janfredrik Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei. Jeg fyller 18 i august, og lurte derfor på om jeg trenger å ta mørkekjøring nå for å kunne ta lappen i august? Slik at hvis jeg tar lappen i august uten mørkekjøring, så må jeg ta det når vintermånedene begynner å komme? Takk for svar Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du tar da mørkekjøring under Trafikalt Grunnkurs, som du må ha før du begynner med kjøretimer osv. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Mørkekjøring er greit å ta nå, så er du helt ferdig med det. Men du kan også ta det neste vinter. Snakk med kjøreskolen, de vet best Og Eksentron, ikke alle gjør det. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Så lenge man ikke tar Trafikalt Grunnkurs på vinteren på man ta mørkekjøring utenfor kurset ja. Jeg vil helt klart anbefale å delta på mørkekjøring så fort som mulig Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg måtte selv ta mørkekjøring eter at jeg hadde fåt lappen. Dette pga. at jeg fikk lappen i juni måned, og dermed var det litt vanskelig å få tilrettelagt mørkekjøring. Men, dersom du har muligheten, så lønner det seg å ta det på forrhånd. Da får du bare utsendt ett førerkort. Jeg måtte ned og bytte førerkortet mitt da jeg hadde tatt mørkekjøring, og det kosta meg nesten 400,-. Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ta det så fort så mulig, så blir du ferdig med det! Så får du livslang gyldighet på lappen med engang, og slipper å dra tilbake på trafikkskolen for å ha noen kjedelige (og kalde!) timer når du alt har hatt lappen noen måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå