Gå til innhold

Trådløst INternett uten nettverkskort

NatroN

Anbefalte innlegg

Har en diskusjon med læreren min om det går ann å ha trådløst internett UTEN å ha et netverkskort i det hele tatt i PCen. Han påstår man kan koble til en USB sak, som AirPlus G fra D-link, og da skal alt virke.

Jeg mener du MÅ ha et nettverkskort inne i PCen fra før av, selv om det ikke er trådløst, for at det skal kunne gå.

Alle nye hovedkort har jo selvfølgelig ferdig installert nettverkskort, men om man deaktiverer dette, eller har et gammelt kort uten innebygget, og IKKE setter inn et eget nettverkskort, vil det da kunne fungere?

Fett om noen kunne svare!

Og ikke la meg ta feil! Tror ikke han liker å tape :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fullt mulig å bare plugge i en usb sak og komme på nett. Trenge ikke annet nettverkskort da ;)

Er du 100% sikker på det? At man ikke trenger noe annet enn den lille USB saken? Ikke et vanlig nettverks kort i det HELE tatt?

Endret av NatroN
Lenke til kommentar
Den lille usb-saken er et nettverkskort. Den blir bare koblet til via usb istedenfor pci eller pcmcia.

Men læreren din bommer litt når han sier at du ikke trenger å ha et nettverkskort i maskina, siden "USB-saken" som sagt er et nettverkskort.

Gah ok, takk for svarene! Synd at jeg tapte =( Syntes det er rart da forresten, at man i det hele tatt lager nettverkskort til PCI sockets, når denne greie er 1/10 størrelse, og har samme funksjonen. I tillegg er den strømsparende, plassbesparende og varmesparende for PCen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...