Gå til innhold

Vi lanserer web-TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt er dette B-TV.

Men stå på, litt mer erfaring skaper god TV.

Uansett, prat med hverandre... dialog... ikke inn i kamera...

Det greie med dette konseptet er jo at enn får raskt oversikten over de viktigste funksjonene til objektet, og videre derfra kan sortere ut om en ønsker mer info om objektet, eller ikke (ved å lese en dypere artikel)

Litt som å summere opp en anmeldelse på siste side, noe som faktisk er årleit å se på en video. =)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Syns selv det var helt greit som ekstra snadder i TILLEGG til en fyldig artikkel.

Ting jeg syns er viktig å få med i video delen.

- Dere kan bli mer tekniske, men er også greit med kjapp og lettfattelig oppsummering

- Veldig viktig å vise produktet i bruk, egentlig derfor jeg ser video for å få inntrykk av produktet "live".

- Mer naturlig dialog, men det kommer sikkert med erfaring.

Lenke til kommentar
Nei, nei nei...

Ikke flere videoanmeldelses-sider, det er nok av slike labre sider allerede :thumbdown:

Det vi trenger mer av er flere dyptgående artikler, ikke overfladiske videoer som skal nå ut til "mannen i gata".

Men jøss! Hva med å scrolle par klikk ekstra på scollehjulet for å hoppe forbi videoen?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor folk er negative til dette. Hadde man substituert artiklene med video så hadde jeg forstått det men når man får mulighet å velge nyhetene/testene på alternative medier - why not?

Det er ikke som at videoen snurrer automatisk eller man mister kvalitet på artiklene.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke hvorfor folk er negative til dette. Hadde man substituert artiklene med video så hadde jeg forstått det men når man får mulighet å velge nyhetene/testene på alternative medier - why not?

Må da være lov å si at man ikke er spesielt interessert i video. Kanskje man trodde alle ville juble, og legger ned masse ressurser på dette, når det egentlig kanskje bare er halvparten som er interessert? Greit å vite hvor landet ligger.

Det er ikke som at videoen snurrer automatisk eller man mister kvalitet på artiklene.

Tja, hvis man legger ned ekstra ressurser til video så er jo det riktig. Hvis man ikke øker ressursbruken, så vil videoproduksjonen nødvendigvis gå ut over noe annet. Satser på at det er det første som er tilfellet her. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Konge! Dette har jeg savnet, video av tester er jo på en måte en bedre måte å vise fram et produkt i aksjon enn å bare lese om det. Har sett på flere tester på andre nettsider der de tester harddisker, kabinetter, grafikkort osv, og man kan se hvordan det fungerer og man kan høre lydnivået f.eks.

It's the way to go! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
(...)og man kan høre lydnivået f.eks.

Strengt tatt så kan man ikke det så lenge man ikke vet referansevolumet høyttalerne skal være stilt inn på. Har man lydtrykksmåler er saken en annen.

Lenke til kommentar

Supert konsept men..

Man kan vel nesten ikke en gang kalle det en video-test, mer kanskje en video-innledning, video-produktinfo eller noe.

SYnes dere bør høre på leserne som er innom hver dag - OG BLI MER DYPTGÅENDE!

Lenke til kommentar

Video har mange bruksområder, men klønete og trege gjentagelser av det som står i en artikkel er ikke en av dem, beklager.

Jeg må nesten også påpeke det som har blitt nevnt tidligere med rimelig dårlig greenscreen-keying. Amatørmessig.

I tillegg er det direkte pinlig med det bordet dere har plassert langt frem. Enten er det veldig langt frem, eller så er det veldig lavt. Uansett så får det de to på videoen til å fremstå som kjempestore, siden bakgrunnen ikke gir noen som helst sense-of-scale.

I tillegg ser det ut som han til høyre enten holder på å tisse på seg eller har veldig lite lyst til å bli filmet. Pinlig.

..men hey, dere er bedre enn Digi sin TV ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH
Men jøss! Hva med å scrolle par klikk ekstra på scollehjulet for å hoppe forbi videoen?

Tja, nå var vel spørsmålet i artikkelen "Hva mener du?", og jeg svarte :whistle:

Tja, hvis man legger ned ekstra ressurser til video så er jo det riktig. Hvis man ikke øker ressursbruken, så vil videoproduksjonen nødvendigvis gå ut over noe annet. Satser på at det er det første som er tilfellet her. :)

Kan tek.no bekrefte dette? Kort sagt: brukes det av eksisterende arbeidstimer / årsverk, eller er det faktisk lagt til ekstra ressurser til videoanmeldelsene?

Hvorfor ikke legge ut video via RSS slik ITavisen gjør?

Er så mye enklere å sitte i sofaen og streame det via TVersity til Xboxen.

Hva med å tilby videoene som Ogg Theora? Så kan Tek.no faktisk være med i teten teknologisk.

Både effikan og covah har gode poenger her. Skal det satses på videoanmeldelser hadde det vært en ekstra bonus om dere faktisk lå litt i tet og ga leserne noe ekstra i forhold til andre sider (sånn bortsett fra anmeldelser av produkter på norsk).

Og jada, har lest ordet lansering, bare støtter opp om innspillene ;)

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar
Hva er dette "greenscreen-keying"?

Når man filmer foran en greenscreen bruker man en teknikk som heter "Color keying" for å fjerne den grønne fargen og bytte den ut med noe annet (i dette tilfellet byttet de den ut med en helt hvit bakgrunn uten noen form for referansepunkter på størrelse -- tabbe).

Når lys skinner på greenscreen og spretter tilbake på de som står foran den så får man det man kaller "color bleeding", f.eks. i hår og på skinnende overflater. Å ikke fjerne dette er ganske amatørmessig.

Her er en fin tutorial folkens: http://www.videocopilot.net/tutorials/basic_color_keying/

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...