bjaanes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei, Har en ferdig installert WAMP-server (http://www.wampserver.com) som fungerer relativt bra. Jeg har ikke noe phpmyadmin, fordi jeg aldri før har trengt det (og da trenger jeg det ikke nå heller). Jeg gjør alt som skal gjøres i basen via shellet til mysql. Det er en stund siden jeg har holdt på med dette, så dette kan være en veldig simpel feil - men jeg greier alikevel ikke helt å få det til å funke. Jeg har en database som heter testbase. I den ligger en tabell med en id og to varchar kolonner. Når jeg bruker insert og setter inn ting i tabellen og viser det med select * from kommer norske tegn frem som kråketegn. Jeg tror jeg har prøvd det meste av å sette utf8 og latin1 som tegnsett - men har kun oppnådd 3 forskjellige resultater på æ: ` Noen rare tegn jeg ikke greier å gjenskape Og til sist, ingenting. Næss ble til N. Har prøvd meg med set names også - men ble ikke særlig mye klokere. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå