Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mobbing på arbeidsplassen.


Gjest -Hjelp-

Anbefalte innlegg

Joda, det går an det, Melisima. Jeg opplevde tidenes konspirasjon på den forrige arbeidsplassen min, og det var ganske kjipt.

 

Jeg kan selvsagt ikke garantere noe når det gjelder denne saken, og muligheten er jo alltids der for at kjæresten har feiltolket sine kolleger, men uansett må noe gjøres på kommunikasjonsfronten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sannsynligheten for at hun som har jobbet der i 1 mnd skal bli herja med så mye, er liten. Mener nå jeg ihvertfall.. Hadde vært noe annet om hun hadde jobba der i 1 år f.eks. Men nå kan det jo hende at hun faktisk blir tråkka på om hun er yngst og ikke tar igjen, blir en dørmatte på en måte. Jeg vet ikke..

 

Men hadde jeg vært hun, så hadde jeg funnet meg en annen jobb, og ikke satt igang en masse styr.. Redde seg selv fra disse folka om de er så forferdelige.

Lenke til kommentar
Så lenge dama de har en skjør personlighet vil jeg anbefale og ta den lettvinte løsningen. Dvs å bytte jobb.

 

Men da vil hun aldri bli sterkere. Dette er en fin mulighet til å styrke seg selv, og lære seg å tåle litt mer. Jeg sier ikke at man skal la dem overkjøre henne fullstendig, og man skal absolutt passe på at det ikke går for langt på noen måte. Men man må jo lære seg å sette ned foten og vise at man ikke aksepterer hva som helst.

Hun er allerde overkjørt. Dette er ikke rette plassen å samle krefter eller selvtillit. Det er bedre å ta retrett, samle krefter og analysere hva en skal gjøre og ikke gjøre neste gang.

Hva f...

Har de noen grunn til å mobbe henne? Noe som helst? Er hun frekk mot folk som egentlig er snille mot henne etc?

Eller mobber de henne via helt tåpelige grunner som f.eks: Du er for feit til å jobbe her. Ingen vil ha deg her!

 

 

Tvert i mot.. Hun er den snilleste jenta jeg noen gang har møtt, hun ville ikke gjort en fluefortreden (det er faktisk sant.. får ikke drepe fluene i leiligheten en gang, må slippe dem ut...)

Grunnen til at de mobber henne, tror jeg er fordi at hun er ny i jobben i tilegg til å være yngst, de hakker ned på det hun gjør, fryser henne ut fra samtaler baksnakker henne på pauserommet ect. Hun er også sånn at hun vill ordne opp i ting med en gang, men når hun prøvde og konfontrere mobberen med det som har skjedd siden hun starta, så ble hun bare utskjeldt.

 

Til Melisma:

Jeg har ikke sett dette her, men jeg går ut i fra at det er dette som skjer, stoler på henne så pass at jeg tror ikke at hun finner dette opp.

 

Jeg forsto alvoret først, når hun kom kjempetrist og gråtende hjem fra jobb... pågrunn av utskjeldning av henne foran andre kollegaer, og etterpå baksnakking.

Lenke til kommentar
Til Melisma:

Jeg har ikke sett dette her, men jeg går ut i fra at det er dette som skjer, stoler på henne så pass at jeg tror ikke at hun finner dette opp.

 

Jeg forsto alvoret først, når hun kom kjempetrist og gråtende hjem fra jobb... pågrunn av utskjeldning av henne foran andre kollegaer, og etterpå baksnakking.

 

 

Hvordan vet hun at de baksnakker henne?

 

Mener ikke være slem eller noe sånt, men mange ganger så kan man bli skikkelig paranoid og tro at alle rundt en snakker om deg og man kan fort ta seg nær av ting som man vanligvis ikke hadde gjort og ta det negativt. Og når man da skal gjenfortelle dette til en man stoler på, ja da har man en tendens til og blåse det opp fordi man er under den oppfatning at alle misliker deg..

 

Bra at du stoler på henne, men pga bakgrunnen til historien i førstepost så blir jeg undrende..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...