Knuty Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Hei! Jeg tar en god del natur/landskapsbilder med mitt 40D, med Canon 17-55 F/2.8 IS. Føler jeg hadde hatt bruk for et polarisasjonsfilter - tar mye bilder i sterkt sollys, og tror et slikt filter kunne hjulpet meg til å beholde gode kontraster. Stemmer dette? Vil det ha noe effekt når det ikke er direkte reflekser (refleksjoner i vann etc) som skal fjernes? F.eks bilder på fjellet, av himmel, fjell, skog osv? I så fall - noen anbefalinger? Hvor stor forskjell er det på de ulike kvalitetene til Hoya? (Pro 1D er jo relativt dyre..) Prisene på sånt er vel direkte latterlig i Norge, så ebay er ingen hindring. NB - filterstørrelsen på mitt objektiv er 77mm. Mvh. Knut Endret 5. februar 2009 av Knuty Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Bruker selv Kenko/Hoya Super og Pro1 filter (sirkulært) og eBay butikker som Roxsen og hwstar.net er greie. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Bruker selv Kenko/Hoya Super og Pro1 filter (sirkulært) og eBay butikker som Roxsen og hwstar.net er greie. jeg har kjøpt hos hvstar.net det gikk veldig fint Selv kjøpte jeg Hoya Super PRO1 der Endret 5. februar 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Så det snek seg inn en liten feil i innlegget mitt, skulle selvføgelig være hvstar.net. Takk til von-schnellfahrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå