mirwais Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg skyter med et Canon 350D, og har i det siste opplevd problemer med autofokusen. Først trodde jeg dette var en objektivfeil, men jeg har opplevd veldig treg og dårlig autofokus med følgende objektiver: Sigma 10-20, Sigma 17-70 og Sigma 18-125. Dette kom helt plutselig. Bror min har prøvd mine objektiver på sitt kamera, og opplever ingen problemer. I tillegg har jeg også fått feilmelding 00 etter at jeg byttet objektiv en gang - dette betyr at kameraet ikke har registrert at det er noe objektiv der, såvidt jeg har skjønt. Er dette en kamerafeil, eller kan det være noe krøll i kontakten mellom kamera og objektiv? Jeg har lest tips om å bruke viskelær på kontaktene for å rense, er det noe i dette? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har du prøvd å rense kontaktene på fatningen på kamerahuset? Lenke til kommentar
mirwais Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Har du prøvd å rense kontaktene på fatningen på kamerahuset? Nei, som jeg skrev så etterlyser jeg tips for å rense kontaktene på best måte Viskelær, eller holder det med å tørke dem med noe? Lenke til kommentar
laagen Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva med å prøve å rense med q-tips? Gjerne dyppet i rødsprit el.lign. Tørk godt med en tørr myk klut. Dette anbefales ihvertfall på en maskin vi har på jobben med lignende kontakter. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tørk godt med en tørr myk klut. Dette pleier å være en vinner. Den gangen jeg støtte på et lignende problem tørket jeg av kontakten med skjorten. Problem solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå