Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Starter, starter ikke?

Anbefalte innlegg

Har sjekket ut flere innlegg her, men vet ikke helt om de dekker mitt problem! Prøver derfor med et eget innlegg!

For å begynne et sted: Alle PSU'er visker. De er testet.

Har flere PC'er med nogenlunde samme problem. Det skjer ikke noe når jeg forsøker å starte dem! Regner med at HK er dødt.

Har et HK med en LED på kortet som lyser når strømmen er på, men klarer ikke å slå på PC'en. Det skjer ingenting! Er det HK som er dødt her også?

På MSI-kortet mitt skjer det heller ikke noen ting når jeg slår på. Diagnose-LED'ene bak lyser heller ikke. Dødt HK?

Har en til, men den "starter" opp. Alle vifter starter, men så skjer det ingenting. Er dette HK dødt, eller er det CPU?

Synes det er vanskelig å finne ut av dette med CPU kontra HK. Hva er defekt ved hvilke symptomer?

Håper noen kan forbarme seg over mine spørsmål og yte en liten hjelp.

Jonny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... og Powerswitch-kabelen er koblet riktig på hovedkortet - altså fra power-knappen på kabinettet og til HK?

RAM-brikkene står skikkelig i? CPU-fan er koblet til?

Litt for mange problemer og altfor lite info til å hjelpe deg særlig mere, dessverre...

Lenke til kommentar

Beklager at det ble litt lite info. Satt her og var rimelig irritert med 5 stk PC som ikke vil opp!!!

RAM-brikkene er satt ordentlig inn i alle og verifisert flere ganger. Power-on-kabelen er koblet riktig iht manualen. MSI-maskinen er faktisk ikke gjort noe med annet enn å sjekke at PSU virker etter at det kuttet!

Håper det hjalp?

Jonny

Lenke til kommentar

Det normale er at når led på hovedkort ikke lyser, så er PSU "fried". Det vil si hvis du mener +5V led. Men det er ikke alltid sikkert.

Er ingen ekspert på dette, men etter det lille du forteller så er har du følgende muligheter:

!. Det første HK kan du ha feil med PSU eller CPU er "fried".

2. Samme som over.

3. Her kan det være snakk om skjermkort eller minne problemer, men altfor lite opplysninger ute og går.

Hadde vært kjekt å vite hvilke hovedkort, hvilke PSU, hvilken CPU, PSU etc vi har med å gjøre.

Hvis jeg ikke tar feil, så vil et hovedkort med død CPU starte hard disker og DVD/CD drev, ikke noe skjermbilde eller noe slikt, mens et dødt HK er DØDT.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...