_diablito_ Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har en pc som har vært infisert av veldig mye, men etter noen runder med nod32 + noen online scannere + malware bytes og superantispyware så skal det meste være borte. Problemet nå er at dns navneoppslag med ping eller i IE eller FF fungerer ikke, selv om nettforbindelsen er i orden, jeg kan pinge ip-adr rundtomkring og forsåvidt gå inn på websider ved å taste inn ip-adresser. Nslookup fungerer fint, så dns innstillingene er riktige, men det virker som det ligger en form for proxy bortgjemt et eller annet sted, så hvis noen vet hvor jeg kan finne den så slipper jeg å re-installere... Lenke til kommentar
pstub Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg har samme problem... Internet funker som det skal helt til jeg starter uTorrent. Deretter funker ikke IE/FF/Chrome i det hele tatt. Kommer ikke inn på routeren en gang! Men uTorrent laster ned som den skal, og jeg kommer inn på PC'en via LogMeIn, så den har jo absolutt internet! Hjelper ikke å slå av uTorrent heller, må starte maskinen på nytt for å kunne surfe igjen... Hvor ligger feilen i dette? Endret 6. februar 2009 av pstub Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 kan kommandoen i cmd (start->kjør->) ipconfig /flushdns hjelpe på noe? Prøvd hijackthis? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg har samme problem...Internet funker som det skal helt til jeg starter uTorrent. Deretter funker ikke IE/FF/Chrome i det hele tatt. Kommer ikke inn på routeren en gang! Men uTorrent laster ned som den skal, og jeg kommer inn på PC'en via LogMeIn, så den har jo absolutt internet! Hjelper ikke å slå av uTorrent heller, må starte maskinen på nytt for å kunne surfe igjen... Hvor ligger feilen i dette? Dette er vel et annet kjent problem med torrent, og går på at den bruker opp alle half open connection hvor xp sp2 og nyere har en begrensning på 10 som da torrent bruker opp så det holder :-) Søk på Half open connection så finner du fort måter å øke antallet på kan kommandoen i cmd (start->kjør->) ipconfig /flushdns hjelpe på noe? Prøvd hijackthis? Prøvd ipconfig /flushdns og /registerdns og prøvd netsh int ip reset og netsh int reset. Hijackthis er kjørt, men fant ikke noe fornuftig Endret 6. februar 2009 av _diablito_ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Dette er vel et annet kjent problem med torrent, og går på at den bruker opp alle half open connection hvor xp sp2 og nyere har en begrensning på 10 som da torrent bruker opp så det holder :-)Akkurat det mener jeg det skal være en fix for et eller annet sted. Ligger det noe fornuftig i HOST-filen til Windows? Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 host og lmhost er selvfølgelig sjekket Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hvis det er et vedvarende problem ville jeg personlig heller ha brukt tiden på å ikke feilsøke men å heller ta backup og ta en ny fresh installasjon av operativsystemet. Men det er kanskje bare meg Lenke til kommentar
pstub Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har samme problem...Internet funker som det skal helt til jeg starter uTorrent. Deretter funker ikke IE/FF/Chrome i det hele tatt. Kommer ikke inn på routeren en gang! Men uTorrent laster ned som den skal, og jeg kommer inn på PC'en via LogMeIn, så den har jo absolutt internet! Hjelper ikke å slå av uTorrent heller, må starte maskinen på nytt for å kunne surfe igjen... Hvor ligger feilen i dette? Dette er vel et annet kjent problem med torrent, og går på at den bruker opp alle half open connection hvor xp sp2 og nyere har en begrensning på 10 som da torrent bruker opp så det holder :-) Søk på Half open connection så finner du fort måter å øke antallet på Har Vista Ultimate 32bit, ikke XP. Er dette et problem i Vista også, eller bare XP? Problemet dukket bare opp fra en dag til en annen, uten at jeg kan se hva som forårsaket det! Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Har Vista Ultimate 32bit, ikke XP. Er dette et problem i Vista også, eller bare XP? Problemet dukket bare opp fra en dag til en annen, uten at jeg kan se hva som forårsaket det! Problemet er i vista også, men ultimate har en grense på 25 mens xp har 10, så hvis en ikke bruker torrent så er det vel sjeldent en får problemer med det. Bruker du torrent bør du øke den grensen en god del, samt sette en grense i torrent programmet du bruker Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvordan endrer jeg dette? Bruker uTorrent... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hvis det er et vedvarende problem ville jeg personlig heller ha brukt tiden på å ikke feilsøke men å heller ta backup og ta en ny fresh installasjon av operativsystemet. Men det er kanskje bare meg Det er alltid det beste, og ofte det raskeste Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hvordan endrer jeg dette? Bruker uTorrent... Options -> Preferences -> Bandwidth Ikke sikker på hvilke tall du bør bruke der, men sett de lavere enn half open connections i allefall Maskinen ble forøvrig re-installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå