G2Petter Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg er på jakt etter en web-tjeneste/et program som kan håndtere at brukere kan laste opp, laste ned, slette etc. dokumenter, og bestemme hvem som skal kunne se hva. Et eksempel kan være en organisasjon med et styre som ønsker å dele møtereferater, sakslister etc. mellom alle medlemmene, og systemet må gjerne åpne for at andre medlemmer skal kunne laste opp nyere versjoner av samme fil e.l. Er det noen som kjenner til et lignende system? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du kan jo prøve Office Live Workspace. Vet ikke om du mener noe som du skal kunne hoste på egen server, det er ikke mulig med dette, men det fungerer til de tingene du tenker på. Her er linken. Ta en kikk, og kom med tilbakemeldinger om det er det du leter etter. Lenke til kommentar
t0mm96 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Har du sett på projectplace? http://www.projectplace.com/ Lenke til kommentar
Grobbie Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 google-docs kan vel også på en eller annen måte brukes? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det du ser etter er et DMS. http://en.wikipedia.org/wiki/Document_management_system Det finnes i mange former, fra gratis til millionklassen, fra enkelt til SAP, så jeg foreslår at du setter opp en liste over krav og spesifikasjoner, og veier det opp mot den mengden innsats du selv vil legge i det, eventuelt hva du vil betale, og så velger et system basert på det. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 tofagerl: takk for terminologien. Jeg driver og kikker på plugins til diverse CMS-er (Wordpress, XOOPS, ...). Grobbie: google docs har ikke implementert deling innad i grupper ennå, så det fungerer ikke ideelt. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det du ser etter er et DMS. http://en.wikipedia.org/wiki/Document_management_system Det finnes i mange former, fra gratis til millionklassen, fra enkelt til SAP, så jeg foreslår at du setter opp en liste over krav og spesifikasjoner, og veier det opp mot den mengden innsats du selv vil legge i det, eventuelt hva du vil betale, og så velger et system basert på det. Enig med tofagerl her. Kravspek, så går det ann å lage noe fornuftig. Ellers er jeg personlig mer glad i enklere systemer som f.eks. wikier, hvor tekst og alt håndteres rett i systemet, i stedenfor å bare laste opp dokumenter som ikke er lette å søke i (i hvertfall Word-dokumenter er det vanskelig å søke i fra gratis-systemer; koster gjerne litt for de systemene som kan søke i innholdet i dokumentene). Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Jeg kom over OpenDocMan, og det ser lovende ut. Når det gjelder kravspek: jeg har blitt bedt om å finne "noe som kan brukes til å dele dokumenter" av en gruppe med lite datakyndige mennesker som til nå har delt alt sammen med masseutsendt e-post, så det er ikke noe veldig avansert de er på jakt etter. Jeg skal forsøke å utarbeide litt mer presise krav neste gang jeg har kontakt med dem. Endret 12. februar 2009 av G2Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå