Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer PSU?

Anbefalte innlegg

Okei så jeg bestilte meg ny pc og har nettopp satt den sammen,

speccsa er som følger

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X

CPU: AMD AM2 Athlon 64 X2 7750 Black

Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX

Minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5

Jeg bruker den gamle PSU'n jeg hadde en Hiper Type-R 580W

problemet er det at når jeg er inne på ett spill så lagger det noe sykt, og det gjelder for nesten alt som skjer på maskina så lenge spillet er oppe

tingen er at jeg har bare 1 x 6 pin PCIe kontakt som jeg fikk satt inn i skjermkortet så jeg lurer på om det er det som skaper det største problemet? alle drivere og slik er up to date så er heller ikke det det skal stå på:p

Takk på forhånd

//Aiem

Endret av AieM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har stor nok PSU. Det du mangler en 6 pin plug til kortet ditt. 9800GTX+ må nemlig ha 2 x 6 pins kontakter. Så kortet ditt får ikke nok juice, eller strøm. Rart det ikke streiket før da.

Har du en ledig molex (4 pin) plugg, kan du få tak i en overgang fra 4 tl 6 pin og bruke det. OPS, men da bør den PSUen din ha ca 15-20A på 12V railen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Du har stor nok PSU. Det du mangler en 6 pin plug til kortet ditt. 9800GTX+ må nemlig ha 2 x 6 pins kontakter. Så kortet ditt får ikke nok juice, eller strøm. Rart det ikke streiket før da.

Har du en ledig molex (4 pin) plugg, kan du få tak i en overgang fra 4 tl 6 pin og bruke det. OPS, men da bør den PSUen din ha ca 15-20A på 12V railen.

hmmm altså jeg har 1 ekstra sånn 6 pins som går over ifra 2 4 pins, men det jeg syns er rart er at det er bare 3 kontakter i hver av de 4 pinsa og det er bare 5 i 6 pinsen :S

Lenke til kommentar
emnetittelen din er "feil"

akkurat tittelen er litt sånn samme f :p ville bare ha svar på det^^

Nei, det er ikke det samme, det er faktisk en regel som sier at emnetittelen skal være beskrivende for det som står i selve innlegget. "Hva er feil?" er alt for generelt.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Viser til rapportering om emnefeltet ditt. Desverre er emnefeltet fremdeles for dårlig. Emnefeltet bør være noe slikt som eksempelvis "PSU årsaken til at spill ETC lagger?". Prøv igjen. Det er viktig at emnefeltet forklarer litt mer i dybden hva førsteposten inneholder.. Når dette er gjort, kan denne informasjonen fjernes ved å klikke på p_report.gif.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...