Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

mIRC tilkobling uten egen IP

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en 10 mbit linje fra Lyse, og deler IP-adresse med andre. Lyse tar betaling for å få egen IP (ikke mange kronene..menmen), men jeg har egentlig ikke bruk for det... Eneste grunnen ville være at jeg skulle fått til IRC, slik at jeg utnytte linjen enda mer gjennom nedlasting via IRC. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Har ikke sånn veldig god peiling på data, slik dere antagelig merker når dere leser innlegget..

uansett, takk for eventuelle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror kanskje du har det samme problemet som jeg hadde (har)

får du opp disse feilmeldingene er det bare å vente til du blir koblet på

oslo.no.eu.undernet.org- *** Looking up your hostname

-

-oslo.no.eu.undernet.org- *** Checking Ident

-

-oslo.no.eu.undernet.org- *** Couldn't look up your hostname

Lenke til kommentar

Kjører lyse en IP-adresse til alle kundene sine? Det som står beskrevet over betyr bare at du ikke identer og at det derfor tar endel tid å koble til IRC. Vent og se. Dersom du får denne meldingen:

* Too many connections from your host

Så bruker over 3 stk IP-adressen din på IRC-serveren. Bruk da en proxy (kan forklare deg hvordan dersom problemet er det).

Lenke til kommentar

som sagt så er jeg lite teknisk, kan du/dere forklare enda nøyere hva jeg skal gjøre? :oops: Jeg prøvde å bare kopiere en av proxy'ene og limte inn i "user ID" på mIRC, men det funket ikke. Vinduene på "connenct" -> "Firewall" står "Firewall support: Server" og "Protocol: Proxy"

Når jeg prøver connect står det:

*Connecting to oslo.no.eu.undernet.org (6661)

-

* Firewall: Unable to find firewall address

Lenke til kommentar

du må så klart finne en proxy som er "åpen" og kan brukes til PUBLIC use.. dette kan være litt vanskelig å finne så klart.. men prøv å søk på google.com etter free proxy.. så finner du nok sikkert noe.. trenger nødvendigvis ikke være port 80.. men men .. prøve deg fram..

eller skaff deg shell med bnc.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...