voidDraw() Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Hei! Prøver å lage en partisjon for Win7 beta, men får det ikke til. (tror jeg) Har så langt klart å krympe en partisjon fra 100gb til 75gb og jeg har da 25gb til Win7. Jeg høyreklikker på den utildelte partisjonen og får da valget "nytt enkelt volum". Jeg trykker der og går videre. Jeg velger så en stasjonsbokstav og velger NTFS som formaterings valg. Etter det igjen trykker jeg på fullfør. Men da kommer denne meldingen: "Operasjonen du merket, konverterer merkede standarddisker til dynamiske disker. Hvis du konverterer diskene til dynamiske, kan du ikke starte installerte operativsystemer fra et hvilket som helst volum på diskene (bortsett fra gjeldende oppstartvolum). Er du sikker på at du vil fortsette?" Jeg trykker på "Ja", men da kommer meldingen: "De dynamiske diskene støttes ikke av dette operativsystemet" Noen som vet hva jeg må gjøre for å gi denne stasjonen en stasjonsbokstav? Har Windows Vista Home Premium og bruker det integrerte partisjonsprogrammet (også prøvd et annet program som het noe med EASEUS, men det funket heller ikke). PC'n er en Acer Aspire 5920G. Endret 6. februar 2009 av Head-Hunter Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Synes å huske at du kan ikke konverte HDD som OSen er installert på til en Dynamisk Disk, den må forbli en Basic Disk. Endret 6. februar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Kjønner ikke helt. Hardisken i Pcen er på 250gb og den har 2 partisjoner. C og D. Valgte da å ta de 25gb fra D disken, altså den disken som jeg bare har filmer, musikk og annet skrot. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ok da oppfattet jeg forklaringen din feil. Trodde du hadde installert Win7 og forsøker å legge til en partisjon. Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Fortsatt ingen som vet noe? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Heh, sliter du enda med dette? Fatter ikke problemet. Har installert på en annen partisjon uten problemer jeg. Vis oss screenshots av hva du gjør. Eller bare bruk Virtual PC å installere den på heller.... Endret 16. februar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå