MartinSkjei Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg skulle ta på kjølepasta i dag. Jeg tok ut cpu forsiktigt og rengjorde det ordentligt, Uten å ta på selve cpu'en selvfølgelig. Satte på CPU, tok på kjølepasta, monterte vifta og kjøleren. Når jeg skulle slå på PCen ville ikke bios loade alt er helt svart, noen som har peiling hva problemet er? Jeg hadde overklokket litt før jeg tok inn og ut CPU har dette noe med saken å gjøre? Er jeg nøtt til å reinstalere BIOS ? Hilsen Martin Sitter på kameraten min sin pc Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Om du ikke får noen feilmld. eller noe, vil jeg tro du må flashe bios på nytt... Hva slags PC er det snakk om? Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Om du ikke får noen feilmld. eller noe, vil jeg tro du må flashe bios på nytt... Hva slags PC er det snakk om? En komplett pc, Spec's : ASUS P5N-D Intel core 2 duo E6750 @ 2,66 GHZ @ 3,45 GHZ (overklokket) Går det an at jeg har plasert cpu'en LITT feil Er dette et vanlig problem etter man tar inn og ut CPU Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Resette bios! Montere prosessor på nytt og forsikre deg om at du ikke har kommet borti noen kabler eller f.eks minnebrikker Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Går det an at jeg har plasert cpu'en LITT feil Er dette et vanlig problem etter man tar inn og ut CPU Det skal nok egentlig ikke gå ann nei... Har ikke vært borti problemet før. Er jo ikka bare-bare og resette bios heller.. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Resette bios! Montere prosessor på nytt og forsikre deg om at du ikke har kommet borti noen kabler eller f.eks minnebrikker Takk for tipset Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Går det an at jeg har plasert cpu'en LITT feil Er dette et vanlig problem etter man tar inn og ut CPU Det skal nok egentlig ikke gå ann nei... Har ikke vært borti problemet før. Er jo ikka bare-bare og resette bios heller.. Jo, det burde han klare på under 10 sek Endret 5. februar 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 5. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2009 Går det an at jeg har plasert cpu'en LITT feil Er dette et vanlig problem etter man tar inn og ut CPU Det skal nok egentlig ikke gå ann nei... Har ikke vært borti problemet før. Er jo ikka bare-bare og resette bios heller.. Jo, det burde han klare på under 10 sek Sikker på jeg skulle klart å fucka opp CPU'en på noen få sekunder ja Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 finn manualen og se etter enten en knapp eller jumper på hk som reseter bios til default. husk at du mister alle brukerdefinerte innstillinger i bios. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Snakket om å resette bios, men det er ikke noe i veien for å ødelegge en prosessor eller i alle fall pinnene i sokkelen på noen sek Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Går det an at jeg har plasert cpu'en LITT feil Er dette et vanlig problem etter man tar inn og ut CPU Det skal nok egentlig ikke gå ann nei... Har ikke vært borti problemet før. Er jo ikka bare-bare og resette bios heller.. Jo, det burde han klare på under 10 sek Sikker på jeg skulle klart å fucka opp CPU'en på noen få sekunder ja her menes det vel å resete bios... Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Snakket om å resette bios, men det er ikke noe i veien for å ødelegge en prosessor eller i alle fall pinnene i sokkelen på noen sek Akkurat det jeg skulle til å si :!: ja det er veldig fort gjort at de blir bøyd, tenker feilen din ligger der jeg Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ta ut prosessoren en gang til, og se etter Lenke til kommentar
pstub Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hadde du dratt ut ledningen og tømt hovedkortet for strøm før du begynte??? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Ja ta ut cpuen og sjekk socket pins på hk Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 Har kommet hjem fra en helg hos min far i trønderlag nå! har lest i "Manual" Boken til mitt P5N-D hk, og prøvd det som står om å Resette Bios; Følgende er oversatt av meg " slå av dataen, og slå av hovedbryteren på PSU, samt dra ut 230V strømmen. ta ut batteriet på HK flytt "Jumperen" fea pin 1-2 til 2-3 i ca 5~10 sekunder, og flytt den tilbake til 1-2 ( Orginale ). Sett batteriet på plass i HK. Start opp pcen og hold inne DEL mens bios starter. " Dette har jeg gjort, men det kommer fortsatt ikke noe BIOS. Har prøvd å sette inn CPU på nytt, men intet resultat. Hva kan jeg gjøre?? er det et komponent som er øderlagt/skadet? Ja ta ut cpuen og sjekk socket pins på hk Hva mener du med "Socket pins på HK"? mener du "Hakene som 2 av hjørnene på CPU skal på plass i? Trenger svar her nå! _________ Martin Skjei Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det er 775 små pinner der hvor du plasserer prosessoren på hovedkortet. Disse pinnene skal ha kontakt med prosessor. Om enkelte av disse er bøyd kan du risikere at maskinen ikke starter. Wiki Er ganske vanskelig å si hva som er galt, men om du forteller om vifter spinner opp når du trykker power knappen så er vi hakket videre. Om de spinner opp, men det ikke kommer bilde skyldes det ofte at 4/8-pin +12V er glemt. Om det ikke er reaksjon i det hele tatt ville jeg prøvd med en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Det er 775 små pinner der hvor du plasserer prosessoren på hovedkortet. Disse pinnene skal ha kontakt med prosessor. Om enkelte av disse er bøyd kan du risikere at maskinen ikke starter. Wiki Er ganske vanskelig å si hva som er galt, men om du forteller om vifter spinner opp når du trykker power knappen så er vi hakket videre. Om de spinner opp, men det ikke kommer bilde skyldes det ofte at 4/8-pin +12V er glemt. Om det ikke er reaksjon i det hele tatt ville jeg prøvd med en annen strømforsyning. hehe, fikk det til! Men dajeg skulle paa nett naa nettop,saa fikk ikke pcen nett! Har provd alle driverne paa hk, men faar ikke den andre netverk "stasjonen" som har pleid og hete nvidia, ett eller annet! Er vel nott til og formatere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå