Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eks, ny dame og komplikasjoner.

Gjest Ukjentkar

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjentkar

Hei. Er en mann på 22 som før jul gikk ut av et to år langt forhold/samboerskap. Etter at jeg ble singel har jeg møtt to jenter, hvorav den ene var helt blåst og den andre er skikkelig koslig. Har fremdeles kontakt med henne. Problemet nå er at min eks tok kontakt, hun kom på besøk og ting gikk som det gikk. Så lurer på om jeg kanskje har pirket på et sår og begynner å få følelsene tilbake, noe jeg virkelig ikke vil. Det siste halvåret vi var sammen var helt bånn. Forvirret:(. Innspill noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har svart på ditt eget spørsmål:

noe jeg virkelig ikke vil

Etter et forhold som har vart i 2 år, så utvikler det seg noen sterke bånd og følelser mot personen som det tar tid å bli kvitt. Uansett hvor lite lyst man har til å ha de følelsene. Og etter som det ble slutt rundt juletider, så er ikke det lang nok tid til at de følelsene kan ha svunnet sånn helt uten videre.

Men det at du har vært ute og møtt flere nye jenter, er et kjempetegn på at du er klar for å komme deg videre, og vekk.

Det du må gjøre, er å analysere følelsene dine og finne ut av hva du vil. Etter som jeg kan lese, så er du klar for å komme deg vekk og videre, og da er det akkurat det du skal gjøre. De følelsene du nå føler kan nok relateres til de hyggelige stundende du og din eks hadde. Det du må gjøre er å se på forholdet som en helhet. Alle oppturene, og alle nedturene. Sett disse sammen og opp mot hverandre, og se om oppturene var verdt nedturene.

Hvis du får et nei på det spørsmålet, så må du bare kutte kontakten litt og komme deg over henne.

Hvis svaret er ja, så må du vurdere om du er villig til å gå igjennom det samme igjen.

Det er sjeldent at samboere som bryter etter 2 år kun er gode venner etter 2mnd, så jeg tror at dere kan trenge litt pause fra hverandre, og evt prøve å satse på et vennskap lenger frem i tid.

Lenke til kommentar

Opplevde det samme også, samboeren min gjorde det slutt etter 2 år og 1mnd i november. Iom at hun var den første jeg var sammens med så tok jeg det veldig tungt. Men så fant jeg ut at hun hadde forandre seg helt så følelsene min forsvant fort. Er i et nytt forhold med ei koslig dame. Men problemet mitt er at hun har fremdeles sine ting her som jeg ikke vet når hun har tenkt til å hente samt at hun mener at jeg skal betale ut hennes del av depositum enda hun skylder meg en del penger så klarer ikke 100% å bli ferdig med henne sånn sett.

Lenke til kommentar
Gjest Ukjentkar
Hva var det som var bånn siste halvåret?

Hva er det som kan tyde på at det vil fikse seg, bortsett fra en litt ny gnist (som nok vil svalne etter noen mnd)

Det siste halvåret var jeg lite givende i forholdet generelt, så jeg antok vel egentlig at min likgyldighet ovenfor henne og forholdet generelt bunnet ut i min mangel på følelser for henne. I ettertid, og spesielt etter at vi møttes, går det kanskje opp for meg at jeg har tatt henne for gitt.

Det skal sies at etter bruddet har jeg blitt en mer aktiv, sosial og utadvendt person. Så jeg har forandret det som var dårlig med forholdet. Det er som du sier, at kanskje det kommer en ny, kortvarig gnist. Jeg er livredd for å kaste meg inn i noe jeg egentlig ikke vil. På toppen av dette er det kanskje ikke henne som person jeg savner, men heller det hun var. Altså; samboer og kjæreste.

Går opp for meg etterhvert som jeg skriver at jeg svarer på mine egne spørsmål. Det hjelper å snakke om ting.:)

Lenke til kommentar
Gjest Ukjentkar
Jeg tror du har svart på ditt eget spørsmål:
noe jeg virkelig ikke vil

Etter et forhold som har vart i 2 år, så utvikler det seg noen sterke bånd og følelser mot personen som det tar tid å bli kvitt. Uansett hvor lite lyst man har til å ha de følelsene. Og etter som det ble slutt rundt juletider, så er ikke det lang nok tid til at de følelsene kan ha svunnet sånn helt uten videre.

Men det at du har vært ute og møtt flere nye jenter, er et kjempetegn på at du er klar for å komme deg videre, og vekk.

Det du må gjøre, er å analysere følelsene dine og finne ut av hva du vil. Etter som jeg kan lese, så er du klar for å komme deg vekk og videre, og da er det akkurat det du skal gjøre. De følelsene du nå føler kan nok relateres til de hyggelige stundende du og din eks hadde. Det du må gjøre er å se på forholdet som en helhet. Alle oppturene, og alle nedturene. Sett disse sammen og opp mot hverandre, og se om oppturene var verdt nedturene.

Hvis du får et nei på det spørsmålet, så må du bare kutte kontakten litt og komme deg over henne.

Hvis svaret er ja, så må du vurdere om du er villig til å gå igjennom det samme igjen.

Det er sjeldent at samboere som bryter etter 2 år kun er gode venner etter 2mnd, så jeg tror at dere kan trenge litt pause fra hverandre, og evt prøve å satse på et vennskap lenger frem i tid.

Jeg er veldig klar for å komme meg vekk. Jeg tenker altfor mye, overanalyserer og styrer bare verre.:p Du har nok rett når du sier at jeg ser tilbake på de fine stundene vi hadde sammen og ''tiltrekkes'' av de. Noe som selvfølgelig er feil.

Vi hadde mange oppturer, men dessverre så tror jeg nedturene våre, ihvertfall i den siste perioden, overgikk oppturene.

Forøvrig er det veldig spennende å møte nye jenter og leve litt. Det er utrolig gøy, men den følelsen går nok over etterhvert den og.:p

Så etter din mening bør jeg bryte kontakten med henne, og for alvor legge henne bak meg? Det er ihvertfal det jeg leser ut av det jeg selv skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...