SuperduperMarkus Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Kva gjer ein når ein er på leiting etter jobb, men ingen i det aktuelle området utlyser aktuelle ledige stillinger? Eg er ein 19åring utan utdanning utover fullført VGS på leiting etter jobb, men ingen aktuelle ledige stillinger er å oppdrive. Stillinger som "Sjukepleiar" og "Sosialkurator" er tilgjengelege, men dei er sjølvsagt uaktuelle for min kompetanse. Med andre ord er det ikkje råd å oppdrive aktuelle jobbar på den 'normale' måten med å søke på utlyst stilling. Korleis angriper ein situasjonen vidare? Har vore inne på tanken å ta ei ringerunde til aktuelle arbeidsplassar der ein ikkje treng spesiell kompetanse for å arbeide(posten, butikk, bakeri, osv) sjølv om dei ikkje utlyser behov etter arbeidstakarar. Er dette normal prosedyre? Eller er det andre måtar å løyse situasjonen på? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tja, du kan jo sende en åpen søknad til større bedrifter og steder du vil jobbe. Da viser du interesse, og det er verdt forsøket. Om det ikke fører noen vei, har du heller ikke tapt noe på forsøket. Av interesse: Hvilket område er det snakk om? Lenke til kommentar
SuperduperMarkus Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Tja, du kan jo sende en åpen søknad til større bedrifter og steder du vil jobbe. Da viser du interesse, og det er verdt forsøket. Om det ikke fører noen vei, har du heller ikke tapt noe på forsøket. Av interesse: Hvilket område er det snakk om? Snakkar her om Ørsta/Volda regionen. Ikkje verdas største område, men heller ikkje mindre enn at det burde gå greit å skaffe seg jobb her! Har fleire større bedrifter i området, men ingen som utlyser ledige stillinger. Men jo, åpne søknader er jo sjølvsagt verdt eit forsøk! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg ville forsøkt Som Edward Michael Bear Grylls sier: "If you risk nothing, you gain nothing." Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Eldre og sykehjem behøver alltid folk har jeg ett inntrykk av, selv om det må sies at jeg ikke har forsøkt å søke slike jobber. Dét og busselskaper. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Åpne søknader er én idé, ja. Og så kan man alltids bare ringe og høre. Jeg tenker også at slike ting ofte går gjennom en kar som kjenner en kar som kjenner kusina di, hvis du skjønner. Bekjentskaper er gull når man skal finne seg jobb. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du kan jo sjå på www.rubrikk.no, det er ein annonseside der dei har samla inn annonsar frå mange forskjellige nettsider. Og så bør du kanskje avtale møte med NAV for å få informasjon om kva du kan gjere. For det er nemlig slik at NAV har mange forskjellige tiltak for folk som ønskjer seg jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå