Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skyline, 280-500 hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel snakk om en av de heftigste racing modellene som har 500 hest som er elektronisk begrenset til X (det som er lovlig i japan)? slik at bilen i utgangspunktet hadde så mye, bare at den var kunstig strupet?

 

R32 GT-R

 

The GT-R returned with twin ceramic turbochargers, all-wheel steering, electronically controlled all wheel drive, and 280 hp (206 kW) at 6800 rpm.[6] The RB26DETT engine actually produced ~320 hp, but it was unstated due to the Japanese car makers' "gentlemen's agreement" not to exceed 206 kW (276 hp). The engine was designed for ~500 hp in racing trim,[7] and then muzzled by the exhaust, boost restriction, and ECU. The electronic boost control had a small physical restriction in the control lines. It was marked in yellow so the new owner could remove it and enjoy a safe factory boost increase.[8] After this increase the car would put out ~230 kW and could do 0-100 km/h in 4.7seconds and quarter mile in 12.8 seconds.[

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

De orginale turboene i en skyline holder ikke til så veldi mye ladetrykk, de pleier å gi seg på rundt 1 bar så de må byttes.

 

En kompis av meg har en R32 GTR som er bremser 498 hk og den har byttet til en større singelturbo, datasprut (Apexi Power FC), frontmontert intercooler, også 3" eksos fra turbo og bakover.

 

Mener at det var hele handlelisten hans, motorn har aldri vært åpnet så all innmat er orginal. Vil jo påstå at det er litt mer jobb enn å bare bytte en pling og en plong..

Lenke til kommentar

Pffffffffff... Vi snakker jo her om en bil med et realativt stort slagvolum. Med en gang man bytter turbo, begynner med datasprut osv er det mange biler i den klassen som bør ha muligheter til å få like gode prestasjonsøkninger.

 

Du kan jo ikke sammenligne Skyline med en Mazda 323 heller.

Lenke til kommentar
Pffffffffff... Vi snakker jo her om en bil med et realativt stort slagvolum. Med en gang man bytter turbo, begynner med datasprut osv er det mange biler i den klassen som bør ha muligheter til å få like gode prestasjonsøkninger.

 

Du kan jo ikke sammenligne Skyline med en Mazda 323 heller.

så var det ikke snakk om å bytte deler, men fjerne en pling og en plong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...