Gå til innhold

Band som Daft Punk?

Shmotes

Anbefalte innlegg

Jeg har vel i et halvt år hørt veldig ofte på Daft Punk, spesielt Alive versjonene,

de er best! Og jeg har funnet ut av at jeg liker sanger som er nokså

tekno, men med en chill i bakrunden, og god rytme som ikke er for fort.

Det er derfor jeg digger HOUSE musikk, for det er en kryssning av techno og chillout

og gode rytmer, og snev av dance.

Så jeg bare lurer på om noen kan komme med noen

brae house/daft punk aktige band eller sanger?

PS: MÅ ikke bare være house, men må liksom være litt tekno i allefall og ha en god rytme, som for eksempel

My Cool - Adam Tensta

eller

Segertåget - Maskinen

Bare så dere forstår hvilken musikk type jeg vil fram til, takk ;)

Endret av Shmotes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke ut Leftfields klassiker fra 1995: Leftism, kongeplate som har endel elementer som er ganske like. Ellers så kan du sjekket ut Boyz Noize. De har kanskje enda flere elementer som er like Daft Punk enn Leftfield, men det er for de som ikke hører så veldig mye på elektronisk musikk (aner ikke om det gjelder deg) litt vanskeligere å høre på, da det omtrent ikke er bruk av vokal (om noe i det hele tatt? er en stund siden jeg har hørt på dem nå, så husker ikke helt)

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Det mest åpenbare er vel, som nevnt, Justice og Stardust.

Sjekk ut hva Alan Braxe har laget, og selvsagt Thomas Bangalter.

Ellers er Ed Banger Records et safe bet, men også en del ting fra Institubes og Kitsuné kan likne. (Noen eksempler; hot chip, datarock, midnight juggernaughts).

Lenke til kommentar

Fjorårets nykommer (kåret av meg) heter Miami Horror - kjøp Bravado EP'en (320k MP3) for snaue 30kr her

Et par av sangene er svært Daft Punk-aktig. F.eks Summerfest 69: http://hypem.com/track/643776/Miami+Horror...l+Version!)

Og Make you Mine:

Se filmen hos Youtube

Don't Be On With Her er også fantastisk:

Ellers vil jeg i likhet med de andre anbefale Justice, Boys Noize og Digitalism, selv om de strengt tatt ikke har så veldig mye til felles med Daft Punk.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...