Ter0nd Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 finnes det et bortimot gratis program til "proff" bilderedigering? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du kan prøve GIMP. Mer info: http://no.wikipedia.org/wiki/GIMP Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 har faktisk nettopp laget en tråd om gimp her, håper selv denne tråden kommer til å vokse, har med hjelp av andre samlet en rekke howto sider og forklaringer Lenke til kommentar
roylevi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Om det skal være gratis og samtidig ha "proff" funksjonalitet som layers, alpha channels, 16 bit farger osv, så har du ikke mye å velge i. Det er bare å takke linuxfolket for The GIMP. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 takk for svar! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Om det skal være gratis og samtidig ha "proff" funksjonalitet som layers, alpha channels, 16 bit farger osv, så har du ikke mye å velge i.Til Linux har du jo også Cinepaint i tillegg til Gimp. Til Windows er det Gimp og Paint.net som er gratis. Sistnevnte er ikke dårlig, men mangler litt i forhold til Gimp. Til gjengjeld kan det være mer intuitivt å bruke. Av de rimeligere (men ikke gratis) variantene er Photoshop Elements og Paint Shop Pro gode valg... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Om det skal være gratis og samtidig ha "proff" funksjonalitet som layers, alpha channels, 16 bit farger osv, så har du ikke mye å velge i.Krita? Ikkje noko 16-bit i Gimp endå dessverre. Det vert kanskje implementert delvis i 2.8. Nemnte Cinepaint, og Krita, derimot, har støtte for dette. Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Er photoshop elements vert prisen, når du tenker på GIMP? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Eg har ikkje brukt PSE, so eg kan eigentleg ikkje uttale meg, men eg kan nemne at PSE har nokre ting som Gimp ikkje har, deriblant ein organiseringsmodul, for å organisere bileta. For å finne ut om det er verdt prisen kan du teste sjølv: På Adobe.no kan du laste ned prøveversjonar av dei fleste Adobe-program, inkludert PSE. Prøveversjonen fungerer i 30 dagar utan begrensingar. Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 http://www.dinside.no/802182/proffe-effekter-i-gratisprogram www.paint.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå