Thorz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Guiden var genial, tusen takk! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg foretrekker å bruke AE-L/AF-L til eksponeringslås i stedet. Bruker du AF-C av og til? Hvis du gjør det skjønner jeg ikke helt at man kan foretrekke din løsning når man er klar over alternativet. Du mister jo ingenting med å bruke Anew sin metode? (Med forbehold om at jeg husker feil, siden det begynner å bli lenge siden jeg brukte D70'en noe særlig.) Men som Anew sier, så krever det en del tilvenning. Så hvis man ikke bruker AF-C noe særlig er det ikke sikkert det er verdt det. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Bruker du AF-C av og til? Hvis du gjør det skjønner jeg ikke helt at man kan foretrekke din løsning når man er klar over alternativet. Du mister jo ingenting med å bruke Anew sin metode? (Med forbehold om at jeg husker feil, siden det begynner å bli lenge siden jeg brukte D70'en noe særlig.)Kun når jeg faktisk må fokusere kontinuerlig for å følge noe. Og da er det ikke mye vits i å kunne låse fokus. AF-L-knappen er for upraktisk plassert for min del til å bruke den til fokusering. Den er litt knotete til eksponeringslås også, egentlig (jeg klarer fort å flytte målepunktet når jeg roter rundt for å komme til den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg