Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan en PC starte uten CPU?

Anbefalte innlegg

Men det er veldig rart om begge PSUene er ødelagt når de faktisk klarer å få start på det gamle HKet, men ikke det nye. Bruker det gamle HKet og den gamle PSUen nå, og da kommer jeg inn i Bios osv. Alt blir som regel svart etter "NVRAM checked OK", men ca 1 av 5 ganger får jeg start på Windows 7 boot dvdn, men kommer ikke lenger enn "Windows is loading files...". Prøvd 3 forskjellige Windows 7 dvdr, og 1 XP cd. (Hvorav 2 jeg vet virker)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer inn i BIOS på det gamle HK? Prøv å sette BIOS til "Default" og restart PCen. Er det noe galt med PSUen, vil du ikke komme lenger enn det du gjør nå.

Er det ikke PSUene, vil POST gå fint og du burde komme til det stadiet hvor OS vil starte. Men er resultatet det samme, altså du kommer til "NVRAM checked OK" tror jeg mer på to dårlige PSUer.

Søren, hvilke PSUer er det snakk om forresten?

Lenke til kommentar

Kommer både i bios og forbi post på det gamle kortet. Får starta Windows 7 installasjon også, men alt henger seg og dvdrommen slutter å spinne når den skal laste inn instalasjonsfilene. Har prøvd 2 stk dvdrom, og en hel rekke forskjellige Windows cdr med samme resultat.

PSUene det er snakk om er en Nexus 550W og en Corsair 400W.

En anna ting som er rart, er at enkelte ganger når jeg starter Pcn får jeg en feilmelding i post om at CPUen kjører en FSB som ikke er støttet av HKet, og derfor har den blitt satt ned til 333. En restart fikser dette, men det skjer så ofte at noe må være særiøst galt med en eller flere av komponentene...

Lenke til kommentar
PSUene det er snakk om er en Nexus 550W og en Corsair 400W.

Jeg må si at jeg kan ikke finne noe om en Nexus 550W PSU. Det eneeste jeg fant om en Nexus 550W var en Cisco Nexus 550W. Når det gjelder Nexus, så har de to 500W PSUer, denne og denne. Så jeg er litt fortapt angående den PSUen du nevner. Corsairen er grei nok.

Synes også det er rart at alle de Windows CD/DVDene skal få hikke hvis du prøver å installere Windows. Du kommer ikke så langt at du får begynt å installere en gang etter det jeg skjønner.

Altså, du får start på det gamle HK, men som regel låser det seg. Du får ikke start på det nye HK og har enten et dødt 5vsbled lys eller et blinkende 5vsbled lys. Så for min del vil jeg fortsatt ymte frampå om at det er noe rart/galt med begge PSUene. Hvis det gamle HK ditt virket uten problemer tidligere, så burde du få startet PCen uten problemer hvis PSUene var i orden.

Hvilken CPU har du og hva er ditt gamle HK?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Er den første Nexusen du linker til som jeg har. (Var 500w, ikke 550w.)

HK: http://www.foxconnchannel.com/product/moth...ID=en-us0000312

CPUen er en E6750.

Har egentlig hatt problemer med HKet siden jeg kjøpte det. Den nekter å huske biosinstillingene om jeg skrur av strømmen. Har bytta biosbatteri uten at det løste saken. Orka ikke sende det inn siden PCn som regel står på 24\7 alikevell...

Skal prøve å sette i den nye PSUen i mårra og se hva som skjer da. Nå skal jeg drikke meg full :D

Lenke til kommentar
Skal prøve å sette i den nye PSUen i mårra og se hva som skjer da. Nå skal jeg drikke meg full :D

Ok, det skader ikke å prøve med den nye PSUen. Du har hatt problemer med det gamle HKet så og si hele tiden? Ikke bra det da, hadde det vært meg, hadde jeg RMAet HKet med en gang. Tålmodighet? No way, man!!

Angående det å drikke seg full, det skal jeg og gjøre ganske så snart. :new_woot:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...