Gå til innhold

Råd til en nerd?

Anbefalte innlegg

Alt er relativt og eller subjektivt, Thrice.

Hva sikter du til?

Din mening (tilsynelatende) om at alt annet enn preppy ikke kan være "pent".

Jeg har aldri påstått noe slikt. Jeg synes mange stiler kan være kule så lenge de er gjennomført. Kommentaren min tok utgangspunkt i at trådstarter ville ha en pen stil. Skatestil er ikke pent, men som nevnt ovenfor kult. Ville han hatt skatestil hadde han spurt etter det.

Haha, gidder ikke starte en diskusjon rundt definisjonen av ordet "pent", så da sier jeg meg enig i det du sa :)

det er forskjell på definisjon av hva som er pent eller ikke, ja. men tenker du feks på hiphopwear når noen sier penklær?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Alt er relativt og eller subjektivt, Thrice.

Hva sikter du til?

Din mening (tilsynelatende) om at alt annet enn preppy ikke kan være "pent".

Jeg har aldri påstått noe slikt. Jeg synes mange stiler kan være kule så lenge de er gjennomført. Kommentaren min tok utgangspunkt i at trådstarter ville ha en pen stil. Skatestil er ikke pent, men som nevnt ovenfor kult. Ville han hatt skatestil hadde han spurt etter det.

Haha, gidder ikke starte en diskusjon rundt definisjonen av ordet "pent", så da sier jeg meg enig i det du sa :)

det er forskjell på definisjon av hva som er pent eller ikke, ja. men tenker du feks på hiphopwear når noen sier penklær?

Nei. Det var da jeg innså at "pent" kan tolkes på så mange måter at jeg fant det best å si meg enig med Thrice, ok? :p

Lenke til kommentar

tren kondisjon og spenst. det gir ofte mer utslag der det teller, enn ren styrketrening imo :p

hvorfor trener folk? jeg trener kun for å se bra ut og for å gjøre noen jenter lykkelige.

ser ikke no point i å bli ubersterk, pleier folk å slåss så mye?

jogging, hoppe tau, kampsport trening feks er flotte måter å trene allround og få en pen kropp på.

bruke 400,- i mnd for å løfte vekter elns på et treningsstudio virker så unødvendig, ler av folk som skryter av at de tar 100 i benk osv - hva er det godt for?

Lenke til kommentar
Penere høres alltid bra ut :) Hvor gammel er du?

Jeg ville gått til innkjøp av skjorter, bomullsbukser, v-halser, cardigans, pene vintersko(må det selv) og en fin vinterfrakk. Det kommer veldig an på budsjettet ditt, men jeg ville lagt pengene i en klassisk og varm vinterjakke du kan ha i et par sesonger, f. eks en sort pea coat.

pea_coat_2.jpg

hvor fant du denne? :)

Lenke til kommentar
tren kondisjon og spenst. det gir ofte mer utslag der det teller, enn ren styrketrening imo :p

hvorfor trener folk? jeg trener kun for å se bra ut og for å gjøre noen jenter lykkelige.

jogging, hoppe tau, kampsport trening feks er flotte måter å trene allround og få en pen kropp på.

bruke 400,- i mnd for å løfte vekter elns på et treningsstudio virker så unødvendig, ler av folk som skryter av at de tar 100 i benk osv - hva er det godt for?

Det er ikke noe poeng i å trene for å bli sterk siden folk ikke slåss så mye, men likevel anbefaler du kampsport? Du ser vel selvmotsigelsen i innlegget ditt?

Husk på at de fleste som trener vekter gjør det fordi det er en fin fysisk aktivitet å drive med på frititden, på lik linje som fotball, jogging eller hva man enn måtte interessere seg for. Jeg er helt enig i at de som skryter av benken sin er latterlige, men ikke glem av at de fleste som løfter vekter for styrke gjør det for sin egen del, fordi det gir en følelse av oppnåelse, på samme måte som at du f.eks klarte å løpe 3000 m på kortere tid enn treningen før. Det at vektløftere er en gjeng med kjøtthuer er bare en latterlig klisje, og skal man først ha lav fettprosent (noe jeg antar du sikter til) er styrketrening kombinert med kardio veien å gå. Men selvfølgelig, det fins mange veier til Rom ;)

Lenke til kommentar

Det gir en veldig god følelse å la svetten sile etter en fin runde repetisjoner. Alle fortjener en sånn god følelse mener jeg.

Jeg bruker ikke delv de 400 du snakker om, men jeg vet at det er valuta for pengene, noe som gjør at det er fristende å stikke innom å gjenvinne den gode følelsen :)

Vet ikke om du sikter til meg, men som du sier så er det ikke vits å trene ren styrke.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Hva med de som bruker 500,- ++ i mnd på treningstudio for å holde seg aktiv? Jeg ser ikke hva som er unødvendig med det. Faktisk har jeg fått bedre form på kroppen til klærne nå.

Bare jeg er av den gruppen som ikke skryter av å ta 120 i benk, bøy eller mark.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng i å trene for å bli sterk siden folk ikke slåss så mye, men likevel anbefaler du kampsport? Du ser vel selvmotsigelsen i innlegget ditt?

kampsport handler om alt annet enn å banke folk. hvis du trener kampsport for å slåss så har du ikke noe der å gjøre.

jeg nevnte det som et eksempel på aktiviteter som trener og balanserer kroppen din :)

jeg ser poenget deres med dette med velværelse og følelsen av å prestere noe, men tviler sterkt på at de fleste som løfter vekter osv gjør det av de grunnene.

jeg frarådet ingen å løfte vekter, eller sa at det var negativt.

for all del bruk penga deres som dere vil, jeg bare stilte kritiske spørsmål.

jeg har iaff personlig opplevd at folk som er veldig fokusert på styrketrening osv er generelt mindre intelligente, og er mer aggressive. og det er nok ikke helt uten grunn at slike stereotyper eksisterer.

Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner som 'pumper jern' er vanlige oppegående mennesker som liker å holde seg i form. Men jeg liker kampsport godt selv. Det kommer an på hvilke interesser man har. Man treffer idioter innenfor alle typer idrett.

pea_coat_2.jpg

hvor fant du denne? :)

Jeg bruket bildesøket på google. Det burde ikke være vanskelig å finne noe lignende. Den var veldig klassisk.

Lenke til kommentar

Mine meninger:

Du har ikke et kviseproblem, og du trenger verken ansiktspleie eller kostholdsendringer for å fikse på et problem du ikke har.

Jeg er enig med thrice i at en preppy stil passer deg best. Det er også lettere å føle seg naturlig/komfortabel i overgangen nerd --> klassisk fin stil enn til de mer rocka variantene.

Jeg vet ikke hvordan håret ditt ser ut tørt, så det er vanskelig å anbefale en spesiell hårstil. Den du har nå kledde deg ikke, så i følge min smak blir det bedre med enten:

1. kortere vokset hår som ikke henger rett ned, eller

2. lengre hår uten for mye kliss i det.

De som trener kampsport får forresten kroppene deres fra styrketreningen de gjør ved siden av. Samme med svømmere.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at det svermer med store, røde, betente kviser i hele trynet, men jeg har veldig uren hud i ansiktet og på overkroppen, det er det ingen tvil om. Jeg hadde problemet med å holde kameraet stødig som du sikkert ser på bildet, og da blir hele greia veldig "blurra", så du får ikke akkurat sett huden min i detaljer.

Men ellers takk for råd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...