Loko Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Problemet nå er at siden kunde har hentet varen og nå sender den inn på nytt, så regner verkstedene ofte dette som 2 separate avhjelpsforsøk. Dem kan sette seg på bakbeina da. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Problemet nå er at siden kunde har hentet varen og nå sender den inn på nytt, så regner verkstedene ofte dette som 2 separate avhjelpsforsøk. Dem kan sette seg på bakbeina da. Forbrukerrådet og FTU vil mest sansynlig mene at kunden har rett på å heve kjøpet. Om verkstedet hadde fikset feilen, og feilen oppstod på nytt om en uke, så ville saken vært en helt annen. De har faktisk brukt to måneder på ingenting. Det er altfor dårlig. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 3 uker etter jeg søkte omlevering, klarte Avshop endelig å få Benq i tale, noe de sa til tider kunne være vanskelig, men når de først fikk dem i tale, ordnet dem som regel alltid opp. Så fikk en hyggelig tlf samtale fra Daniel på Avshop, med gode nyheter i går formiddag. På mandag blir det sendt en flunka ny Benq W5000 FULL HD projektor til meg, som omleveringsenhet, på bakgrunn av at reperasjonen min i henhold til forbrukerkjøpsloven, tok lenger enn rimlighetens tid. Så glad jeg satte meg litt inn i forbrukerkjøpsloven, og ros til Avshop, for å ordne opp å ta omleveringssøknaden min seriøst. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Så glad jeg satte meg litt inn i forbrukerkjøpsloven, og ros til Avshop, for å ordne opp å ta omleveringssøknaden min seriøst. Veldig bra at det ordnet seg, men det heter ikke omleveringssøknad, det heter krav. Om vi bruker ordet søknad så høres det ut som om det er noe du søker om og det er butikken/produsenten som skal avgjøre om du får den innvilget eller ikke. Det stemmer ikke. Du har i følge forbrukerkjøpsloven rettigheter til å kunne stille krav til selger dersom varen har mangler, slik den har/hadde i dette tilfellet. Hadde ikke butikken gjort noe med saken kunne du tatt det videre til forbrukertvistutvalget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå