten interesse for faget eller med gode nok kvalifikasjoner. De få kvinnene som kommer inn av faglig interesse er som et friskt pust av luft i et møtelokale uten aircondition der 200 uvaskede indere befinner seg.

Vi e mange menn som ikke lenger gidder å finne oss i at kvinner skal ha alle godene i "likestillingen" meningen av ulempene. Vi er drit lei av at "likestilling" fører til vannskjøtte barn. Det handler ikke om å hate kvinner, men om å motarbeide de arrogante selvopptatte kvinenr som ser på seg selv som guds gave til verden.

Jeg tror heller ikke det er så mange menn som regelrett hater kvinner. Man huske at det å hate er en veldig sterk følelse, som ofte er knyttet til personlig kjenskap til noe eller noen. Å gå rundt å hate noen man aldri har møtt, det blir litt merkelig for meg.

Skal en diskutere menn og kvnner som kjønn/gruppe så MÅ en generaisere for å få en fornuftig diskusjon om hvordan de store linjer skal trekkes opp. Først etter det kan vi diskutere på individnivå. Det gjelder å ha to tanker i hodet samtidig.

Så det er ok å generalisere alle kvinner fordi det gjør det lettere å forklare hvorfor man hater dem?

Ikke hate, men være vel berettighet skeptisk til.

Lenke til kommentar

Gruppen kvinenr har jeg møtt hele mitt (litt over fire deci) lange liv. Det er ikke uten grunn at jeg er skeptisk til kvinner som gruppe. Kvinenr som gruppe i Norge er ekstra skremmende å observere. For mer navlebeskuende egositer skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar

Wow, rinstad. Ditt møte med kvinner har vært tja... kjipt, bedrittent, uheldig. osv. osv.

Jeg forstår negativiteten din og at du er sint, oppgitt og bitter på kvinner.

Men, ved å la dem få deg til å være bitter, få deg til å reagere emosjonelt, få deg til å bære alt dette naget som bare gjør deg frustrert,

så gir du dem ganske mye makt over deg. At dine følelser blir definert av dem, og ikke av deg. At de kvinnene du har møtt kan forhindre deg i å være lykkelig og kose deg ute blant kvinner og menn.

Men, uansett hvor kjipe, uærlige og djevelske kvinnene du har dannet deg et inntrykk av til nå måtte være, så er de fortsatt bare mennesker. Jeg er av den oppfatning av at vi alle handler etter å bygge opp om vår egen lykke, og at vi alle er i stand til å utføre de samme forferdelige handlingene, og selvsagt de samme positive handlingene.

Vi er alle i stand til å mobbe, voldta, drepe. Vi har bare forskjellige triggere, både du og meg :)

Jeg unnskylder ikke handlingene du har blitt utsatt for. De er kjipe, og man trenger ikke å akseptere alt. Men, aksepterer du at de bare er mennesker som søker glede, som søker underholdning? De som trenger å trykke andre ned for å føle seg selv bedre er usikre mennesker. Mennesker med lav selvtillitt.

Det jeg vil frem til er at du forstår dem og kan eventuelt heve deg over dem.

Menn og kvinner er egentlig ikke så forskjellige. Folk flest er usikre.

Dette kan få utløp i å utøve maktmisbruk ovenfor andre, bare for å få en bedre selvfølelse.

Jepp, kvinner er fullt så lystne på makt som menn. Begge parter kan også være svikefulle, mangle integritet og være troløse.

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i feminismen, men det inntrykket jeg hører fra folk er at det er mange bitre kvinnfolk. Som får meg til å synes at det er litt trist for dem, å gå og bære på all den negativiteten.

Verden er et fantastisk sted, når du åpner deg for den. Noe både menn og kvinner bidrar mye til. Jeg synes kvinner er fantastiske vesener. Jeg synes menn også er fantastiske vesener. Det er noe positivt og negativt i alle. Det man fokuserer på, er det man ser. Er man negativt innstilt vil man nesten bare se det negative. Er man positivt innstilt har man det mye gøyere, mye mer underholdende :)

Ingen kan utnytte deg, med mindre du lar deg utnytte. Ingen kan tråkke deg på tærne med mindre du lar deg tråkke på.

Cluet her er å ikke ta ting for seriøst. Jeg tar aldri fornærmelser seriøst, med mindre jeg er i et dårlig humør ;p

Hvis noen skulle kalle meg dum eller noe annet fornærmende, reagerer jeg med et "okay" *lite smil*. Eller bare ignorere. Jeg tar det aldri innover meg. Jeg vet selv hva jeg synes om meg selv og baserer ikke min selvoppfatning på hva andre måtte mene. Dessuten, når folk først kommer med en forærmelse, er det hos dem problemet ligger, ikke hos meg. Som regel har de hatt en dårlig dag og trenger å få lettet på trykket.

Jeg er veldig glad for at jeg ble født som mann. Jeg synes vi har større frihet enn det kvinner har. Større sosial frihet. Det fremstår for meg som at samfunnet har strengere krav til en kvinne om hva hun kan og ikke kan gjøre.

Jeg er, i likhet med deg, rinstad, for likestillingen. Likestilling betyr for meg ikke likhet. Helt like er vi ikke. Likestilling betyr for meg likeverdighet.

Jeg slenger meg litt på med det brutal_mann, sier.

Vær en mann! Ikke la folk utnytte deg. Du har fullt lov til å si fra om det er noe du ikke aksepterer. Hvis en flokk med damer går amok mot deg, så har du selvsagt lov til å forsvare deg.

Tenk over hvilke verdier som betyr mye for deg og lev etter dem. Men, ha også forståelse for at andre har valgt seg ut andre verdier enn deg.

For å summere opp innlegget:

-Forstå dem. De som tråkker på deg er som regel bare en gjeng stakkarer som ikke klarer å finne glede på en annen måte. Ikke la dem dra deg ned. De kan ikke tråkke på deg, med mindre du lar dem gjøre det.

-Du har lov til å synes at ting er kjipt. Du trenger ikke å være enig i alt. Og selvsagt, andre kan også være uenig med deg :)

-Se det positive i tilværelsen. Vær en mann! Vit hva du vil. Folk flest er mer enn villig til å følge dine idealer og verdier. Men, forstå og aksepter om andre velger andre verdier.

Verden er full av fantastiske mennesker. Kvinner såvel som menn. Gi dem en sjanse til å vise deg det :)

Lenke til kommentar

Det var da måte på entusiasme, brutal_mann. Har dere det virkelig så ille, altså? Er det ikke heller slik at noen menn og noen kvinner skaper seg et bilde og et inntrykk av verden som er litt skeivt i forhold til hvordan den egentlig er?

Jeg føler absolutt ikke at jeg sitter med noe som helst makt her i verden, og i hvert fall ikke at jeg blir favorisert fordi jeg er kvinne. Og tro meg, jeg har mange års erfaring fra mannsdominerte miljøer og yrker.

Skjønner heller ikke hvorfor barn skal bli vannskjøtte fordi man har likestilling. Er det fordi mor har mulighet til å gå ut i jobb, kanskje?

Jeg setter fortsatt ikke pris på generaliseringen, og det er av den enkle grunn av kvinner ikke kan settes i en gruppe. Akkurat som jeg ikke generaliserer menn, fordi jeg vet at ikke alle mener det samme som deg.

Lenke til kommentar
Når en som mann, i likestillingens navn, blir "rævpult" av samfunnet hver eneste dag så går en bananas! Verdien av en mann i dag er på vei mot null. Det finnes INGEN planer om at jeg stiltiende kommer til å godta det!

Hva har du tenkt å gjøre? Brenne boxeren?

Nei. Jeg forlanger i enhver diskusjon pordet likestilling byttet ut med ordet rettferdighet. Jeg motarbeider ALLE former for kvotering. Jeg påpeker kalre urettferdiheter i forhold til menn og barn. Jeg er bevisst på å ikke gi kvinner noen som helst fordeler "fordi hun er kvinne". Jeg påpeker det ulidelig egoistiske, mannsfiendtlige og barnefiendtlige i klinikken "Storken". Osv. Mao, jeg lar ikke femninistene kjøre skuta på land uten å i alle fall ha skreket høyt om skjæret vi kommer til å treffe med den kursen de tror er så fantastiek å følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...