Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Logge av remote Win2k

Anbefalte innlegg

Har 2 pc er, en som står på hele tiden som jeg nå sitter på, og en midlertidig " server". Jeg er fra denne (som står på hele tiden) logget på serveren som en begrenset bruker, og jeg vil logge meg på som administrator. Så hvordan skal jeg få logget meg på som en annen bruker, uten å måtte restarte denne pc en? Om jeg restarter serveren og så prøver å gå inn, logger den seg automatisk inn som denne begrensete brukeren. SÅ det jeg vil vite er hvordan jeg discontekter meg fra den pc en slik at jeg igjenn må skrive inn brukernavn/passord så jeg kan logge meg på som administrator. Og det uten å måtte restarte denne "clienten".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke noen 2000-guru, men gjør et forsøk...

"Jeg er fra denne (som står på hele tiden) logget på serveren som en begrenset bruker, og jeg vil logge meg på som administrator." - Er litt usikker på hva du mener her, men tipper det er snakk om filsharing? Altså at du fra din hovedboks automatisk logger deg på den midlertidige serveren men med bruker/passord som ikke gir full tilgang?

Eller er jeg heeelt på bærtur nå? :-)

Lenke til kommentar

Du er nærmere nå en du er før du edited :wink:

Nei, jeg logger meg ikke på automatisk. Og det skal sies at det ikke lenger er et problem, men kunne jo være interesangt å finne ut hvordan bare for å vite det. Poenget er at når jeg med en pc har logget meg på en annen pc over nettverket så ville jeg logge meg av den pc en slik at jeg kunne logge meg på igjenn med en annen bruker. Greit, kunne slå av den pc en jeg satt ved, men poenget var at den måtte stå på. Kan prøve og forklare det bedre;

Om pc1 logger seg på pc 2 med et brukernanv/passord Per/Pål, men så vil logge seg på med brukernanv/passord Admin/Konge, hvordan gjør man det? Før har jeg slått av pc 1 så jeg måtte logge meg opp mot pc 2 igjenn, men det kunne jeg ikke nå. Det jeg nå ville var at Pc1 logget seg av Pc2 slik at Pc1 kunne logge seg opp mot pc2 på nytt, og igjenn få spørsmål om brukernavn/ passord. Om jeg restarter Pc2 hjelper det lite, da pc1 da bruker det forgje brukernavn/passord Per/Pål. Jeg vil at den skal spørre meg hva den skal logge seg på med, så jeg kan skrive Admin/Konge. Som sagt, om jeg restarter Pc1, så spør den om det når den skal koble seg opp mot Pc2 igjenn, men jeg kunne jo ikke slå av Pc1.

Phu det der ble sikkert forvirrende.

Lenke til kommentar

du skrev litt vanskelig.

i steden for Pc1 og Pc2 ville jeg sagt server og client.

Pc1=server pc2=klient

du skal:

logge inn på nytt på servern via clienten uten og restarte clienten.

Har jeg forstått det riktig?

ikke noe god løsning jeg har, men har en løsning.

bruker win2k, vet ikke hva du har så det kan hende du må forandre det litt.

I eksplorer finner du Tools på verktøylinja så går du map network drive.

nå finner du der det er en link med diffrent user name. (trykk på denne)

Så skriver du inn brukernavnet ditt (konge) og passordet ditt.

Resten er ganske selvforklarende.

hvil du bytte tilbake kan du gå på tools->Disconnect network drive. og lage en ny med en annen bruker.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare øke accessen til brukeren du bruker :)

Fordi det vanligvis er familie brukernavn/passord som de andre pc ene i huset bruker (pappa/lillebror). Det bruker de også om de av en eller annen grunn logger seg inn på min maskin lokalt. Vil ikke gi de for mange rettigheter, ser hva de har gjort med sine maskiner. Og noen filer man kansje ikke vil gi de tillgang til :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...