Shmotes Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg har vel i et halvt år hørt veldig ofte på Daft Punk, spesielt Alive versjonene, de er best! Og jeg har funnet ut av at jeg liker sanger som er nokså tekno, men med en chill i bakrunden, og god rytme som ikke er for fort. Det er derfor jeg digger HOUSE musikk, for det er en kryssning av techno og chillout og gode rytmer, og snev av dance. Så jeg bare lurer på om noen kan komme med noen brae house/daft punk aktige band eller sanger? PS: MÅ ikke bare være house, men må liksom være litt tekno i allefall og ha en god rytme, som for eksempel My Cool - Adam Tensta eller Segertåget - Maskinen Bare så dere forstår hvilken musikk type jeg vil fram til, takk Endret 5. februar 2009 av Shmotes Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Justice og Stardust er vel gode anbefalinger til deg. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Da sier jeg Ratatat og Chemical Brothers. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Åjaaaaaaaah, Ratatat <3<3<3 Forresten er det noen som har sagt at Vinter in Hollywood høres ut som en tidlig versjon av Daft Punkt. ...eller du kan bare saumfare alle artistene som har med Ed Banger å gjøre, da er du garantert napp. Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Du kan sjekke ut Leftfields klassiker fra 1995: Leftism, kongeplate som har endel elementer som er ganske like. Ellers så kan du sjekket ut Boyz Noize. De har kanskje enda flere elementer som er like Daft Punk enn Leftfield, men det er for de som ikke hører så veldig mye på elektronisk musikk (aner ikke om det gjelder deg) litt vanskeligere å høre på, da det omtrent ikke er bruk av vokal (om noe i det hele tatt? er en stund siden jeg har hørt på dem nå, så husker ikke helt) Endret 6. februar 2009 av macros. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Ikke samme sjanger, men jeg liker Fatboyslim også , jeg Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Justice, SebastiAn og Mr.Oizo( ). Andre favoritter innenfor den vide electrogenren: Fatboy slim, Basement jaxx, Propellerheads. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Kan jo slenge på Infected Mushroom, Kraftwerk og The Future Sound of London. Når vi først er inne på elektronisk musikk, liksom :b Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Royksopp, datarock. Alt fra Ed Bangers, sjekk forøvrig housetråden for flere tips. Endret 7. februar 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Underworld. Spesielt Dark & Long (Dark Train) fra Dark & Long EP'en deres. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Når vi først er inne på det her er noen fete mashups Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Cut Copy Ellers så må jeg si at Justice også er noe du burde høre på. Sebastien Tellier kanskje og, men det er litt mer rolig electro, og ikke helt ala Daft Punk. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Synes ikke Cut Copy ligner noe særlig på Daft Punk, men ja, de burde absolutt nevnes hvis man snakker om elektronisk musikk generelt. Lenke til kommentar
edds Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det mest åpenbare er vel, som nevnt, Justice og Stardust. Sjekk ut hva Alan Braxe har laget, og selvsagt Thomas Bangalter. Ellers er Ed Banger Records et safe bet, men også en del ting fra Institubes og Kitsuné kan likne. (Noen eksempler; hot chip, datarock, midnight juggernaughts). Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Mylo kan også nevnes. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Fjorårets nykommer (kåret av meg) heter Miami Horror - kjøp Bravado EP'en (320k MP3) for snaue 30kr her Et par av sangene er svært Daft Punk-aktig. F.eks Summerfest 69: http://hypem.com/track/643776/Miami+Horror...l+Version!) Og Make you Mine: Se filmen hos Youtube Don't Be On With Her er også fantastisk: Ellers vil jeg i likhet med de andre anbefale Justice, Boys Noize og Digitalism, selv om de strengt tatt ikke har så veldig mye til felles med Daft Punk. Endret 9. februar 2009 av Lurifaksen Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sjekk ut Crystal Castles og Bag Raiders Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Glemte å nevne australske PNAU. Gla-aktig NuDisco, veldig koselig. Av de mest bloggede/remixede artistene i 2008. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå