bruker365 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Regner med de fleste har sett Skyline på Autofil: http://www.youtube.com/watch?v=L9kUoP0YbAs Er det virkelig bare å fjerne en "pling og en plong og en dært" for å øke antall hk med 220? Synes det hørtes litt lettvint ut. Hva må gjøres? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 høres litt lettvint ut ja, da jeg så på high octane en gang i tida så bytta de vel innmat i turbo, anna luftfilter og chip hvis jeg ikke husker helt feil. Sikkert noen kan gi litt bedre svar, men att det er bare å fjerne noen plonger å dærter tviler jeg på. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 du kan ikke alltid stole 100% på det de sier på autofil. og nei jeg er ganske sikkert på at det er ganske mye mer en å fjerne en pling og en plong. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Det var vel snakk om en av de heftigste racing modellene som har 500 hest som er elektronisk begrenset til X (det som er lovlig i japan)? slik at bilen i utgangspunktet hadde så mye, bare at den var kunstig strupet? R32 GT-R The GT-R returned with twin ceramic turbochargers, all-wheel steering, electronically controlled all wheel drive, and 280 hp (206 kW) at 6800 rpm.[6] The RB26DETT engine actually produced ~320 hp, but it was unstated due to the Japanese car makers' "gentlemen's agreement" not to exceed 206 kW (276 hp). The engine was designed for ~500 hp in racing trim,[7] and then muzzled by the exhaust, boost restriction, and ECU. The electronic boost control had a small physical restriction in the control lines. It was marked in yellow so the new owner could remove it and enjoy a safe factory boost increase.[8] After this increase the car would put out ~230 kW and could do 0-100 km/h in 4.7seconds and quarter mile in 12.8 seconds.[ Endret 6. februar 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Rick Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 De orginale turboene i en skyline holder ikke til så veldi mye ladetrykk, de pleier å gi seg på rundt 1 bar så de må byttes. En kompis av meg har en R32 GTR som er bremser 498 hk og den har byttet til en større singelturbo, datasprut (Apexi Power FC), frontmontert intercooler, også 3" eksos fra turbo og bakover. Mener at det var hele handlelisten hans, motorn har aldri vært åpnet så all innmat er orginal. Vil jo påstå at det er litt mer jobb enn å bare bytte en pling og en plong.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Mulig mulig, men, tatt i betraktning hva han har fått utav den bilen, så er det "pling og en plong" i forhold til hva du måtte ha gjort med en annen bil for å øke effekten med så mye, er det ikke? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Pffffffffff... Vi snakker jo her om en bil med et realativt stort slagvolum. Med en gang man bytter turbo, begynner med datasprut osv er det mange biler i den klassen som bør ha muligheter til å få like gode prestasjonsøkninger. Du kan jo ikke sammenligne Skyline med en Mazda 323 heller. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Pffffffffff... Vi snakker jo her om en bil med et realativt stort slagvolum. Med en gang man bytter turbo, begynner med datasprut osv er det mange biler i den klassen som bør ha muligheter til å få like gode prestasjonsøkninger. Du kan jo ikke sammenligne Skyline med en Mazda 323 heller. så var det ikke snakk om å bytte deler, men fjerne en pling og en plong. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Så snakket jeg heller ikke om å fjerne en pling og en plong og en dært, som er pissprat fra ende til annen av Herr Larssen. Jeg svarte på MrLee sitt innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå