Halllon Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Har akkuarat bygd ny pc med 8K9A og XP2800+. Problemet er at når jeg booter, går i bios og stiller riktig dato, krasjer PCen og hovedkortet må resettes. Når jeg så starter maskina igjen står det i System (i kontrollpanel) at klokkefrekvensen er 833mhz. Jeg har ikke kjølepasta mellom prosessor og vifte. Ingenting tyder på at prosessoren går varm, for den kan stå på som lenge som helst uten errormeldinger... Hva er feil?[/i] Lenke til kommentar
Halllon Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Prosessoren ligger jevnt på +52 grader C. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 52 grader er ikke galt. Men sjekk følgende; 1. Sjekk at du har siste bios. hvis ikke; flash Bios! 2. Sjekk om du har riktig bus-hastigheter i henhold til prosessoren din. Ofte er det en(eller flere) jumpere du må endre på hovedkortet. 3. Enkelte hovedkort krever at du går inn og disabler Fan Detection / Fan Error Detection i bios. Ofte finner du denne under PC Health feltet. Hvis ikke det funker, sjekk da med leverandør. Lenke til kommentar
Halllon Skrevet 18. april 2003 Forfatter Del Skrevet 18. april 2003 Ok, takk, jeg skal prøve å flashe bios... Det er to bus-alternativer på hovedkortet: 100 MHz og 133 MHz. Ingen av disse går jo opp i prosessorens bushastighet (333 MHz). Har det noe å si, og hvis ikke, hvilken bushastighet burde stå på? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Prøv å sett bushastigheten til 133 du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå