Montag Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Jeg tenkte å oppgradere minnet på min laptop av merket Toshiba Satellite A100-230,Intel Dualcore T5500 @1.66GHz. Jeg har 2 memslots og kan max ha 2GB. Originalminnet er av typen: DDR2 SO-DIMM, PC2-4300U DDR2-534 Problemet er at denne minnetypen visstnok er bort i mot umulig å oppdrive, og i beste fall kun til blodpris. En selger i en av landets større dataforhandlere anbefalte meg å gå for minne av typen DDR2 SO-DIMM, PC4200, DDR2-533. I følge han var forskjellen på 1 MHz fra originalminnet ikke noe å bry seg om da det ikke ville bli noen signifikant ytelsesforskjell. Har han rett, eller bør jeg bite i det sure eplet og betale i dyre dommer for originalminne fra Toshiba? Endret 6. februar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det gikk helt fint her... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Du skal kunne bruke det meste av DDR2 SO-dimm. Maskinen justerer selv hastighet. Du kan også sjekke f.eks Crucial sin minnevelger hos f.eks komplett. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Du skal kunne bruke det meste av DDR2 SO-dimm. Maskinen justerer selv hastighet. Greit nok, men har han rett i at man ikke får noen ytelsesreduksjon - er jo kun 1 MHz forskjell, men dog? (Prisdifferansen mellom de to minnetypene var forresten betydelig...) Er det noen stor forskjell på PC2-4300U og PC-4200, og er det i såfall verdt penga å gå for den langt dyrere førstnevnte? Endret 5. februar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det er nok ikke værdt pengene... Jeg kjøpte de billigste, og er storfornøyd Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 En av de 100 % garanterte svarene; Selvfølgelig er det ikke verdt å betale mer for 1MHz raskere minne. Om da ikke utgangspunktet også var 1. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Det er nok ikke værdt pengene... Jeg kjøpte de billigste, og er storfornøyd En av de 100 % garanterte svarene; Selvfølgelig er det ikke verdt å betale mer for 1MHz raskere minne. Om da ikke utgangspunktet også var 1. Takker for svar. Da går jeg for de billigste. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Bare hyggelig Selv om det står max 2 GB, kan den ha mer - det gikk helt fint her Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Selv om det står max 2 GB, kan den ha mer - det gikk helt fint her Hehe, du har altså samme maskin? For moro skyld, hvor mye ram kjører du med nå da? Endret 6. februar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har ikke samme. Men har flere pcer - og ikke noe problem med noen av de. Men med 32 bit - kan du kun på 2 GB... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå