War Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har en KVM som skal ha en FM oppgradering. Kontakten er RJ-11 i KVM og sereal i andre enden. Serialporter har jeg ikke sett på hovedkortene siden Berlinmuren falt Så jeg må da oppdatere fra en P4 maskin som har denne porten. Porten er enabled i Bios , men jeg får denne feilmeldingen: No device attached to the serial port [Code: 4108] Noen ideer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er du sikker på at kabelen er rett type? Serieporten kan du sjekke med HyperTerminal (innebygd i XP). Kortslutt pin 2 og 3, så skal det du skriver på tastaturet dukke opp på skjermen. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2009 Kablen er den som fulgte med fra produsenten. Vet ikke hvor ellers man skal kobble den. Kjører desverre Win 7 på den p4 atm. Lenke til kommentar
stianj Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Du har antageligvis funnet ut av dette, men jeg kom litt tilfeldig over denne posten. Du må sette KVM-en i Upgrade-modus, så vil dette funke fint. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Nå har jeg kjøpt en ny som ikke er over cat5 , men har den gamle enda. Den står i upgrade- men det ser ur som det er pcene jeg bruker som ikke har enablet de eldgamle portene som jeg må bruke. Serealport fra 60 tallet. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ja, og det er en veldig grei port å implementere for maskinvare produsenter, derfor er den forsatt svært populær. At PC-produsenter har bestemt seg for å fjerne den fra de fleste maskinene du får kjøpt over disk, får de stå ansvarlige for. Er du sikker på at oppdateringen skal gjøres igjennom r11-porten ? En skulle nå tro det skulle gå over den vanlige serieporten. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Kommer ikke frem på bildet men det er merket rundt der, upgrade står det, kablen er sereal i andre enden. Jeg skal grave drem en laptop med en slik utgang, dellpcer har det men de vil ikke enable utgangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå