Natrich Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Hei! Jeg har en venn som har Vista på sin pc. Han misliker vista som en del andre og lurte dermed på om jeg hadde en XP-CD for å få XP på sin PC. Det han da vil forsikre seg om er: Går det bra å innstallere XP på en pc med vista? Har sagt til han at det vil gå bra, men han vil ha bekreftelse fra flere enn meg. Så er det noen der ute i den lille verden som har noe erfaring ved dette? Takker for alle svar (: Natrich Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Er det laptop det er snakk om? Det går ja, om han ikke roter med partisjoner som er satt av til restore osv kan han også angre senere. Hva er resten av hardwaren hans? Han vil for eks ikke kunne utnytte 4gb+ ram osv. Lenke til kommentar
treant Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 kanskje lurte å finne driverne og laste dem for å ha dem klart når du er ferdig med å formatere. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Han kan det hvis han har 64bit XP. Men det viktigste når du går fra Vista til XP på laptopper er drivere. Hvis det ikke er det fra produsenten, kan det gi problemer. Lenke til kommentar
treant Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 derfor er det lurt å sjekke om de finnes: ) Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er vel 64bit han har problemer med på vista, eldre programvare osv. Tipper han vil så samme prob med 64bit xp. Ser ingen grunn til å gå den vegen med mindre det er en fosilpc som har lite ram. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er vel Vista som gjør programmene til å ikke virke. 64bit kjører 32bit nesten like bra som 32bit. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Takk for svar, han har en laptop HP-DV5 serie. Tror også at drivere ligger på HP sin hjemmeside. Hvor kan jeg sjekke om det er 64bit eller 32bit. Datt av laset her; går det like bra med 32bit som med 64bit? Natrich Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Er cden din 64bit så hadde du visst det. Forskjellen er at han da må ha 64bit drivere for sin laptop. Høyreklikk på min datamaskin og trykk egenskaper Der står det 32 eller 64 i teksten. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 OK, sjekker det etterpå. Takk for all hjelp Natrich Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Fått et problem her, jeg skulle sjekke bit-en, men det stod ingen ting på egenskaper :S Har sjekka på SIW, på memory stod det 64bit men vet ikke om det har noe med OS å gjøre? Natrich Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Windowstast + Pause. Der skal det stå hvilken versjon du har. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Det fungerte ikke, fikk ikke installert XP. Vi skal prøve med en annen cd en gang, når vi skulle innstallere fikk vi bare bluescreen Natrich Endret 6. februar 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå