Gå til innhold

Asus A7V333 vil ikke starte Win XP :(

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et hovedkort av type Asus A7V333 og 512MB DDR-RAM. Bruker en Duron 1300 CPU. Når Windows-cd'en booter går alt bra helt til det står noe sånt som "Setup is starting installation", da henger alt seg. Mandrake Linux 9.1 gikk greit å installere..hva kan dette skyldes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et GeForce kort, ta ut det og sett inn et hvilket som helst skjermkort istedenfor under installasjon. Når du har installert er det bare og bytte tilbake... Vet ikke hvorfor det er slik med noen hk-skjermkort kombinasjoner, så det forklart på en webside et eller annet sted, men husker ikke hvor...

iallefall virket det for meg, og problemet du beskrev, var identisk med problemet mitt...

Lenke til kommentar
Hvis du har et GeForce kort, ta ut det og sett inn et hvilket som helst skjermkort istedenfor under installasjon. Når du har installert er det bare og bytte tilbake... Vet ikke hvorfor det er slik med noen hk-skjermkort kombinasjoner, så det forklart på en webside et eller annet sted, men husker ikke hvor...

iallefall virket det for meg, og problemet du beskrev, var identisk med problemet mitt...

brukte samme HK med XP, hadde Geforce 4800SE, det gikk helt fint :D

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, får prøve når jeg kommer hjem :)

Uansett fikk jeg igang Windows 2k, skal bare ha Win til spill uansett så jeg er forsåvidt fornøyd :)

Har forresten hørt at Win ikke alltid er så glad i RAM-brikker på 512MB, noen som har hørt no om det..??

Lenke til kommentar
Takk for tipsene, får prøve når jeg kommer hjem :)

Uansett fikk jeg igang Windows 2k, skal bare ha Win til spill uansett så jeg er forsåvidt fornøyd :)

Har forresten hørt at Win ikke alltid er så glad i RAM-brikker på 512MB, noen som har hørt no om det..??

Det kan vel være det at win9x (win98, me, 95) ikke taklet over 512mb ram, ja... Men, hvis du har 2k eller XP går det fint. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...