Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2006 Audi A6 2.4 Qattro


Andersgh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for fine svar. Fyll gjerne på med flere :)

 

Hva mener du med at diselen er et bedre alternativ? snakker du da om 2.5 Quattro?

Har hørt mye dritt om den motoren, men det var kanskje på tidligere modeller?

 

 

 

med tanke på forbruk er vel diesel bedre, men da blir vel innkjøpsprisen høyere..

 

kjøper du Audi i Norge får du aldri mye for pengene?

 

 

EDIT: denne linken snakker varmt om motoren. eller, det er vel A6 motorene generelt.

 

les litt hos honestjohn.co.uk

 

autoweb

Lenke til kommentar

ikke att jeg kan noe om audi, men problemet var vel fram til 2001-2002 det med att kammene ble utslitt alt for tidlig pga att kammene ble utsatt for dobbelt så mye trykk enn de egentlig skulle, derfor ble kammene ofte utslitt etter 150 tusen km. Og det har vel også vært en del problemer med forstilling. Audi 2,7 bi turbo er jo veldige gode biler å kjøre. Har kjørt en som var chippet og med tip tronic, det var utrolig behagelig å kjøre + att det sparker bra hvis en vil.

Lenke til kommentar
ikke att jeg kan noe om audi, men problemet var vel fram til 2001-2002 det med att kammene ble utslitt alt for tidlig pga att kammene ble utsatt for dobbelt så mye trykk enn de egentlig skulle, derfor ble kammene ofte utslitt etter 150 tusen km. Og det har vel også vært en del problemer med forstilling. Audi 2,7 bi turbo er jo veldige gode biler å kjøre. Har kjørt en som var chippet og med tip tronic, det var utrolig behagelig å kjøre + att det sparker bra hvis en vil.

 

Det var vel hovedsakelig 2,5TDI V6 som hadde problemer med kammene?

Lenke til kommentar

stemmer det, regner med det var den han sikta til. Husker ikke helt årstallene det gjaldt men. Er jo ikke et veldig stort problem heller da, men er jo litt slitsomt å må begynne med å skifte kammer, da en verksted regning på det ofte kan bli rundt 10 lapper. Forstillingsproblemet er vel som regel ordnet på de fleste audier i dag da det har ryki for lenge sia :p

Lenke til kommentar
stemmer det, regner med det var den han sikta til. Husker ikke helt årstallene det gjaldt men. Er jo ikke et veldig stort problem heller da, men er jo litt slitsomt å må begynne med å skifte kammer, da en verksted regning på det ofte kan bli rundt 10 lapper. Forstillingsproblemet er vel som regel ordnet på de fleste audier i dag da det har ryki for lenge sia :p

 

Nå står det jo ganske tydelig at han leter etter en 2,4 bensin.

Lenke til kommentar

På en 2006 finnes hverken 2.5TDI eller 1.8T, begge disse hører til forrige generasjon, de aller siste tilhører modellår 2005. 2.4 på den nye typen A6 er en annen konstruksjon enn 2.4 på gammel A6, så erfaring med den gamle 2.4 (krympet 2.8) kan i liten grad overføres til den nye (krympet 3.2 FSI).

Lenke til kommentar
Takk for fine svar. Fyll gjerne på med flere :)

 

Hva mener du med at diselen er et bedre alternativ? snakker du da om 2.5 Quattro?

Har hørt mye dritt om den motoren, men det var kanskje på tidligere modeller?

 

 

 

med tanke på forbruk er vel diesel bedre, men da blir vel innkjøpsprisen høyere..

 

kjøper du Audi i Norge får du aldri mye for pengene?

 

 

EDIT: denne linken snakker varmt om motoren. eller, det er vel A6 motorene generelt.

 

les litt hos honestjohn.co.uk

 

autoweb

 

 

personlig ville jeg heller lært meg å stå på snakeboard fremfor å kjøre diesel, men drivstoffkostnadene blir lavere.

 

du har valget mellom 2.0 tdi, 2.7 tdi og 3.0 tdi. (har jeg glemt noen?)

Lenke til kommentar
Fått mange fine tilbakemeldinger her og takk for det, men vil gjerne tilbake til mitt opprinnelige forslag

2006 2.4 Quattro (bensin på 177 hk)

 

Er det noen som har erfaringer med denne?

 

Både gode og dårlige er av interesse. :)

 

Veldig fin motor, men den er glad i å drikke bensin. Går nesten aldri under 1l/mila.

 

Faren min hadde en identisk modell som sin siste bil. Godt med dreiemoment, grei aksellerasjon og en deilig V6-lyd. Motoren høres nesten ikke når du er i fart. Som sagt så er det eneste jeg kan utsette at den nesten aldri bruker under 1l/mila, uansett om det er by- eller motorveiskjøring.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...