Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan man overføre film fra PC til TV trådløst?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det finnes noe utstyr for å kunne se film som jeg har på PC'en på en 42" Panasonic Plasma? Overføring via antenne eller noe sånt. Tenkte på å spille av bluray film på PC'en og se det på tv'en. Tv'en er i andre etasje, mens PC'en er i første, så blir litt langt å strekke en HDMI kabel, hehe.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan bruke denne f.eks https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...-510&bhcp=1

Det fins flere løsninger ute på markedet, men av det lille jeg har prøvd denne er jeg godt fornøyd.

Det koster såpass ja. Finnes ikke noe billigere alternativer? Søkte litt og billigste jeg fant var til 1000kr. Er egentlig kun for å spille av litt bluray filmer og sånt, og koster det såpass, så kan jeg nesten like godt kjøpe en bluray spiller til 1500-2000kr.

Lenke til kommentar

Det funket ikke fra en samsung BDP150 ihvertfall, uvisst om det virker fra andre. BLURAY har så vanvittig mye mer materiale som skal overføres enn vanlige DVD'er så jeg har mine tvil på at det vil fungere med BLURAY trådløst uansett hvor mye penger du vil legge inn i det..

Dog, jeg er ingen fasit vel å merke, men at det ikke fins i den prisklassen kan jeg garantere :)

Lenke til kommentar
Bluray benytter seg vel av HDCP, så da må det trådløse utstyret støtte

dette for at du skal kunne overføre i full kvalitet.

Korrekt, men jeg har enda ikke sett noen "bokser" som støtter HDCP trådløst bortsett fra diverse små datamaskiner beregnet på stuebruk, og da er vi jo langt over budsjettet ;P Eller har det kommet noe nytt som jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Blue Ray spiller i 2000-3000 kr klassen. Du får bedre bilde, mindre klatt og lettere betjening etter 5 min oppkobling. Det er mye arbeid og tweaking for å streame film trådløst, og det blir nesten aldri like bra som en egen dedikert spiller.

Hvis mesteparten av filmene dine ikke er på disk, men i div. filformat har du jo muligheten for å bruke en mediaspiller som Popcornhour A 100 eller liknende.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...