ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 hei. Jeg ble nettop oppringt av nettleverandøren vår: Ranannett.. Dem sier at.. et overvåkningsorgan i norge, Uninett eller noe sånt, sier at dem plokker opp noe i fra vår ip, rettere sagt MIN datamaskin.. Ranannett viste ikke hva det direkte var, dem sa at det var c&c elns fra maskinen min.. Første jeg tenker på da at hei, det kan jo være et virus, da jeg sjeldent surfer på andre nettsider en di jeg har gjort i alle år.. Uansett, det dem da sa at jeg måtte fixe det ved å laste ned et antivirus program, siden jeg ikke har det, og jeg ser ikke grunnen da jeg har vært en av di heldige som har få virus + jeg formaterer dataen sikkert 2-3 ganger i løpet av 2 måneder av div. grunner.. Da sa dem at, hvis jeg ikke fikk fikset det så måtte dem gå med strengere tiltak, dvs. STENGE MEG UT FRA NETTET. Hallo?!? Er det blidd sånn i dag at man ikke kan ha virus på maskinen uten at man blir stengt ute i fra nettet heller nå?. Setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du høres jo ut som en som fortjener å bli utestengt med de holdningene du har. Du rammer ikke bare deg selv når du har en zombiemaskin skjønner du. Last ned avast som er gratis og scann maskinen din. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html http://www.clazh.com/how-to-remove-spyware...nd-fix-windows/ Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Okei såpass, så ves du kjøper en bil utn abs-bremse så skal du bi nekta å kjør på veien og? Står ingensted at man MÅ ha antivirusprogram ellers blir man ustestengt fra nettet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Sammenlign det heller med at du kjører en tankbil med olje som konstant lekker olje på veibanen. Du må fikse lekasjen eller så får du ikke kjøre noe mer, da det er til fare for andre bilister å kjøre på en oljeglatt vei. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 True, men det eksemple der går under lover i det norske loverk.. Synd det ikke gjør det om antivirus program på en pc.. Uansett, laster ned avg nå.. Hvis den ikke finner virus så blir jeg utestengt fra nettet uansett, og jeg har ikke muligheter for å fikse det.. Great! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har forøvrig aldri hørt om at noen truer med å sperre noen fra nettverket kun for å ha virus, så det er veldig strenge tiltak. Men legg inn et gratis antivirus og fortell dem at du har fikset problemet neste gang. Forøvrig anbefaler jeg avg, fremfor avast, men det er litt smak og behag. www.free.avg.com Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 lastet ned avg nå men får ikke oppdatert, kommer at han ikke har internett, noe som er phail.. menmen.. Joda, eg sku reng dem når eg har installert det, men så lenge det da ikke er fikset så blir jeg utestengt uansett.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tror det er slik at hvis du kjøper en bil som har ABS, men den ikke fungerer så vil den ikke bestå EU kontrollen Uninett som er nettleverandøren min, i sin tid stengte av alle som var infisert med blaster uten forvarsel. (Da man tok kontakt med dem forklarte de hvorfor, og hvodan man kunne fjerne det, og når det var gjort så fikk man nettet tilbake.) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 clamwin, er et bra gratisalternativ Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 For å oppdatere AVG kan du gå til denne siden. Der finner du nemlig oppdateringene lagt ut som nedlastbare filer. Hadde alle ISPer reagert slik som din hadde problemet med infeksjoner/phishing/you name it vært mye mindre. Telenor sperrer også alle porter utenom 80(?) når dem oppdager mye ondsinnet trafikk. Så er flere som gjør det. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Driver og laster ned Trend micro nå.. Satser på at jeg finner "viruset" da.. Jeg har aldri hadd noe tro på virus, har alltid hadt anti-virus program før, men da jeg fikk bsod uansett, så fant jeg ut at det hjalp meg jo ikke, var jo like mye nødt til å formatere samma faen.. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Vil ikke si det er vanlig å formatere i hytt og pine. Bruker selv ikke antivirus på min Win XP, men har ikke formatert på en god stund. Eneste gangene jeg formaterer og legger inn alt på nytt er etter betydelige endringer i maskinvaren. Ellers kan du ta en titt i denne tråden for tips. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) ookei, ska dokker hør nå rart? Eg har lasta ned avg, trend micro OG avast nå.. Det alle hadde til felles var at.. jeg kom meg IKKE in på sidene til dem.. Dvs. avg.com, trendmicro.no og avast.com osv.. Alle "hjemmesidene" til antivirus programmene er blokkert for meg.. Jaja tenkte jeg, fant alltis andre sider med di programmene på.. så lastet jeg ned alle di 3 programmene etter tur og orden PGA. jeg fikk ikke til å oppdatere.. Jepp, jeg kan rett og slett ikke oppdatere noen anti-virus program ser det ut som, kommer "connection to server refused" eller noe sånt.. Så prøvde jeg å google updatsene til di 3 programmene, og alle oppdateringene som jeg kunne laste ned lå på hjemmesidene til programmene, som da.. er.. blokkert for meg:| Hva skal jeg gjøre?:S Edit: Skriveleif Endret 6. februar 2009 av ZitHless Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Gå til en annen pc, last ned definisjonene og legg de på en minnepinne. Så kobler du denne til den infiserte pcen og oppdaterer fra filen. Det er tydelig at datamaskinen din er infisert, er flere infeksjoner som blokker antivirusprogrammer slik at de blir vanskeligere å fjerne. Men råder deg til å ta en titt i sikkerhetsforumet, er nemlig en stund siden jeg var helt i "gamet" med fjerning av såpass kraftige infeksjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 For ordens skyld: Ikke installer alle antivirusprogrammene på samme pc. Det var dårlig gjort av oss å anbefale flere foskjellige, men du må altså bestemme deg for ett av de. Du blir ikke bedre beskyttet av å ha flere. Derimot vil du oppleve mer trøbbel med pcn i form av at den henger seg opp mye mer, går tregere og du får oftere beskjed om virus, da antivirusprogrammene har en tendens til å jobbe mot hverandre og tro at hverandre er virus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 ookei, ska dokker hør nå rart?Eg har lasta ned avg, trend micro OG avast nå.. Det alle hadde til felles var at.. jeg kom meg IKKE in på sidene til dem.. Dvs. avg.com, trendmicro.no og avast.com osv.. Alle "hjemmesidene" til antivirus programmene er blokkert for meg.. Jaja tenkte jeg, fant alltis andre sider med di programmene på.. så lastet jeg ned alle di 3 programmene etter tur og orden PGA. jeg fikk ikke til å oppdatere.. Jepp, jeg kan rett og slett ikke oppdatere noen anti-virus program ser det ut som, kommer "connection to server refused" eller noe sånt.. Så prøvde jeg å google updatsene til di 3 programmene, og alle oppdateringene som jeg kunne laste ned lå på hjemmesidene til programmene, som da.. er.. blokkert for meg:| Hva skal jeg gjøre?:S Edit: Skriveleif Kunne det tenkes at maskinen din er så infisert og at viruset har lagt til føringer om at du ikke får besøke de sidene der du får lastet ned antivirus??? BTW du skal bare ha en antivirus på en maskin. BTW din ISP kan koble deg av nettet uten forvarsel for å beskytte eget nett. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 For ordens skyld: Ikke installer alle antivirusprogrammene på samme pc. Det var dårlig gjort av oss å anbefale flere foskjellige, men du må altså bestemme deg for ett av de. Du blir ikke bedre beskyttet av å ha flere. Derimot vil du oppleve mer trøbbel med pcn i form av at den henger seg opp mye mer, går tregere og du får oftere beskjed om virus, da antivirusprogrammene har en tendens til å jobbe mot hverandre og tro at hverandre er virus. Har dem ikke alle samtidig selfølgeli, sletta dem ettersom eg merka at eg ikke fikk tel å oppdater, før så å last ned nytt Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 det er jo helt vanlig at man mister nettet om man sprer masse virus.. har jeg hørt om mange tilfeller... står vel i avtalen med isp Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er faktisk synd at så få isp-er faktisk kjører en hard linje på dette med zombieinfiserte maskiner. Har hørt om telenor-kunder som har blitt kuttet automatisk på grunn av infiserte maskiner. Bil-analogier er fine, her blir det som å bli fornærmet over at man kan risikere å miste skiltene etter en eu-kontroll om man ikke retter opp feilene. Man må ikke ha antivirusprogram, men det forventes uansett at man skal ha en ren maskin. Noen som vet om Lyse blokkerer smtp-utsending ved infiserte maskiner? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Lyse har vel som endel andre ISp-er helt sperret port 25, all utgående mail må gå via ISP sin egen SMTP-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå