Gå til innhold

Hvordan lage et fotogalleri?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ikke så god i javascript, så jeg spør her..

Jeg er ute etter et script jeg kan bruke til å lage et fotogalleri ala dette http://www.hestafrettir.is/Frettir/5595/, med thumbnails man kan klikke på og få opp et større bilde, uten at hele siden lastes på nytt for hvert bilde. En fram og tilbakeknapp er en fordel men ikke et must.

Noen som har et liggende, eller vet hvor jeg kan finne et på nett? Har lett uten resultat..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Siden du viser til har filmer av ponnier som går gjennom is, så jeg ser ikke helt hva du er ute etter.

Er ute etter et statisk bildegalleri du er ute etter kan denne artikelen kanskje gi deg litt mer info å gå på: 30 Scripts For Galleries, Slideshows and Lightboxes. Det var forøvrig første treff på søket "image gallery script" ...

Selv har jeg god erfaring med Lightbox 2.

Om du skal ha et dynamisk script bør du titte på et rammeverk som JQuery, prototype eller mootools i samarbeid med galleriene over. Prøv å søk på dynamic [php/asp/jsp/eller hva du bruker] image gallery.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Er ikke veldig glad i slike lightbokser :)

Synd at siden jeg brukte som eksempel har endret seg siden den 2. :p Men som sagt er jeg ute etter et galeri thumbnails man kan klikke på og få opp et større bilde, uten at hele siden lastes på nytt for hvert bilde. En fram og tilbakeknapp er en fordel men ikke et must. Ala finn sitt gamle utseende (nytt utseende = lightbox)... Og som sagt har jeg lett på nett, men ikke funnet noe som passer, ei første treffet ditt :) Skal prøve å søke litt på php i stedet. Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...