Gå til innhold

Skal kjøpe touch mobil

Anbefalte innlegg

Går ut ifra at de punktene over gjelder for en jailbreaket iphone?

Nei, ikke ett eneste av dem. En jailbreaket iPhone fjerner enda flere av punktene fra listen til MasterS, med mulighet for cut/copy/paste av tekst i omtrent alle applikasjoner, videoopptak, MMS, bedre SMS-funksjonalitet, osv

Anyway. Si fra når man kan legge inn bilder, vidoer i vanlig format og musikk på en Iphone fra hvilken som helst pc/mac, for så å åpne filene direkte.

Jeg legger da inn alt dette fra en hvilken som helst vanlig Mac (eller PC). Åpne filene direkte? Ja, det er vel det man gjør når man ser på bilder i Bilde-applikasjonen, eller spiller av video eller musikk i iPod-applikasjonen. Hva trodde du?

PS. Regner med at bildet ser helt annerledes ut etter neste ukes presentasjon av iPhone OS 3.0, så det er vel like greit å ikke kaste bort mer energi på denne tråden. Vi kommer nok enda sterkere tilbake på tirsdag...another time, another thread... ;)

http://www.engadget.com/2009/03/12/iphone-...ing-march-17th/

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS. Regner med at bildet ser helt annerledes ut etter neste ukes presentasjon av iPhone OS 3.0, så det er vel like greit å ikke kaste bort mer energi på denne tråden. Vi kommer nok enda sterkere tilbake på tirsdag...another time, another thread... ;)

Ser du bruker mye energi på å forklarer Nokia fanboys at en iPhone faktisk er en glimrende telefon. Men ærlig talt, man kan vel ikke sammenligne en iPhone med en 5800. Den ene ser fantastisk ut og har et ui som er en fryd å bruke, den andre ser ut som en plastleke, med et ui som ligger år etter i tid... Men du vet jo like godt som meg at Nokiafanboysa har fasiten på hva en ekte smarttelefon er. Den skal være omstendlig, treg og se stygg ut :p Det morsomme er at Ui-et Nokiafanboysa nå hyller, har eksistert i nesten en identisk innpakning i flere år. Fikler man litt med innstillinger på Symbian UIQ, fremstår det nesten identisk med s60 touch, og UIQ ble vel lansert for mange år siden?

Ps: kommer s60 touch med smilys?

Endret av poe
Lenke til kommentar

Nei, ikke ett eneste av dem. En jailbreaket iPhone fjerner enda flere av punktene fra listen til MasterS, med mulighet for cut/copy/paste av tekst i omtrent alle applikasjoner, videoopptak, MMS, bedre SMS-funksjonalitet, osv

Anyway. Si fra når man kan legge inn bilder, vidoer i vanlig format og musikk på en Iphone fra hvilken som helst pc/mac, for så å åpne filene direkte.

Jeg legger da inn alt dette fra en hvilken som helst vanlig Mac (eller PC). Åpne filene direkte? Ja, det er vel det man gjør når man ser på bilder i Bilde-applikasjonen, eller spiller av video eller musikk i iPod-applikasjonen. Hva trodde du?

jeg har enda ikke sett noen som har åpnet en mpeg eller avi film på en iphone, heller ikke spilt av musikk uten å legge de inn via et program. om du klarer dette så er jeg spent på om du kan legge ut en film på youtube der du kan bekrefte det. Men ipod touch kjører kun mp4, noe som jeg syns er helt på tryne. Først må jeg konvertere til mp4, for så å legge den inn via itunes.

Iphone har et supert skjermkort (beste av alle mobilene etter min mening), og ting går smurt hele tiden. Men den får strykkarakter når det gjelder spesifikasjoner og når det kommer til "frihet". Apple er vel kanskje ikke så glad i frihet når det kommer til Iphone enda, noe som jeg og alle andre håper endrer seg.

Lenke til kommentar

Ser du bruker mye energi på å forklarer Nokia fanboys at en iPhone faktisk er en glimrende telefon. Men ærlig talt, man kan vel ikke sammenligne en iPhone med en 5800. Den ene ser fantastisk ut og har et ui som er en fryd å bruke, den andre ser ut som en plastleke, med et ui som ligger år etter i tid... Men du vet jo like godt som meg at Nokiafanboysa har fasiten på hva en ekte smarttelefon er. Den skal være omstendlig, treg og se stygg ut :p Det morsomme er at Ui-et Nokiafanboysa nå hyller, har eksistert i nesten en identisk innpakning i flere år. Fikler man litt med innstillinger på Symbian UIQ, fremstår det nesten identisk med s60 touch, og UIQ ble vel lansert for mange år siden?

Ps: kommer s60 touch med smilys?

Jeg klarer ikke å se på Iphone som en smartfone. Full multitasking er et møst. Kjøre kun et program av gangen er etter min smak litt bak i tid. Det er vel en grunn til at den ikke vinner tester lenger og.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å se på Iphone som en smartfone. Full multitasking er et møst. Kjøre kun et program av gangen er etter min smak litt bak i tid. Det er vel en grunn til at den ikke vinner tester lenger og.

Multitasking er vel ikke noen definisjon på en smarttelefon lengre? Mange SE telefoner uten Symbian eller Windows som klarer det. At iPhone ikke vinner tester, beror vel heller mer på hvem som tester og hva de ser etter. På amobil ser de først og fremst etter Nokialogoen, deretter går telefonen i testbenken. Mangler den denne logoen, så blir testen der etter.

Lenke til kommentar
jeg har enda ikke sett noen som har åpnet en mpeg eller avi film på en iphone, heller ikke spilt av musikk uten å legge de inn via et program. om du klarer dette så er jeg spent på om du kan legge ut en film på youtube der du kan bekrefte det. Men ipod touch kjører kun mp4, noe som jeg syns er helt på tryne. Først må jeg konvertere til mp4, for så å legge den inn via itunes.

Neivel? Har du i det hele tatt sett en iPhone? Jeg spiller av MPEG filmer på iPhone uten problem, og noe av greia her er at Apple baserer seg på _standarder_ gjennom å basere seg hovedsaklig på MPEG-formatene for både film og lyd (MPEG-4, H.264, mp3 og AAC). Nå ser jeg ingen grunn til å legge ut en video på YouTube for å bekrefte at iPhone spiller av MPEG-4 video, det kan du lese på denne siden: http://www.apple.com/iphone/specs.html

Siden du nevner YouTube så leveres iPhone med en ypperlig YouTube-applikason, som fungerer nettopp fordi telefonen støtter det vanlige formatet som YouTube bruker, H.264.

Å legge inn musikk via et program som iTunes, som gjør jobben enklere og bedre, er jo en selvfølge - ikke minst fordi en smartphone dreier seg om så mye mer enn musikk, det er mange typer informasjon som skal overføres til/fra telefonen. Alt som kreves er en hvilken som helst vanlig Mac eller PC. Eller har du en PC som ikke støtter kjøring av program?

Iphone har et supert skjermkort (beste av alle mobilene etter min mening), og ting går smurt hele tiden. Men den får strykkarakter når det gjelder spesifikasjoner og når det kommer til "frihet". Apple er vel kanskje ikke så glad i frihet når det kommer til Iphone enda, noe som jeg og alle andre håper endrer seg.

Strykkarakter? Tull og tøys, iPhone har bra spesifikasjoner, men det sagt så kan man ikke lese seg til hvor bra telefonen er i bruk ut fra en spec-liste. Det med frihet kan sees på fra mange synsvinkler - for meg er frihet å ha en ekstremt brukervennlig telefon, som er morsom å bruke, har et enormt utvalg av software, er svært stabil til å være en smartphone, og ellers gjør det den gjør veldig bra. For meg er frihet å slippe å tråle hele internett etter applikasjoner, eller å kunne kjøpe en låt som noen anbefaler, akkurat der og da fra telefonen, før jeg glemmer det. For meg er frihet at alt innhold på telefonen synkroniseres med min Mac hver gang jeg kobler dem sammen, slik at jeg får backup av bildene jeg har tatt, overført de siste avtalene/kalenderoppføringene, ajourført kontaktliste, oppdatert spillelisten, osv, osv, omtrent uten å løfte en finger.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Multitasking er vel ikke noen definisjon på en smarttelefon lengre? Mange SE telefoner uten Symbian eller Windows som klarer det. At iPhone ikke vinner tester, beror vel heller mer på hvem som tester og hva de ser etter. På amobil ser de først og fremst etter Nokialogoen, deretter går telefonen i testbenken. Mangler den denne logoen, så blir testen der etter.

Testene på amobil er ikke de mest omfattende du finner. Men ser du i det store mobilbladene så vil se en svært grunndig test. Der er hele totalpakken tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Neivel? Har du i det hele tatt sett en iPhone? Jeg spiller av MPEG filmer på iPhone uten problem, og noe av greia her er at Apple baserer seg på _standarder_ gjennom å basere seg hovedsaklig på MPEG-formatene for både film og lyd (MPEG-4, H.264, mp3 og AAC). Nå ser jeg ingen grunn til å legge ut en video på YouTube for å bekrefte at iPhone spiller av MPEG-4 video, det kan du lese på denne siden: http://www.apple.com/iphone/specs.html

Siden du nevner YouTube så leveres iPhone med en ypperlig YouTube-applikason, som fungerer nettopp fordi telefonen støtter det vanlige formatet som YouTube bruker, H.264.

Å legge inn musikk via et program som iTunes, som gjør jobben enklere og bedre, er jo en selvfølge - ikke minst fordi en smartphone dreier seg om så mye mer enn musikk, det er mange typer informasjon som skal overføres til/fra telefonen. Alt som kreves er en hvilken som helst vanlig Mac eller PC. Eller har du en PC som ikke støtter kjøring av program?

Strykkarakter? Tull og tøys, iPhone har bra spesifikasjoner, men det sagt så kan man ikke lese seg til hvor bra telefonen er i bruk ut fra en spec-liste. Det med frihet kan sees på fra mange synsvinkler - for meg er frihet å ha en ekstremt brukervennlig telefon, som er morsom å bruke, har et enormt utvalg av software, er svært stabil til å være en smartphone, og ellers gjør det den gjør veldig bra. For meg er frihet å slippe å tråle hele internett etter applikasjoner, eller å kunne kjøpe en låt som noen anbefaler, akkurat der og da fra telefonen, før jeg glemmer det. For meg er frihet at alt innhold på telefonen synkroniseres med min Mac hver gang jeg kobler dem sammen, slik at jeg får backup av bildene jeg har tatt, overført de siste avtalene/kalenderoppføringene, ajourført kontaktliste, oppdatert spillelisten, osv, osv, omtrent uten å løfte en finger.

Jeg har Ipod touch og han andre som jeg deler leilighet med har Iphone. Så er greit kjent med den.

Han med sin Iphone er låst til hans pc. Skal han legge inn nye sanger eller bilder på en annen sin pc, så ber Itunes om å slette alt informasjon før det legges over nytt. Dvs at han og jeg ikke kan gå til hvilken som helst dokkingstasjon og legger over filer på vårs produkter?

Må innrømme at jeg tok feil med mpeg! men de fleste filmene man laster ned er .avi så det vil bli konvertering uansett for Iphone, for deretter å legges inn via et program til den er på mobilen.

Ser du snakker om frihet til en Iphone. Klart den har en del frihet. Men den har og mye begrensninger. F.eks jeg med min HTC touch HD kan ha oppe:

Opera

Msn

Youtube

Facebook App

Outlook

DivX Player (med støtte for de fleste formatene, inkludert .Avi)

Alt dette på samme tid med kun 40-50% av minnet (256mb) og på en HD så går det ikke treigt kontra eldre modeller av windows mobiler.

Jeg kan og sitte på msn og motta mp3, bilder, filmer og pdf dokument og åpne de rett fra msn. Jeg kan gå på hvilken som helst sin dokkingstsjon og overføre det jeg vil av filer, uten og måtte forholde meg til kun en pc/mac.

Det er nå vi begynner å snakke om frihet med full multitasking og har en mobil som oppfører seg som en pc.

Kunne Iphone gjort dette så hadde telefonen vært noen nivå lenger oppe. Men til å ha kun sluppet 2 Mobiler, så har de gjort en god jobb helt klart. Bare Steve kan fjerne litt av begrensningene til sine produkter så vil alle tjene på dette.

Ps. Mulig det har kommet endringer i den siste oppdteringen som løser på noen av disse "anklgene". Så du må bare arrestere meg om jeg har feil her.

Endret av HDlover
Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal kjøpe touch mobil snart og vet ikke åssen, har litt lyst på Iphone men vet ikke. Det jeg skal med mobilen er og høre på musikk, surfe på nette, kanskje spille litt og sånne ting .Vil kanskje ha noen av de her:

- Iphone 3G

- HTC Touch HD

- HTC Touch Diamond

- Sony Ericsson XPERIA X1i

Kan noen hjelpe meg litt her?

Hvis dere vet noen andre...si det! :D

Såklart tar du HTC Touch HD. best i test :)

Hei. Jeg skal kjøpe touch mobil snart og vet ikke åssen, har litt lyst på Iphone men vet ikke. Det jeg skal med mobilen er og høre på musikk, surfe på nette, kanskje spille litt og sånne ting .Vil kanskje ha noen av de her:

- Iphone 3G

- HTC Touch HD

- HTC Touch Diamond

- Sony Ericsson XPERIA X1i

Kan noen hjelpe meg litt her?

Hvis dere vet noen andre...si det! :D

Såklart tar du HTC Touch HD. best i test :)

Lenke til kommentar

Prada II :-) Annbefales.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, den selges uten abonnement: https://prisguiden.no/product.php?productId=100842

Det er fullt mulig å laste ned mange spill, det finnes et stort utvalg - både gratis og som koster. Men de er ikke like lett tilgjengelig som det er med iphone, hvor en bare går til "app store" og kan laste ned direkte derifra. Til Windows Mobile-telefoner må en i større grad selv finne gode sider for spill, handango.com er kanskje et greit sted å starte. Microsoft skal også åpne en programvarebutikk for WM, men tror ikke den er klar før til høsten.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
----------------------------------------------------

HP iPAQ 614c Business Navigator , kanskje ?

* PDA , WIFI (Internett) , Bluetooth .

* 3.0 MPX ;)

DRIT bra Touch telfon til rimelig pris . Ligger rundt 3500,- uten Abonnement ;)

Har den selv og veldig fornøyd ;)

Dritbra Touchtelefon er vel litt å ta i? Dette er mer en vanlig smarttelefon med touchskjerm enn en touchtelefon. Denne begynner jo også å dra på årene, og relativt liten skjerm med dårlig oppløsning egner seg ikke veldig bra til surfing sammenliknet med de andre telefonene som er nevnt her.

OK. Vet dette er veldig lenge siden, men har ikke vært pålogget siden den gang.

- Første;

DRIT bra touch telefon var IKKE å ta i..

Jeg likte HP iPAQ VELDIG godt, i forhold til mange mobiltelefoner jeg har hatt.

Har du forresten hatt denne telefonen? Har ikke liten skjerm, er kanskje gammel

Men holder fortsatt samme glansen, og synest det er alltid like gøy å finne den frem igjen.

Nå har jeg selv HTC Desire HD, som jeg synest også er helt fantastisk.. Den finner jeg på topp av mine sine. Og ikke minst HP iPAQ som en GOD 2 plass.

Jeg surfet veldig mye med denne mobilen, og var helt utrolig bra..

Har hatt over 7 mobiler og DENNE har en 2 plass av de jeg har hatt...

Har hatt veldig mye forskjellig.. Blant annet;

- HTC Diamond

- HTC Desire HD

- HP iPAQ

- LG KP500

- Sony Ericsson (Mange forskjellige)

- iPhone 2G

- Nokia N95

- SE Xperia

- Nokia N900

Lenke til kommentar

Ikke liten skjerm? 2,8" med 240x320 oppløsning er ikke akkurat å skryte av, når f.eks. Touch HD som også var snakk om her har en skjerm på 3,8" og 480x800 i oppløsning. Å surfe på disse to telefonene er to helt forskjellige verdener. Der den ene kan vise nettsider i full bredde, må man scrolle og zoome seg rundt til man ser mannen med ljåen med den andre telefonen. Den har vel ei heller minijack, noe som gjør den ugunstig til musikkbruk. Dessuten er ikke iPAQ'en noen ren touchtelefon, så den kan heller ikke være en "DRIT bra Touch telfon". Dermed misser den glatt på det trådstarter var ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...