ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) God Dag Jeg har et lite nettverks problem når det er flere maskiner kablet på rommet mitt... Jeg har en egen ruter på rommet som er koblet på hoved ruteren med en 20 meter lang kabel. Problemet er at når vi er mer enn en koblet på, så kommer vi oss ikke inn på samme server i spill. AOE3 CS DOD og sikkert mange flere. men vi kommer oss fint inn på forskjellige servere og LAN går helt fint. Noen som har erfaring med dette problemet og vet hvordan jeg kan fikse det? Endret 6. februar 2009 av ThE_VikinG Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Dere må som et minimum bruke forskjellige porter. I CS kan f.eks PC1 bruke port nnn1 mens PC2 bruker nnn2. Dette settes opp i CS. Grunnen til at det er sånn er at CS-serveren på internett ser dere begge to med samme ipadresse. Da er det kun portnummer den kan skille dere på når den sender data tilbake. Lenke til kommentar
ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 okay, takk for hjelpen men tror ikke det hjelper på AOE Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du har antageligvis seriekoblet to rutere som begge deler ut IP adresser. Dere blir begge identifisert med samme IP adresse ut mot internett, og det er problemet ditt. Du trenger ikke en egen ruter på rommet ditt, så enten må du skru av ruter-funksjonen i den og bruke den som switch, eller kjøpe/låne/stjele en switch og erstatte den med. Lenke til kommentar
ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 hehe, hva er en switch? xD Lenke til kommentar
ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 ok, takk for hjelpen likfred skal tenke på og kjøpe en switch Lenke til kommentar
-A-nders Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av -A-nders Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du har antageligvis seriekoblet to rutere som begge deler ut IP adresser. Dere blir begge identifisert med samme IP adresse ut mot internett, og det er problemet ditt. Du trenger ikke en egen ruter på rommet ditt, så enten må du skru av ruter-funksjonen i den og bruke den som switch, eller kjøpe/låne/stjele en switch og erstatte den med. Det spiller ingen rolle om han har en eller to routere. Det ser nøyaktig likt ut mot internett uansett. Det er kun hvis ISP tildeler flere ipadresser at en kan ha nytte av å droppe router. I tillegg slipper man selvsagt å forwarde porter flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå