mossing91 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Heisann, Fyller 18 nærmere sommeren, og skal jo da selvfølgelig ha bil. Har en ganske godt betalt jobb, og spart endel, og ØNSKER selv å legge endel i en ordentlig bil. Pris: 200-230K Ønsker ikke en for stor bil, og gjerne noe sporty, med mindre bilen veier veldig lite ønsker jeg 150hk++ Det er jo mange muligheter for chip, men skal det være bensin, skal det være 150hk før chip, med TDi kan det være under 150, men ønsker da 300+ nm for å få litt sprek bil. skal IKKE være automat, og helst en mørk farge, felger kan kjøpes etterbilkjøp. Skal ellers ikke style noe særlig, og anlegg blir orginalt da dette sannsynligvis blir en ganske ny bil, og ønsker ikke å senke annehåndsverdien så mye. Bilene jeg har sett på, så det gir litt pekepinn på min smak er: BMW E90 2.0/ 1.8D/ 2.0D Volvo S40 2.0TDi Audi A3 2.0TDI Mazda Mx5 2006--> 1.8 ( tror denne blir litt liten da jeg er nesten 1.90 høy. Var også innom Porsche boxstere, men forsikringen ble altfor dyr her, så la den litt på tørk, men kommer det et fint og billig eks så kan det være aktuelt. Er det noen som har noen fine funn, eller alt. biler å anbefale? Endret 8. februar 2009 av mossing91 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Skal du betale 200-230k for din første bil?? Kjøp en til 50-80k, så kan du kjøre som du vil. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Skal du betale 200-230k for din første bil??Kjøp en til 50-80k, så kan du kjøre som du vil. Kjøre som du vil? Politiet: Du kjører som en gris. Mossing91: Jeg har en bil til 50k, jeg kan kjøre som jeg vil. Uansett hvor dyr eller billig bil du har så skal du faktisk holde trafikkreglene... OT. Jeg ville ikke brukt så mye penger på min første bil, husk at verdien bare synker og synker. Ville heller satt dem i BSU eller noe. Men uansett, det er jo fett med bil Men hva med en slik? Honda er jo kjent for å være av god kvalitet. Ikke var den kjørt så mye heller Endret 6. februar 2009 av DSG Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Skal du betale 200-230k for din første bil??Kjøp en til 50-80k, så kan du kjøre som du vil. Kjøre som du vil? Politiet: Du kjører som en gris. Mossing91: Jeg har en bil til 50k, jeg kan kjøre som jeg vil. Uansett hvor dyr eller billig bil du har så skal du faktisk holde trafikkreglene... OT. Jeg ville ikke brukt så mye penger på min første bil, husk at verdien bare synker og synker. Ville heller satt dem i BSU eller noe. Men uansett, det er jo fett med bil Men hva med en slik? Honda er jo kjent for å være av god kvalitet. Ikke var den kjørt så mye heller Vet godt at jeg ikke trenger å bruke så mye, men poenget her er at jeg har lyst, dette er noe jeg skal ha en god stund. Synes ikke accorden er en pen bil desverre, og er en mye mer familiebil. Jeg er jo en ungdom, og ønsker jo noe som er litt mer sporty. Og som sagt ønsker jeg ikke automat. Og slik som markedet er om dagen finnes det mange godt kjøp rundt denne prisen da butikker sitter med mange biler de vil bli kvitt. Jeg har jo også vært innom min periode med E46, men steget opp til nye E90, som får høyere annenhåndsverdi er lite, hvertfall hvis jeg skal ha en PEN og lite brukt E46 ( også det pakkisryktet da...) Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Skal du betale 200-230k for din første bil??Kjøp en til 50-80k, så kan du kjøre som du vil. Kjøre som du vil? Politiet: Du kjører som en gris. Mossing91: Jeg har en bil til 50k, jeg kan kjøre som jeg vil. Uansett hvor dyr eller billig bil du har så skal du faktisk holde trafikkreglene... OT. Jeg ville ikke brukt så mye penger på min første bil, husk at verdien bare synker og synker. Ville heller satt dem i BSU eller noe. Men uansett, det er jo fett med bil Men hva med en slik? Honda er jo kjent for å være av god kvalitet. Ikke var den kjørt så mye heller Vet godt at jeg ikke trenger å bruke så mye, men poenget her er at jeg har lyst, dette er noe jeg skal ha en god stund. Synes ikke accorden er en pen bil desverre, og er en mye mer familiebil. Jeg er jo en ungdom, og ønsker jo noe som er litt mer sporty. Og som sagt ønsker jeg ikke automat. Og slik som markedet er om dagen finnes det mange godt kjøp rundt denne prisen da butikker sitter med mange biler de vil bli kvitt. Jeg har jo også vært innom min periode med E46, men steget opp til nye E90, som får høyere annenhåndsverdi er lite, hvertfall hvis jeg skal ha en PEN og lite brukt E46 ( også det pakkisryktet da...) Hvis du ikke ønsker automat så bør du endre litt i posten din da det står "skal være automat" i den Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 her er et par tips audi rs2 nissan s13,s14,s15 på finn.no står de som 200sx pass på mangen er ikke førstegangsreistrert. disse er det somregel nokk hester i værtfall Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) RS2 som førstebil hørtes jævla lurt ut. De ligger i tillegg 70-80.000 høyere enn hva trådstarter vil bruke. For å ikke snakke om hva stakkaren må betale i forsikring på en RS2. Endret 6. februar 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 RS2 som førstebil hørtes jævla lurt ut. De ligger i tillegg 70-80.000 høyere enn hva trådstarter vil bruke. For å ikke snakke om hva stakkaren må betale i forsikring på en RS2. seff er det lurt, går jo som et helvete. btw denne er ikke så dyr som det du snakker om audi rs2 syk lyd i de bilene Lenke til kommentar
Zeceer Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Kjøp en rimelig bil da den etter all sannsynlighet kommer til å få en skramme eller to. Alle har opplevd dette... Spar opp bonus og spar penger på si. Etter å ha kjørt fra deg noen år kommer du til å være enig i at bil er utgift, men man lærer som regel "the hard way" . Eldre sprek Audi er vel ikke akkurat veldig økonomisk, men. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) audi tt eller en lotus? jeg ville gått for en audi tt muligens. Endret 6. februar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Enig med folket her, kjøp deg en billigere bil som førstebil. Du trenger ikke være så redd for den, bulker\skader er ikke så farlig, og du lærer å skru på bil. Selv gav jeg 4000,- for min førstebil. tenkte å ikke ha den så lenge, men har snart hatt den i 4 år. Har lært meg utrolig mye om å skru bil å fikse småfeil å slikt, så tror ikke min neste bil kommer til å bli noe dyr heller Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 seff er det lurt, går jo som et helvete. Så plusser du på "førstegangsbil" til setningen din. Da får du verdens største selvmotsigelse. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du får en veldig fin Golf for den prisen... Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har selv en golf som førstegangsbil og det vil jeg anbefale på det varmeste. De er gode å kjøre (og jeg har kjørt en del biler til alderen å være) og de bruker ikke mye drivstoff. Nå vet ikke jeg om du skal ha forsikringa i ditt eget navn, men husk at det er dyrt det også... Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg har to forslag, og det er innenfor to noe forskjellige klasser. Lexus IS Mini Cooper S De ligger noen tusenlapper under budsjettet ditt. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 RS2 som førstebil hørtes jævla lurt ut. De ligger i tillegg 70-80.000 høyere enn hva trådstarter vil bruke. For å ikke snakke om hva stakkaren må betale i forsikring på en RS2. seff er det lurt, går jo som et helvete. btw denne er ikke så dyr som det du snakker om audi rs2 syk lyd i de bilene Bilen er ikke sporty nok!!! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) jeg ville gått for audi tt. koster like under 200k og har 225hk. så ser de ikke direkte stygge ut heller. jeg vil si det er det mest sporty og fineste bilene du kan få for den prisen,ved tanke på at dette skal være en skikkelig guttebil. Endret 7. februar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 BMW E36 325/328 Coupe? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Bare for å være litt pirkete så sitter det ikke nødvendigvis 225 hk i den. Men 185 hk er jo også mer enn nok. Personlig stiller jeg meg litt negativ til TT, da disse er relativt gamle til under 200.000,-. Endret 7. februar 2009 av hansjqrg1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Bare for å være litt pirkete så sitter det ikke 225 hk i den med mindre den er chippet. Men 185 hk er jo også mer enn nok. Personlig stiller jeg meg litt negativ til TT, da disse er relativt gamle til under 200.000,-. jajaja,men bilene ser da flotte ut? jeg hadde ikke hatt noe imot dem ihvertfall. 185hk er mer enn sprekt nok i en slik liten bil,når dette er førstegangsbilen til en fersk sjåfør. Endret 7. februar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå