Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Disconecter" og hopper av nettet.

Anbefalte innlegg

Info: 1 år gammel PC, fra komplett. Vet ikke hva nettverkskortet heter, men det var et meget godt ett for 1 år siden. Jeg er koblet opp med trådløst nettverk og bruker windows Vista 32 bit. Har relativt raskt nett. Canal digital middels eller no, husker ikke hvor mange giga tror det er 7gig.

Har hatt et problem som øker og misnker fra tid til annen siden jeg kjøpte PC'en. Jeg spiller "WoW" og hver gang jeg åpner tjenester som tar opp båndbredde så "disconecter" jeg. Det gjelder programmer som Scype, Nettlesere, etc. Disconecter ikke av mindre programmer som Msn,Vetrilo etc.

Har fundert litt selv,men har ikke kommet fram til noe fornuftig, ettersom jeg ikke har mye kunskap om nettverk. Det virker som om programmer som trenger båndbredde "internett" bare tar 100%, i den tiden det trengs. Så når jeg "gamer" og åpner en nettleser får jeg i bestefall voldsomm MS/Ping (2000-4000). Vanligvis "diconekter" jeg. Routern er ny og helt fin.

Så er det noen driver jeg må instalere på nytt? Intillinger i windows vista? Eller må jeg kjøpe nytt nettverkskort?

Setter veldig pris på svar!

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan høres ut som det er routeren som svikter.

Hvis det går for mye trafikk på en router så kan den bli overbelastet slik at den ikke greier å slå opp adresser på internett (DNS).

Hvis du skaffer deg en stabil router som f.eks DIR-655 eller DIR-635 (DKT-410 er rimelig pakkeløsning med DIR-635) så vil du trolig kvitte deg med problemet.

For å teste om det er routeren så kan du koble PC rett på modemet og se om det er forskjell.

Husk at du kanskje må resette modemet ved bytte av tilkobling pga macadresse-lease.

Edit: Hvilken router har du og hvilken versjon av Vista?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...