AieM Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Okei så jeg bestilte meg ny pc og har nettopp satt den sammen, speccsa er som følger Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X CPU: AMD AM2 Athlon 64 X2 7750 Black Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX Minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5 Jeg bruker den gamle PSU'n jeg hadde en Hiper Type-R 580W problemet er det at når jeg er inne på ett spill så lagger det noe sykt, og det gjelder for nesten alt som skjer på maskina så lenge spillet er oppe tingen er at jeg har bare 1 x 6 pin PCIe kontakt som jeg fikk satt inn i skjermkortet så jeg lurer på om det er det som skaper det største problemet? alle drivere og slik er up to date så er heller ikke det det skal stå på Takk på forhånd //Aiem Endret 6. februar 2009 av AieM Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det spørs nok om du må ha en 6pins pcie plugg til ja.... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 emnetittelen din er "feil" Lenke til kommentar
AieM Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 emnetittelen din er "feil" akkurat tittelen er litt sånn samme f ville bare ha svar på det^^ men hvor mye Watt tror dere jeg bør ha? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Du har stor nok PSU. Det du mangler en 6 pin plug til kortet ditt. 9800GTX+ må nemlig ha 2 x 6 pins kontakter. Så kortet ditt får ikke nok juice, eller strøm. Rart det ikke streiket før da. Har du en ledig molex (4 pin) plugg, kan du få tak i en overgang fra 4 tl 6 pin og bruke det. OPS, men da bør den PSUen din ha ca 15-20A på 12V railen. Endret 6. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
AieM Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Du har stor nok PSU. Det du mangler en 6 pin plug til kortet ditt. 9800GTX+ må nemlig ha 2 x 6 pins kontakter. Så kortet ditt får ikke nok juice, eller strøm. Rart det ikke streiket før da.Har du en ledig molex (4 pin) plugg, kan du få tak i en overgang fra 4 tl 6 pin og bruke det. OPS, men da bør den PSUen din ha ca 15-20A på 12V railen. hmmm altså jeg har 1 ekstra sånn 6 pins som går over ifra 2 4 pins, men det jeg syns er rart er at det er bare 3 kontakter i hver av de 4 pinsa og det er bare 5 i 6 pinsen :S Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 4 pins kontakten (Molex) har både 12V og 5V - PCI express kontakten trenger kun 12V, Molex har to svarte (jord), en rød og en gul ledning, den som mangler er den som sammen med jord gir 5V. Lenke til kommentar
AieM Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 4 pins kontakten (Molex) har både 12V og 5V - PCI express kontakten trenger kun 12V, Molex har to svarte (jord), en rød og en gul ledning, den som mangler er den som sammen med jord gir 5V. dvs? :O Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har du installert den nyeste driveren til skjermkortet? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) emnetittelen din er "feil" akkurat tittelen er litt sånn samme f ville bare ha svar på det^^ Nei, det er ikke det samme, det er faktisk en regel som sier at emnetittelen skal være beskrivende for det som står i selve innlegget. "Hva er feil?" er alt for generelt. Endret 6. februar 2009 av Pengu Lenke til kommentar
AieM Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Har du installert den nyeste driveren til skjermkortet? som jeg nevnte i første posten så JA jeg har installert de nyeste driverne Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Viser til rapportering om emnefeltet ditt. Desverre er emnefeltet fremdeles for dårlig. Emnefeltet bør være noe slikt som eksempelvis "PSU årsaken til at spill ETC lagger?". Prøv igjen. Det er viktig at emnefeltet forklarer litt mer i dybden hva førsteposten inneholder.. Når dette er gjort, kan denne informasjonen fjernes ved å klikke på . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå