kevinedomm Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Da har skolelaptopen min klikket.. igjen.. Og denne gangen har jeg viktig data på den som jeg MÅ ha tak i.. Det som skjer er at man ser win-xp booter opp, så blinker skjermen raskt blått, og den restarter (man rekker å se at det er en blåskjerm, men ikke hvilken feilkode.. Så hva kan man gjøre med sånt? Er bare 1 partisjon på disken, og har prøvd å starte i sikkermodus også :shrud: Dette skjedde etter at maskinen hengte seg opp og jeg holdt inne power-knappen for å stoppe den.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Er dette så vanskelig da .. ? Boot med en BartPE CD (windows Preinstallation Enviroment OS) med et USB disk/pen tilkoplet. Kopier ut dataene dine med A43 filemanageren. Lever den for reformatering/fixing. Edit Du kan sikkert benytte annet bootbart CD medie enn BartPE også for å få aksess til NTFS partisjonen og dataene for å kopiere ut. Endret 6. februar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Start opp med windows cd'n og velg reparer med console. Der kan du kjøre først denne kommandoen. Fixmbr Så kan du kjøre. chkdsk /f Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Er ikke tilfeldigvis en Dell Latitude d530? edit. du kan skru av at den restarter seg med en gang, ved å trykke F8 under booting. Så velgr er du disable restart************ elns. Endret 6. februar 2009 av Core2dou Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Er ikke tilfeldigvis en Dell Latitude d530? edit. du kan skru av at den restarter seg med en gang, ved å trykke F8 under booting. Så velgr er du disable restart************ elns. Er en Lenovo N200 Er dette så vanskelig da .. ?Boot med en BartPE CD (windows Preinstallation Enviroment OS) med et USB disk/pen tilkoplet. Kopier ut dataene dine med A43 filemanageren. Lever den for reformatering/fixing. Edit Du kan sikkert benytte annet bootbart CD medie enn BartPE også for å få aksess til NTFS partisjonen og dataene for å kopiere ut. Det er vanskelig for en som ikke er så interessert i pc ja. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Start opp med windows cd'n og velg reparer med console.Der kan du kjøre først denne kommandoen. Fixmbr Så kan du kjøre. chkdsk /f Hvordan kommer jeg inn til den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"... Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen??? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen??? Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min.. Skal prøve det på din måte nå Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere.. Endret 8. februar 2009 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen??? Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min.. Skal prøve det på din måte nå Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere.. Men da hadde du gjort det rett. Etter å ha skrevet inn adminpasset, som også kan være ingenting, så kommer konsollet opp...... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Trykk enter for å instalere windows. Instalasjonsprogrammet finner at der er en tidligere versjon av windows på disken. Velg så "å reparere ved konsoll"...Si meg har du prøvd å boote fra cd-platen??? Prøvde ja, men jeg trykte "reparer" og da gikk den til en svart skjerm der jeg skulle skrive inn admin pw, og jeg har ikke lagt inn noen admin pass på maskinen min.. Skal prøve det på din måte nå Kommer bare opp spørsmål om jeg vil slette partisjonen eller formatere.. Men da hadde du gjort det rett. Etter å ha skrevet inn adminpasset, som også kan være ingenting, så kommer konsollet opp...... Da prøver jeg igjen.......................................... Endret 9. februar 2009 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Gikk ikke, og jeg VET at jeg aldri har hatt noe admin passord. Hurra for Windows.. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hvorfor ikke boote opp med en Linux live CD, også henter du ut viktige filer(Skole arbeid, bilder osv). Så formaterer/kjører recovery. Endret 9. februar 2009 av Core2dou Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor ikke boote opp med en Linux live CD, også henter du ut viktige filer(Skole arbeid, bilder osv). Så formaterer/kjører recovery. Linux live cd? Hvordan får jeg tak i det? Beklager om jeg høres håpløs ut her.. Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 En Linux Live-CD er en CD som inneholder en Linux-distro du kan prøvekjøre uten å måtte installere det. Eksempler er Ubuntu og Knoppix. Anbefaler førstnevnte for å hente ut viktige filer, legge dem på minnepenn eller noe og formatere. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 En Linux Live-CD er en CD som inneholder en Linux-distro du kan prøvekjøre uten å måtte installere det. Eksempler er Ubuntu og Knoppix. Anbefaler førstnevnte for å hente ut viktige filer, legge dem på minnepenn eller noe og formatere. Hvor laster jeg i så fall ned? Og alt jeg må gjøre er å brenne dem på cd? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 www.Ubuntu.com Brenne ut på CD, og fyr opp PCen med Cden i Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Skal prøves takk! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Husk å ha en minnepenn eller noe anna du kan legge det over på. Tar du ut CDen så bare rebooter pcen Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Takk for tipset 10 min igjen av nedlastingen nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå