Gå til innhold

PCutstyr nær konkurs?


Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at dette er en person som oppretter et selskap, ser om det går bra, hvis ikke slås det konk og man starter et tilsvarende under et annet navn. Og sånn fortsetter det. Vil ikke beskylde noen for å drive slik, sier bare at det er inntrykket jeg har

Er ingen grunn til å "demonisere" innehaver/firma. Dessuten tar du feil. Pcutstyr (som tidligere/helt i førsten het TCD Data (elns) har vært med i snart 10 år på en solid måte.

 

Såkallte "cowboy selskaper" du har i tankene, forsvinner gjerne før ett-to år er omme, og det er ikke det "vi har med å gjøre" her. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mistenker at dette er en person som oppretter et selskap, ser om det går bra, hvis ikke slås det konk og man starter et tilsvarende under et annet navn. Og sånn fortsetter det. Vil ikke beskylde noen for å drive slik, sier bare at det er inntrykket jeg har

Er ingen grunn til å "demonisere" innehaver/firma. Dessuten tar du feil. Pcutstyr (som tidligere/helt i førsten het TCD Data (elns) har vært med i snart 10 år på en solid måte.

 

Såkallte "cowboy selskaper" du har i tankene, forsvinner gjerne før ett-to år er omme, og det er ikke det "vi har med å gjøre" her. :)

 

Flott, da håper jeg de snart er tilbake :)

Lenke til kommentar

Troverdigheten er nok stort sett borte ja men media trenger ikke å torpedere bedriften helt.

 

Vet man at de er på vei til å gå konkurs? Nei.

Hvem vet det i så tilfelle? Det vil eg tro er eierene og styret. Dvs, de som har noe å tape på at det går konkurs.

Ville de som har noe å tape på det stå frem i media med å bekrefte nært forestående konkurs? Nei.

Hvem vil tjene på at bedriften går konkurs? Konkurentene så klart.

 

Eg vet ikke hva som skjer eller hvor de tingene skjer. Eneste eg vet er at det er svært usansynlig at de vil stå frem i media med at de er i fare for å gå konkurs. Det er naturlig å avfeie slike påstander til en evnt konkursmelding eller oppbud er sendt til brreg. Så i derfor ser eg ingen verdi i at media tar kontakt for å få dette bekreftet/avkreftet. Vedkommende vil i 99% av tilfellene si nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Må si at dette ikke akkurat gir de som har gått i forsvar for "Tvete AS"/PCUtstyr(.no/ ASA..<whatver>) mye kredibilitet.

 

Slik mange har opplyst her har alle symptomer tydet på ett firma som har drevet på leverandørers regning.

Noe jeg har mistenkt lenge.

 

Såvidt jeg vet har det ikke vært en Tsunami i Sarpsborg/Fredrikstad-området.

Det er den eneste (andre) grunnen til at man ikke kan levere/effekture varer.

:)

Lenke til kommentar
Må si at dette ikke akkurat gir de som har gått i forsvar for "Tvete AS"/PCUtstyr(.no/ ASA..<whatver>) mye kredibilitet.

 

Slik mange har opplyst her har alle symptomer tydet på ett firma som har drevet på leverandørers regning.

Noe jeg har mistenkt lenge.

Jeg er vel en av dem du sikter til? :)

 

Okke som, jeg "fortsetter i samma sporet" i å "forsvare" pcutstyr

 

Noen fler som legger merke til detaljer i brreg-linken som ble postet av brukern over;

 

Registrert i Enhetsregisteret: 13.02.2009

Stiftelsesdato: 13.02.2009

 

Kan det være at konkursen som er referert til over her, overhodet ikke har noe med pcutstyr å gjøre? Skal ikke være bastant, bare spør.

 

På nettbutikken > Om oss er det et helt annet org.nr. nemlig 986133488

 

pcutstyr.no er en avdeling av Euro IT AS, med organisasjonsnr NO986133488MVA

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=986133488

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Må si at dette ikke akkurat gir de som har gått i forsvar for "Tvete AS"/PCUtstyr(.no/ ASA..<whatver>) mye kredibilitet.

 

Slik mange har opplyst her har alle symptomer tydet på ett firma som har drevet på leverandørers regning.

Noe jeg har mistenkt lenge.

Nå er vel pcutstyr i full drift igjen etter å ha kommet seg over de problemene de hadde. Tvete AS er langt fra det samme som pcutstyr. Bortsett fra at Tvete AS har en eierandel i pcutstyr har de ikke noe med driften av butikken å gjøre. At du ikke gidder å sjekke slike fakta før du poster gir vel heller deg lite kredibilitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må si at dette ikke akkurat gir de som har gått i forsvar for "Tvete AS"/PCUtstyr(.no/ ASA..<whatver>) mye kredibilitet.

 

Slik mange har opplyst her har alle symptomer tydet på ett firma som har drevet på leverandørers regning.

Noe jeg har mistenkt lenge.

Nå er vel pcutstyr i full drift igjen etter å ha kommet seg over de problemene de hadde. Tvete AS er langt fra det samme som pcutstyr. Bortsett fra at Tvete AS har en eierandel i pcutstyr har de ikke noe med driften av butikken å gjøre. At du ikke gidder å sjekke slike fakta før du poster gir vel heller deg lite kredibilitet.

 

Du kan så si.

Det godt vi har en vennlig sjel på "brukersupport" som deg Tee. :)

Lenke til kommentar

Eneste som er sikkert er at ingenting er sikkert, tror vi kan konkludere med det :D

 

Er annet moment som muligens taler imot konkurs, er det faktum at et par brukere (i den andre tråden) opplyser at de siste dagene har mottatt pengebeløp inn på konto ifra pcutstyr. Vanligvis ved forestående konkurs, er vel erfaringen at firmaer generellt ikke er særlig "ivrige" etter å gjøre opp for seg, men heller tar med alle forpliktelser i dragsuget.

 

At det er økonomiske problemer av ett eller annet slag i konglomeratet av "Tvete firmaer" er åpenbart, men gjenstår å se om det har/får betydning for nettbutikken pcutstyr.no

Lenke til kommentar
Tee:

Pcutstyr. no er fortsatt ikke i gang nei.

 

Tvete AS som nå er konkurs eier 30 % av Euro IT (pcutstyr.no). De andre eierene er de samme som igjen eier Tvete AS.

PCutstyr har folk i fullt arbeid for å få unna det som har havnet i bakleksa pga problemene de har hatt. De har altså full drift med ansatte på jobb. At de ikke tar inn enda mer arbeid og havner enda lenger etter med ting er noe annet enn at de ikke er i gang igjen.

 

Tvete AS er det eneste selskapet som er begjært konkurs. Siden Tvete AS er nettopp et AS vil det ikke innvirke på de andre firmaene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...