ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hallo Jeg har overklokket min E8400 ved hjelp av youtube, er helt noob på det selv! http://www.youtube.com/watch?v=Wkg6fz3sGTY Jeg gjorde akkurat det samme som han der. har samme hovedkort og samme prosessor. 4gb RAM Men maskinen er ikke stabil noen som har noen tips? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når du overklokker burde du ikke ha så mye på Auto, har jeg hørt. Kan være det som gjør at systemet ikke er så stabilt. I tillegg gjorde ikke han der halvparten av det jeg gjorde når jeg klokket min E8400 til 3.6Ghz første gang. Lenke til kommentar
ThE_VikinG Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Hva konkret skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Mulig du har litt lite volt til CPU.Hvilken CPU revisjon har du? Jeg og en bekjent har samme prosessor men forskjellig rev. Min E0 krever mindre strøm enn hans C0 ved samme frekvens. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ingen prosessorer er like når det gjelder hvor mye/lite volt de trenger på en gitt hastighet. Du må bare prøve og feile, og da selvfølgelig ikke overvolte prosessoren din slik den tar kvelden. Øk volten litt og litt, jeg ville dog ikke satt volten høyere enn 1.3 i bios. Stresstest den i evt. OCCT eller Prime95 for å sjekke at maskinen er stabil. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Rett som Harribo sier, det er bare å prøve seg frem så lenge man ikke overdriver på noen måte. Når du ikke kommer lenger øker du spenningen og prøver å få det stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå