cmyrland Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Morn. Pr i dag har jeg et Geforce 8600GT, og selv om det er greit nok kunne jeg tenkt meg et kort som det er litt mer futt i siden spilling gjennom Wine fort kan bli en litt trå affære. Jeg har tenkt å sette kortet i en AMD-boks som kjører Phenom II X4 940 BE. jeg har sett litt rundt og ser at utvalget av ymse AMD-kort er rimelig kurant i prisklassen rundt tusenlappen. Jeg er likevel ute etter mest mulig "bang for the bucks", og lurer da på om det vil være smart å kjøpe et 4670 som jeg overklokker, eller om det da er bedre å gå for f.eks. et 3870? Jeg er temmelig utdatert på skjermkort Lenke til kommentar
Smif Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Du spør vel på feil sted i forumet. Alle AMD/Nvidia kort fungerer bra i GNU/Linux 4870/4850 er bra valg (husk å bruke neste (9.1) amd drivere) Endret 5. februar 2009 av Smif Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Du spør vel på feil sted i forumet. Alle AMD/Nvidia kort fungerer bra i GNU/Linux Hehe, tror det er tryggest å spørre her når det gjelder hw man skal bruke mot Linux Har forsøkt det selv tidligere i de mer korrekte kategoriene, men ikke fått noe særlig respons der i gården.... Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Fungerer sjeldent. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Joda, men mitt inntrykk er at NVIDIA er et tryggere valg. Bedre ytelse, bedre støtte. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Fungerer sjeldent. Støtter dessværre denne <.< Måtte legges in manuelt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg mener fremdeles at nvidia er overlegen på Linux. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Fungerer sjeldent. Det er jo tull.. De fleste distroer kommer med fglrx inkludert.. ATI sin Linuxdriver som tar nesten alle ATI skjermkort. Det funker enkelt og greit. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Fungerer sjeldent. Det er jo tull.. De fleste distroer kommer med fglrx inkludert.. ATI sin Linuxdriver som tar nesten alle ATI skjermkort. Det funker enkelt og greit. Prøver du å være morsom? Vet bare om en distro som gjør det, det er Sabayon. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 NVIDIA er nok veien å gå. Legger du inn f.eks ubuntu kan du legge inn driver med noen få klikk etter installasjon. Det kan du jo med AMD/ATI også...? Fungerer sjeldent. Det er jo tull.. De fleste distroer kommer med fglrx inkludert.. ATI sin Linuxdriver som tar nesten alle ATI skjermkort. Det funker enkelt og greit. Prøver du å være morsom? Vet bare om en distro som gjør det, det er Sabayon. Begge de jeg bruker nâ kommer med fglrx, PCLinuxOS og Fedora Core 10. Dessuten er det utrolig enkelt â installere fglrx uansett om det ikke fölger med i distro. Vet bare om Debian etc og Slackware som ikke kommer med fglrx. Tror alle *buntu kommer med fglrx.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå