Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montering av Pioneer AVIC-F700BT i en vw touran 2008 mod

EldarH

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hjelp til og montere en Pioneer AVIC F700BT i en touran 2008 mod.

VW har ikke standard ISO kontakter (tror jeg det heter) så jeg må ha en overgang for strøm og høytalere plugg. Regner med at møller har dette.

Men jeg finner ingen standard radio kontakt heller, må man ha en overgang til denne også?

Men deg jeg lurte mest på var, før sto VW sin navigasjonspiller i bilen. En blaupunkt spiller av no slag. RNS 300 kalte VW den. Er det mulig å få en overgang slik at man kan bruke samme GPS antenne på Pioneer spilleren som alt er i bilen. Eller må man montere den som følger med spilleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg brukt en halv dag på møller og fått det jeg trodde jeg trengte av utstyr.

Overgang til ISO og overgang på radioen.

De var usikker på om e kunne bruke GPS antenna som alt er i bilen men de fant ingen overgang.

Men dette var ikke så enkelt som de andre AVIC spillerene jeg har montert. Problemet er at jeg ikke finner noen ACC ledning.

Det går 3 ledninger fra Overgangen og videre strøm-iso kontakten. Ene er jord de to andre har 12 voldt konstant.

Har målt alle 5 ledningene i strøm pluggen som er orginal. De tre tykke er det jord og 2 x12 i de litt tynnere ledningene er det i den ene 12 voldt og den siste reagerer på tenningen. 0V når tenningen er av og ca 0.6V når tenningen er på. Men dette er vel ikke nok til og styre spiller? Det skal vel være 12V på ACC?

Noen som vet om noen løsning på dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...