E7ite Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Usikker på namnet på denne, reknar med det er same som har stått litt om på nettavisene i det siste. Uansett, har merket at den er svært hissig på lokalt nettverk. Maskin 1 - Uten antivirus, er avslått. Maskin 2- Nyinstallert, nylig oppdatert med oppdatert versjon av AVG(gratis versjonen) Eit par timer etter maskin 1 har vore på nett, får den virus. Litt seinere er maskin 2 infisert. Det eg bekymrer meg mest for er korleis dette vil foregå på større lan, ala TG osv. (Då det er eit semi stort lan med 250 stk i vinterferien kor eg bur) Korleis kan me sikre oss om at det ikkje vært spredd over alle deltakarane? Har opplevd dette tidligere eingong, om det var den ormen/viruset som gjorde at maskina skrudde seg av etter 1 min eller noko slikt? Alle preventive virkemidler taes imot med takk:) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Kjør gjennom veiledningen, så ser vi hva dette kan være. Oppdaterte program, brannmur, steng av fildeling kan være en måte å forhindre infiseringer. Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Der fant eg endelig igjen posten ja. Skal ned og få gått gjennom veiledninga no når eg er ferdig på jobb:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå