Veitafan Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hallo. Jeg ser IGN skriver at det er nødvendig for konsollen å gå ned i pris. PS3 koster for tiden ca. 3700,- og for en fattig student er det litt mye. Noen som har tanker/informasjon om når et eventuelt prisfall vil inntreffe? Endret 5. februar 2009 av Veitafan Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Alle svar du evemtuelt måtte få her er bare vill gjetting. Om Sony tør å sette ned prisen midt i en finanskrise er ikke godt å si, men jeg vil nok tro at prisen blir satt ned i løpet av året hvertfall. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Da jeg kjøpte ps3, for ca 1,5 år siden, kostet den 2900. Tviler på at den blir så mye billigere enn det. Kanskje får vi se 2500 til jul, men det blir jo bare vill gjetting. Så vidt jeg har forstått så tjener vel Sony fortsatt ikke store penger på hver solgte konsoll..? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Sony taper penger for hver dag som går. Ikke vent på noe priskutt. Kjøp PS3 på feks Amazon.com, og få den levert i bundle med HDMI-kabel, spill og kontroller, for under 3000kr. En kompis av meg betalte 2500kr for en slik pakke for noen dager siden. Endret 6. februar 2009 av Haansi Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Sony taper penger for hver dag som går. Ikke vent på noe priskutt. Kjøp PS3 på feks Amazon.com, og få den levert i bundle med HDMI-kabel, spill og kontroller, for under 3000kr. En kompis av meg betalte 2500kr for en slik pakke for noen dager siden. Uten moms? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Han ser ut til å ha sluppet momsen. Med moms hadde det blitt 3100 elns. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Jaja, får vel vurdere brukt Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Brukt er jo helt greit det så lenge du får med kvittering, og den er pent brukt. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Tar en fin bump jeg . Det ser ut til at prisen på PS3 har gått ned til 3300-3400,- Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Tviler på at den vil gå mer ned. Sony har store underskudd, og PS3 er dyr å produsere. Dessverre så ser det ut for at PS3 aldri vil gå forbi 360, uansett om den påstås å være bedre. Men når man ser tilbake, så er ikke det rart. Skandalen med løgner rundt lanseringsdato gjorde at mange ikke gadd å vente. Den vanvittige prisen sørget for at maskinen aldri ble populær hos massene. Selv om jeg gladelig hadde betalt 20 flak for den, så er det spill som er avgjørende, og der dominerer xbox. Greit at PS3 har en og annen ekslusiv tittel, men det er gammelags tenking, fra tiden folk ikke kjøpte så mye spill eller var online. Så Sony har gjort for mange bommerter her, og prisen er nok det største problemet i forhold til xbox. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 så er det spill som er avgjørende, og der dominerer xbox. Jeg mener PS3 dominerer på spill. Hvertfall i løpet av 2009, så ikke framstill det som om det er fakta. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Sony trenger ikke sette ned prisene i Europa. Her kjøper folk PS3 uansett pga navnet. Bare i amerika den sliter, enda den der koster bare det samme som en 360 elite, 399. Lenke til kommentar
Vertigo500 Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) så er det spill som er avgjørende, og der dominerer xbox. Jeg mener PS3 dominerer på spill. Hvertfall i løpet av 2009, så ikke framstill det som om det er fakta. Dette var ikke ment som en opptrapping til en diskusjon om hvilken maskin som er best(PS3), eller har best spill(PS3? ), men hvem som er den dominerende aktøren på spillmarkedet på "voksen spill". Da trekker vi bort wii, som har et vanvittig salg, men retter seg mot en annen del av markedet enn PS3 og Xbox 360. Xbox selger langt mer spill enn PS3, Dermed blir det automatisk Xbox 360 produsentene lager spill til, og så kommer det muligens en konvertering til PS3, og vi som har den vil oftest komme i andre rekke på oppdateringer, DLC, og andre fordeler. Det stinker, men slik er det bare. Xbox 360 er den dominerende konsollen, slik er det bare, og det er ikke så mye å diskutere. Men potensiale er utvilsomt stort på PS3, men som jeg slår fast i posten ovenfor, så er det ikke mulig for Sony å utnytte det så mye mer, de er bundet på hender og føtter. Det er altså omsetning en spillprodusent skuler til når de ser på hvilke spill de skal utvikle. Da kommer PS3 (desverre) til kort. Hvem som har de beste spillene er jo mer subjektivt. Jeg konkluderer altså med at det ikke er noe særlig å gå på når det gjelder pris, og det er veldig dumt for oss som har maskinen, for det vil bare øke forspranget til Xbox. Endret 5. mars 2009 av Vertigo500 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå