Gå til innhold

Max gaming pc til 8k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok forslag svenni, men.... Liker ikke begrensingene på AMD systemet du satte opp har. vi kan sette opp et bedre Amd system til under 8000,-

cpu'en der er grei nok, men klokker dårlig, hk er godt til htpc og til surfepc, men mangler mulighet for cf.

Nå kommer det amd phii 720 black edition 2,8 ghz, tricore, klokker bra. Og enkel klokking siden ulåst mp. paser utmerket med aod

Her er det jeg mener gir en maks gamerigg for under 8000,-

Legg til AMD ph ii 720 kr 1373

og window xp kr 688

som det fremgår har jeg gått ned til en 160 gb hd, for å komme under 8000,-, men du ba om maks gamerrigg, og det er vel greit å spare litt for å sette inn en ekstra hd senere.

Vi er da på min pris kr 7394,- men med frakter blir det nok 8000,- og jeg anbefaler et sett med hodetelfoner istede for et par billige pc høytalere, trenger du ikke mic, så er koss porta pro gode de gir drønn i skuddalver. og du skulle fortsatt være under 8000,-

samt med mulighet for oppgraderinger, til 4850 i cf, noe 720 black edition skulle drive godt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

hansemann, går du for en skjerm med mer enn 1650 x 1080, ja så trenger vi mer gpu krefter, i 1920x1200 drar ikke 4850 med 512 mb alle spill like godt, du trenger da 4870 helst med 1 gb, så med det budsjettet er det lurt å holde seg til 1650x1080.

Men bygg slik at du kan oppradere lett. det er cluet når en bygger budsjett. Men tviler på at du kan bygge bedre gamerigg komplett med os enn det jeg satte opp, husk det handler om å balansere alle komponenten, ønsker du større skjerm gå for 22" med 1650x1080. kan du gå opp til 9500 så kan 1920x1200 vurderes

Lenke til kommentar

phii 920 er en flott cpu, dog krever den mer av deg og av minne og hk når du skal klokke, den har ikke ulåst mp. for gaming har du fortatt mer igjen i ytelse ved å gå opp fra 4850 til 4870, i stede for å øke cpu fra 720 til 920.

4850 greier ikke å utnytte et klokket 920 og hk har ikke mulighet for cf, noe som begrenser hvordan du rimligst kan oppgradere riggen. Så eg er nøyd til å si at du får en dårligere rigg ved å gå for det forslaget, 4850 i det forslaget til jornboss er rimeligere og like bra, jeg tok det 4850 kortet jeg valgte pga bedre kjøleløsning som tar varme rett ut av kabinettet og derfor reduserer behovet for ekstra vifter i kabinettet. Så jeg mener det oppsettet til jornboss ikke er riktig balansert for maks ytelse til den prisen.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

920 er en bedre cpu enn 720, men en har mer igjen på å bruke mer penger på gpu enn cpu i dette tilfellet, og hk bør ha mulighet for cf, da det er en rimelig og effektiv oppgradering og senere sette inn et til 4850, 720 greier godt å utnytte kraften i 2 x 4850. 920 trenger nok 2 x 4870 for å bottelnecke.

vidre er en black edition cpu som klokker godt så lett å klokke med amd overdrive at selv mor kan det, krever bare 1 tasttrykk.

og for å si det slik, med det hk uten cf støtte i dette tilfellet får han bedre ytelse i spill med 720 + 4870 enn med 920 + 4850. Men jeg liker rett og slett ikke å bruke hk uten cf støtte, dette da det begrenser oppgraderingspotensiale stort, cf er kvitt de fleste barnesykdomme og 2 x 4850 ved en enere anledning gir en rimelig og effektiv oppradering av riggen

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Hei i prinsippet er jeg enig med deg - allikevel ikke. Om 2 år er den CPUen dinn helt borte. Min kan en leve med. Jeg tror at et nytt skjermkort som yter bedre enn 2 X 4850 da er tilgjengelig, og sannsynligvis ikke koster stort mer enn 1 stk 4850. Dette vet jeg ikke, men å tro at alle skal OK selv om det er enkelt er vel å ta i.

Når dette er sagt - synes jeg heller dette blir en diskusjon på en annen teknisk side. Mitt forslag er bedre enn ditt slik de leveres i dag - og de har ca samme pris. da må det bli opp til kjøperen å presisere om vedkommende skal overklokke eller andre lignende ting. Det fremkommer ihvertfall ikke her. Men i all hovedsak har du rett Osse - jeg vet bare ikke om det er riktig i forhold til alle brukere feks denne?

Lenke til kommentar

2x4850 tar pr i dag ut alle mulige singel gpu kofigurasjoner fra både ati og nvidia, og ja 920 er en bedre cpu, men jeg mener at en bør ha hk med mulighet for cf.

Ser en bort fra oppgraderingsperspkiv og vil ha mest ytele nå med mindre oppraderings potensiale , så gir 720 + 4870 bedre ytelse i spill enn 920 + 4850.

Årsaken til at jeg mener en black edition med overklokkingspotensiale er det beste for en gamer finner du

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Ok siste fra meg - du har jo heller ikke foreslått 4870? Jeg skjønner ikke noe av dette nå. For min del kan vedkommende kjøpe et dobbelt så dyrt HK med crossfire og 2X4870 eller hva vedkommende ønsker. Jeg har levert et forslag innenfor noen rammer. End of discusssion for min del.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...